Wandplank(en) boven commode - hoe diep?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Do1981, Apr 8, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Do1981

Do1981 VIP lid

Dec 9, 2016
    5,483
    3,341
    113
    Heb jullie advies even nodig. Zocht al op internet, maar kan niets vinden. Heb een super mooie Wandplank van marmer gezien voor boven de commode van 24 cm diep en 70 breed. Ik vraag me alleen af, is dat niet te diep? Gaat kindje zich daar later niet aan stoten? Wat is jullie ervaring?

Qua hoogte van de Wandplank las ik ooghoogte. ik wil dan 1 plank op ooghoogte en 1 iets hoger (oogt wat minder strak). Die 2e komt dan wat hoger, maar zullen spulletjes op komen die niet voor dagelijks gebruik zijn. Is dit handig qua hoogtes?

Hoor graag jullie ervaringen en tips. Dank!

2. Pippa02

Pippa02 Niet meer actief

Ik lees even mee... zijn ook opzoek naar iets boven de commode.

Misschien is het goed om eens bij de commode te gaan staan en voorover te buigen en zo af te meten hoe hoog/diep het max kan zijn zonder je hoofd te stoten. En je partner natuurlijk ook laten proberen.

Belangrijkste is dat je alles kan doen zonder je te stoten, want daar wil je echt geen rekening mee houden als je lekker met je kleine bezig bent.

3. Do1981

Do1981 VIP lid

Dec 9, 2016
    5,483
    3,341
    113
    Dat is zeker een goede tip! Iemand nog tips tav de plank(en) boven de commode?

4. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

Aug 2, 2015
    3,090
    2,175
    113
    Als je vang bent voor hoofd stoten, kun je er ook voor kiezen de eerste plank (op ooghoogte) iets uit het midden tov de commode te plaatsen en de hogere plank er wel boven. Dat toont speels, maar geeft je wel meer ruimte.

5. Do1981

Do1981 VIP lid

Dec 9, 2016
    5,483
    3,341
    113
    Dat is een hele slimme! We hebben een vrij brede commode, dus dat kan prima. Dat ik dat zelf nog niet had bedacht.... haha

6. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

Oct 6, 2014
    1,996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Wij gaan voor kubussen van max 11 diep, vind ik ook echt de max.

7. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    4,277
    3,239
    113
    Female
    Wij hebben een open kastje boven de commode hangen en die is denk ik max 10 cm diep en meer had het wat mij betreft ook niet moeten zijn. Bij mijn ouders hangt er wel een diepe plank boven de commode en die hangt zeker niet op ooghoogte want dan zou je je er de hele tijd aan stoten. Die plank hangt dus echt flink hoger.

Daarnaast zou ik er met een marmeren plank ook goed op letten dat de muur waaraan je het bevestigt sterk genoeg is om zoiets zwaars te dragen. Persoonlijk zou ik echt de kriebels krijgen bij de gedachte dat er zo'n zwaar stuk steen boven mijn fragiele kind hangt maar dat is mijn mening. Kun je niet voor marmerlook gaan?

8. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Denk ook eens aan een dreumes van pak hem beet 80 cm die even op de commode staat om zijn broek dicht te doen. Kan hij dan staan zonder zijn hoofd te stoten of even snel de potjes zalf oid van de plank te maaien.
    Wij hebben een kubuskastje net naast de commode hangen. Er zit een deurtje voor zodat een dreumes niet even snel wat kan pakken. En ik toch alles bij de hand heb.

9. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,039
    3,864
    113
    Female
    Thuis
    Mijn ervaring is dat je niets op de wandplank wilt hebben wat gevaarlijk is voor de baby als het naar beneden komt vallen. Aangezien je echt een keertje niet zo helder zult zijn de komende 3 jaar dat je daar midden in de nacht zult staan, moet je daar gewoon rekening mee houden.

Dus wel ruimte voor billendoekjes, maar niet voor een stapel boeken.

Een plank hoeft dan ook niet breder te zijn dan een pak billendoekjes, anders wordt het alleen maar een stofnest.

En als de baby dan een pak billendoekjes op zijn hoofd krijgt, niet gaan schelden, zoals ik deed toen mijn vriend dat overkwam.

10. riean

riean VIP lid

Apr 21, 2014
    5,810
    7,409
    113
    Het is geen antwoord op je vraag, maar ik zou een plank naast de commode hangen, en niet er boven. Al redelijk snel gingen ze bij mij zitten op de commode en zodra ze konden staan kleedde ik ze staand aan, en dan zit zo'n plank meteen in de weg. En heb je gaten in je muur als je de plank(en) weghaalt.
    Of leuke kubussen op een andere plek aan de muur.
    Als je een grote commode hebt, zou ik een mand doen met alles wat je direct nodig hebt, luiers, doekjes, zalf etc.

Share This Page