Hellup, mijn dochter durft niet meer te slapen en kruipt al 3 weken midden in de nacht bij mij in bed. Dat laatste is reuze gezellig hoor maar ik vind het zielig dat ze zo bang is . HOE kan ik haar toch uitleggen dat ze niet bestaan? Is hier een ervaren gostbuster aanwezig? Wie oh wie kan mij helpen met een tip?
Mijn zus en ik schijnen, ieder afzonderlijk, last te hebben gehad van krokodillen onder het bed. Na een tijdlang de krokodillen voor ons te hebben 'verjaagd', vertelde onze ouders ons dat we dat ook zelf konden doen. "Krokodillen, ga weg! Ik wil slapen!" En hop, daar gingen de reptielen Werkte prima, mijn zus en ik konden rustig gaan slapen, en mijn ouders konden in bed blijven liggen. Misschien een optie voor jou dochter?
Spokenspray maken! Spuitbusje met water en een geurtje(wat badschuim ofzo) en daarmee op de spoken laten sprayen. Voor het slapen gaan de kamer sprayen en daarna mogen ze het zelf doen als de monsters terug komen. Werkte bij mijn nichtje perfect iig!
Wij hebben Papa als Ghostbuster gebruikt. Bewapend met een honkbalknuppel, handschoenen en een flink bose stem heeft hij de geesten en spoken richting raam geschopt en met de honkbalknuppel het raam uit geslagen R. heeft enorm zitten lachen en is daarna lekker gaan slapen. Nooit meer problemen gehad met zulke dingen
in ieder geval nooit zeggen dat spoken niet bestaan , want voor haar bestaan ze dus wel . Haar angst niet negeren en zoals hier oven al paar keer wordt gezegd , dingen bedenken om ze " weg te jagen" Succes !! Liefs muis
Maak er vriendjes van. Dochterlief was heel erg bang voor een tijger die hier heel de dag 'rondliep'. Na alle wegjaag pogingen geprobeerd te hebben, heb ik het omgedraaid. Toen ze weer bang aan kwam rennen zei ik heel luchtig, " hé tijgertje, kom je met ons spelen? Dat is gezellig!" Na nog 2x dat gezegd te hebben zei dochterlief, kijk mama, Tijger is mijn vriend. Ze is nooit meer bang geweest.
Hier trek ik ook iedere avond een monster achter het gordijn uit, voor Tim gaat slapen. En dan krijgt ie nog een trap na hihi. Een nachtlampje, zou dat misschien helpen?
Leeuwtje; ik heb dit vandaag geprobeerd, ik weet niet zeker of het helpt Laatbloeier; leuk idee ga ik doen Tamireya; dit heb ik al geprobeerd maar haar humor is op dat moment toch niet zo aanwezig Muis26; dit is precies wat ik de hele tijd heb geroepen. Ik heb er nooit bij stil gestaan dat het ook zo kan werken. Hier kom ik wel verder mee Schaapje1977; wat een schattig idee, leuk om te proberen Wendelaa; ze heeft altijd een lampje aan.Dit lampje maakt nu (omdat het buiten niet meer licht is) schaduw op haar kamer. Dat vind ze eng. Ik zwaai daarom regelmatig naar mijn eigen schaduw. Bedankt voor de goede en leuke tips. Hier kan ik echt wat mee. Hoewel ze vanavond in mijn bed is gaan slapen ga ik morgen vol goede moed er tegenaan.
Is het misschien dat je uk last heeft van schaduwen. Laatst gilde mijn uk en ik ging kijken stond hij rechtop in zijn bedje naar de muur te wijzen. Wat bleek daar kwamen dan wel eens schaduwen vanaf buiten op de muur langs. Dus ik heb het licht aan gedaan en ben er voor gaan staan en toen werd het hem duidelijk. Nu doen we het nog wel eens net voor het slapen gaan. Sindsdien slaapt uk beter.
nic1973; Ja schaduw vind ze eng alhoewel ik het idee heb dat ze het inmiddels wel begrijpt. Verder droomt ze bijvoorbeeld over een draak die konijntjes op eet. En ze 'ziet' monsters e.d. Ik ga aan de slag met de tips
Tja, hier hebben we ridder rondlopen, die verslaat zijn draken en monsters (en enge poppen) zelf. Hij verteld mij zelfs dat ik niet bang hoef te zijn hoor. Mooi als ze het zelf oplossen.