Wandplankje boven commode handig?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Amy83, 5 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amy83

Amy83 Lid

12 feb 2016
    41
    1
    6
    Vrouw
    NULL
    Amsterdam
    Hoi! Ik heb een vraagde. We willen voor boven de commode een wandplankje kopen. Maar ik vraag me af of het echt handig is?
    En je kunt ze met en zonder haakjes kopen (voor kleertjes en doekjes). Hoe vaak zou je dat gebruiken?

Iemand ervaring? :(

Alvast bedankt :)

2. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Je hebt veel varianten van het wandplankje boven de commode, maar ik vind het heel handig om iets te hebben.
    Zelf heb ik niet de mogelijkheid om er kleertjes aan op te hangen. Ik vind dat wel heel leuk staan, maar ben bang dat het niet praktisch is omdat het voor je kindje ook leuk is vast te pakken en aan te trekken. In ieder geval als ze iets ouder worden en heb er daarom niet voor gekozen.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hadden het bij onze oudste wel. Een plankje met haakjes. Handig.

Bij de jongste hebben we het niet... en niet echt gemist.
    Hoewel, er ligt nu meer op de commode dus het ziet er misschien iets rommeliger uit.

4. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Het plankje met haakjes hangt er nog steeds, de rest van de babykamer is al lang weg! Ik hang 's avonds haar kleertjes er aan (papa is niet zo goed in kleertjes kiezen), als ik de volgende dag moet werken. Er staan een paar leuke dingen op, oa haar naam in grote letters.

5. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Wij hebben een plankje met haakjes. Maar dat met haakjes blijkt (nog) niet zo handig te zijn! Alles wat ik hang trekt mevrouwtje er van af, zodra ze op de commode ligt.
    De plank hoger op hangen is geen optie vrees ik. Want dan kom ik niet bij de spulletje die op de plank liggen.

6. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Super handig zo'n plankje! Ik heb er altijd alles bovenop staan: luiers, billendoekjes, sudocreme, vitaminedruppels, etc. Alles binnen handbereik.

Haakjes zou ik persoonlijk niet doen. Mijn dochter schopt/gooit alles naar beneden wat ze te pakken krijgt.

7. HT5

HT5 Actief lid

16 feb 2016
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook een plankje, erg handig!

Tip: kijk even bij de bouwmarkt, hele mooie plankjes, eventueel glas bijvoorbeeld, tegenover een veel lager bedrag!!
    Plankjes behorend bij de babykamer zijn vaak zó duur!

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.804
    5.941
    113
    Vrouw
    Of bij de Ikea, kost geen drol👍

9. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Wij hebben een plankje van de Ikea. Zelf samengesteld zonder haakjes.
    Wij wilden er een slinger van vilten sterren er onder hangen. Als je haakjes hebt doe je dat minder snel.
    Om toch kleertjes te kunnen ophangen hebben wij 2 kleine boomstammen/takken aan de muur bevestigd waar kleertjes aan kunnen hangen met kleerhanger.

10. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Ik vind het erg handig. :) ik leg er haar pyama op overdag, of haar kleren snachts. En haar tandenborstel en tandpasta liggen erop, en een speeltje om mee te spelen tijdens het verschonen.

11. j010

j010 Bekend lid

27 apr 2015
    691
    186
    43
    Vrouw
    010
    Super handig een plankje, we zetten ook vanalles erop. Anders zerft dat weer zo over de commode.. :)

12. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Ik ben ook erg blij met het plankje! Aankomend weekend gaat de commode + plank waarschijnlijk over naar de babykamer en ik ga het echt missen. Alles binnen handbereik, ideaal.
    Wij hebben er eentje met een vakje erin zeg maar, zoals een kapstok waar je dan van die manden in kan zetten. Op het bovenste gedeelte van de wandplank staat de babyfoon, een lampje en een foto van de eerste echo.
    Daaronder heb ik dan dat vak. Daar staat rechts een klein busje met wattenbollen en wattenstaafjes, helemaal links zijn beker met tandenborstel en tandpasta. Daartussen staan 3 mandjes. In het linkermandje liggen verzorgingsdingetjes, zoals het manicuresetje, borsteltje, wondgaasjes, neuspeertje. Midden liggen de medicijnen (neusspray, paracetamol, Luuf, Dentinox, etc) en rechts had ik altijd een hele voorraad luiers in het mandje zitten. Ideaal in de newbornmaten, maar zoontje zit in 5 en die passen er niet meer in. Rechtermandje gebruik ik dus eigenlijk nooit meer, straks met de baby wel weer.
    We hebben er ook haakjes aan. Ik hang er wel kleren aan, die hij die dag aan heeft gehad en die nog een dagje mee kunnen. Of een pyjama. Ze gaan het er inderdaad wel vanaf trekken, dus ik hang het alleen aan het achterste haakje, waar hij zelf niet bij kan.
    Op de commode zelf heb ik dan rechts van het kussen (aan zijn voeteneinde) nog een iets grotere mand staan met daarin alle Zwitsal dingetjes en daarvoor staan de billendoekjes.
    Ben het helemaal zo gewend en vind het ideaal, ga het bij de tweede weer precies zo doen.

13. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    Ik heb er nooit de meerwaarde van gezien eigenlijk. Zodra ze konden staan kleedde ik ze altijd staand aan, dan had zo'n plankje erg in de weg gehangen en hadden er gaten in de muur gezeten als we hem weg hadden gehaald. Daarom nooit iets boven de commode, behalve dan bij de oudste zijn naam geverfd op de muur.
    Ik vond een lekker grote commode fijner. Ik had ruimte zat voor mandjes op de commode met luiers, doekjes, billenzalf etc. Nu heeft de jongste een kleine commode, en ligt dat allemaal in de bovenste la, gaat ook prima.

14. Whoopie

Whoopie Fanatiek lid

20 jul 2015
    1.488
    308
    83
    Wij hebben een klein kastje met haakjes. Ik vind het super handig: alles zalfjes, thermometer enz. direct bij de hand.

15. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Wij hebben gekozen voor kubussen boven de commode.
    Wij hebben geen kledingkast en hebben later nog een kapstok (een grote boot) op z'n kamer opgehangen zodat z'n overhemden ook gewoon netjes kunnen hangen.
    In de kubussen stonden vooral flesjes en tubes met zalfjes, badspul, shampoo e.d.
    Hier een foto hoe wij het boven de commode hadden.

16. LaLaLi

LaLaLi Actief lid

1 jul 2016
    216
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook een wandplankje boven de commode opgehangen, ik heb er wat fotolijstjes ed. opstaan en later eventueel andere dingen die handig zijn om bij de hand te hebben.

17. petitmonsieur

23 aug 2015
    51
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik zelf vond het niet handig en heb het ook niet gemist. Het lijkt mij vooral onhandig als de baby wil gaan zitten op de commode met stoten hoofd of strekken en dan aan het plankje willen zitten.

18. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hier wel een wandplank boven de commode, Maar meer voor decoratie. :)

Aan de haken hang ik soms wat speelgoed, zodat het aankleden wat gemakkelijker maakt.

Heb gewoon een mand op de commode staan waar alle verzorgingsproducten in zitten.

19. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Wij hebben ook een plankje boven de commode. Eentje zonder haakjes denk dat het met haakjes voor ons niet verstandig was. Aangezien mijn zoon alles wat los en vast zit naar zich toe trekt. Ben wel ontzettend blij met mijn plankje. Heb er mandjes op staan met verschillende dingetjes erin, zoals een borsteltje de thermometer kleine potje sudocreme als reserve.

20. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Je zou ook dit boven de commode doen ipv een echte plank.
    BEKVÄM Kruidenrekje - IKEA

Bij mijn oppaskinderen vond ik een plankje wel handig om wat mandjes er op te kunnen zetten met bepaalde spulletjes. En je kan er eventueel een klemspot aan doen voor extra licht.

Deel Deze Pagina