Misschien een heel domme vraag van mij hoor, maar hebben jullie naast jullie kinderwagen''bak'' & wandelwagenzit van het zelfde merk later toch nog een buggy gekocht omdat die makkelijker te handelen is ? Vroeg het mij af, daar die Mutsy behoorlijk groot en zwaar is. Dus bijv. aparte goede buggy, lichtgewicht om bijv. snel even mee te nemen ? En wanneer ga je de wandelwagenzit en/of buggy gebruiken. In mijn boekje van Mutsy staat niet onder de 6 maanden te gebruiken, terwijl deze toch helemaal plat kan ? En men bij de winkel ook zei dat hij vanaf baby al te gebruiken is. Hoe doen jullie het allemaal ?
We hadden in het begin een kinderwagen van mijn zus gekregen (van mijn nicht geweest). En we hadden voor de maxi cosi hadden we de quinny zapp aangeschaft (omdat dit lichtgewicht is en makkelijk in en uit te klappen en er zit meteen een regescherm en al in.). Na een tijdje wilde mijn man een leukere kinderwagen en hebben we dus een modernere kinderwagen (mutsy) gekocht. Ik vind het ideaal. Omdat ik last heb van mijn rug doe ik de quinny standaard in de auto laten zitten. Lekker compact. De mutsy zit in de garage en die wordt gebruikt voor de wandelingen om het huis (naar de supermarkt of als we op het dijk achter ons huis willen wandelen). Eerste jaar hebben we de kinderwagen op vakantie wel meegenomen, en dan heb je heel weinig plek voor andere spullen. 2'de jaar toen hij 1,5 jaar oud was en heel goed kon zitten hebben we alleen de quinny meegenomen. Maar ik denk dat ik dit alleen zou doen als ik het ook echt voor de maxi-cosi kan gebruiken. Anders heb je voor goedkoper wel net zo'n compacte fijne kinderwagen. (trouwens we hadden wel bewust deze gekocht, maar sommige goedkopere (waar maxi cosi niet erin past) kun je plat leggen voor het geval dat kindje gaat slapen, maar die quinny zapp dus niet)
Nog niet nodig, maar ik zie inderdaad soms wel eens vrouwen FIETSEN met een buggy aan hun fiets vast (aan de zijkant). Lijkt mij reuzehandig om op die manier een wagentje mee te kunnen nemen. Dus wie weet....kopen wij er ook nog wel eentje.
Even voor de duidelijkheid ik heb dus een Mutsy 3-rider(waar met adapter dus ook een maxicosi op past), met reiswieg, plus ook de bijbehorende wandelwagen inzet, maar die laatste vind ik in combinatie voor even snel snel wel heel lastig, zwaar, dus vandaar mijn vraag hebben jullie buiten dit wellicht nog een extra ''normale'' buggy aangeshaft. En zo ja vanaf welke leeftijd ben je deze gaan gebruiken ? Omdat men in de winkel dus aangaf, per direct te gebruiken (omdat rug helemaal vlak kan) terwijl ik nu in gebruiksaanwijzing van Mutsy lees pas vanaf 6 maanden !
Ik heb ook een Mutsy (alleen dan een vierwieler) en heb het eerste half jaar voor Ryan alleen de kinderwagenbak gebruikt. Toen ik in de gaten had dat Ryan wat meer wilde zien, ben ik de gewone wandelwagen gaan gebruiken. Later heb ik pas een buggy aangeschaft, toen ik zelf merkte dat dat toch wel fijner was om even snel naar de stad te gaan met de fiets of snel mee in de auto te nemen. Ryan was toen denk ik ongeveer anderhalf jaar. Ik zou zeggen: Gebruik de Musy net zolang totdat jijzelf het idee hebt dat het makkelijker is een buggy erbij te hebben. Dan heb je nog de tijd om op zoek te gaan naar een goede buggy. Probeer gewoon alles uit, ook de kinderwagenbak, want mijn ervaring is dat de baby daar veel lekkerder in ligt en meer geborgen dan meteen in de kinderwageninzet.
Heb net op de mutsy site gekeken is hetzelfde stoeltje als die van ons. Ik denk haast dat wanneer een stoel helemaal plat kan dat je het in principe van de geboorte af gewoon erin kunt leggen. Als ik naar mijn stoeltje kijk die is zacht/comfortabel genoeg om erin te kunne liggen. Trouwens die richtlijnen in de folders moet je een beetje met een korreltje zout nemen. Omdat die van een gemiddelde uitgaan (vooral ook om geen rechtzaken te krijgen). Je baby mag pas in een stoel wanneer die "zelfstandig" kan zitten. Bij sommige is dat met een paar maanden bij sommige pas na 8 maanden. Maar omdat die mutsy dus plat(ter) kan, kun je het al eerder gebruiken. Ik denk dat het echt een persoonlijke keuze is of je een 2'de gaat aanschaffen. Ik denk dat er niet echt veel mensen dit doen. Maar met mijn rugklachten (BI) moesten wij wel. En we hadden natuurlijk in ons achterhoofd dat je een quinny (of een bugaboo) 2'de hands ook weer goed kan verkopen. We hebben dus ook bewust voor gekozen om geen adapter voor de maxicosi aan te schaffen op de mutsy omdat we dan het lichtgewicht kinderwagen konden gebruiken. En je hoeft dan niet de kinderwagen eruit te halen en de adapter erin en als je weer thuis bent weer andersom. Ik denk haast dat wanneer je niet teveel fietst/geen last hebt van je rug/genoeg ruimte in de auto hebt voor op vakantie niet echt noodzakelijk is om een 2'de aan te schaffen.
mijn oudste lag met ruim 3 maanden al in een gewone buggy.als hij helemaal plat kan zie ik niet in waarom niet.ze liggen er toch ook geen uren in.en als je kindje binnen een halfjaar niet meer in de wagenbak past zul je toch wel moeten.
Wij hebben ook de mutsy..dhani wilde niet meer in de bak toen hij 41/2 maand was en toen hebben we hem in die wandelwagen gedaan..ging prima omdat hij helemaal plat kan.. We hebben daarnaast ook nog een maclaren buggy gekocht..dit omdat het veel handiger is als we naar de stad gaan en ik neem de buggy mee op de fiets..
BEdankt Sonnie, wij hebben inmiddels ook naar de maclaren's gekeken, keuze tussen de Quest en Techno was wat moeilijk, prijsverschil natuurlijk ook, maar uiteindelijk heb ik voor een heel leuke prijs een Techno via internet kunnen bestellen, ben helemaal blij. Heb mezelf goed doen verwennen heb er gelijk een Lodger Bunker bij besteld lijkt me erg handig voor zo'n kleintje. Ik zit altijd te worstelen dat het té warm is met een jasje en een voetenzak, dit ding lijkt me ideaal.
Ik doe zelf alles te voet en later op de fiets als Kian kan zitten. Ik gebruik de kinderwagen/wandelwagen dus om te lopen, maar een buggy is idd erg makkelijk als ie wat groter is om in te zitten! Je kan hem idd meenemen op de fiets en hij is lichtgewicht. Ook makkelijk om mee te nemen op vakantie, kortom erg handig voor kleinere stukken! Voor grote wandelingen gebruik ik liefst de wandelwagen omdat dit lekkerder loopt en deze beter geveerd is. Op dit moment gebruiken wij ze allebei, de kinderwagen voor Kian en de buggy voor jongste dochter