Schapenvacht fijn?? En wat voor dekentje??

Discussion in 'De babyuitzet' started by Poison Ivy, Sep 26, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Poison Ivy

Poison Ivy Actief lid

Feb 18, 2014
    179
    0
    16
    Pedicure
    Haarlem
    Dames.

Ik had wat gelezen over een kort geschoren schapenvacht. Die lijkt me heel fijn voor in de kinderwagen en in de box. Koel in de zomer, warm in de winter. Ik verwacht mijn baby in januari. Dus dan leek mij het helemaal wel fijn. Wat is jullie mening daar over? Zinnig of onzinnig?

Wat hebben jullie in de kinderwagen in de winter bij newborns?

En wat voor dekentje is praktisch. Je hebt zoveel diktes. Ik wil het dekentje voor in t wiegje ook gebruiken voor in de kinderwagen....

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Een schapen vachtje is fijn hoor, je moet wel van de geur van schaap. In bed is tegen het veilig slapen advies maar wordt wel heel veel gedaan. In de box, op de bank en in de wagen is heerlijk. Wij hebben het heel veel gebruikt.

In de wagen; een dekentje of wikkel deken. Newborn leg ik dan liever onder lakentje en dekentje dat staat mooier. Gewoon een wieg dekentje van katoen of wol. Hoewel ze nu niet meer zeggen dat synthetisch niet meer mag doe ik het zelf liever niet.

3. Nathalie4

Nathalie4 Actief lid

Apr 13, 2014
    178
    33
    28
    Hier een fan van schapenvachten. Mijn dochter draagt ook alleen maar wollen rompers. Zeker zinnig! Dekentje lag er altijd wel in, kleedde haar naar de kou. Dus warmere kleding eronder bij kouder weer.

4. Little man

Little man Bekend lid

Jun 29, 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Persoonlijk vind ik een schapenvacht echt een uitkomst. het ademt goed en is makkelijk schoon te krijgen. Ik gebruikte wel altijd nog een wiegdekentje in de wagen. Het eerste vachtje ligt nu bij zoontje op de grond als een speelkleedje. hij vind het nog steeds heerlijk om erop te liggen.

5. Poison Ivy

Poison Ivy Actief lid

Feb 18, 2014
    179
    0
    16
    Pedicure
    Haarlem
    Thx dames... Ga er dan toch ook maar gewoon een aanschaffen.

Share This Page