waneer 1ste echo bij een normale zwnagerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door -, 14 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

ik heb al een kleine maar nu weet ik niet meer waneer ik de eerste echo toen had
    kan iemand mij vertellen waneer je de eerste echo hebt als je geen medische reden hebt om eerder te kijken
    ik zie hier zo vaak staan dat mensen met 8 weken al een echo hebben maar ik weet niet of dat met of zonder medische reden is
    en wat komt er eerst het hartje of de echo
    ik dacht het hartje maar ik weet dus ook niet zeker of dat al is met de eerste afspraak voor mij dus met 7 a 8 weken
    pfff dit is mijn 2e maar voel me alweer net zo onzeker :(

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wij hadden de echo met 10 weken en 4 dagen (hieruit bleek dat ik al 11 weken en 4 dagen was). En de week hiervoor probeerde de vk wél om te luisteren, maar dit lukte toen nog niet.

3. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Normaal is het rond de 11-12 weken, maar het wordt wel eerder gedaan.
    Ik had de mijne bij 11 weken. :D

4. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Volgens mij is het normaal als je de eerste echo rond de 11 weken krijgt! En ik weet het niet zeker, maar volgens mij is het hartje met een doptone nog niet te horen daarvoor! Dus eerst de echo met 11 weken denk ik!
    Ik had hem met 6 en 8 weken, maar dat ivm bloedingen.

5. Niet meer actief

kijk dat bedoel ik dat is dus erg verwarrend hihihi
    er zijn bij zoveel meiden wel een reden dat ze eerder kijken en daarom ging ik dus twijfelen waneer het nou was maar normaal is dus gewoon met de 11 a 12 weken
    oke tnx

6. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Eerste zwangerschap: eerste echo op 12 weken
    Tweede zwangerschap: eerste echo op 7 weken
    Deze (derde) zwangerschap: eerste echo op 5 weken

7. Niet meer actief

huh platliggertje waarom steeds eerder dan bij jou

8. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    van eerste bevalling was baarmoederhals gescheurd en gynae was ongerust of die de volgende zwangerschap volledig ging sluiten, vandaar vroeger.
    Bij tweede zwangerschap liep het vanaf week 16 mis: platliggen wegens voortijdige weeën en kleine was bijna geboren op week 16, 24 en 31. Is uiteindelijk geboren op week 36.
    Daarmee wou gynae nu zeker zijn dat ik idd zwanger was en mij onmiddellijk aan pre-par zetten, om voortijdige weeën tegen te gaan (wat godzijdank gelukt is!)

9. Niet meer actief

oke jeetje dat is heel wat zeg

10. Chelsea

Chelsea Bekend lid

6 aug 2006
    526
    0
    0
    Keukenassistente
    Rotterdam
    wanneer eigenlijk de vk bellen?
    12 november begon mijn laatste menstruatie.
    10 dec zou mijn nod moeten zijn.
    Vanmorgen ff mijn ha gebeld dat ik positief getest heb.
    Ik hoefde niet bij hem te komen, en heb het nr gehad van de vk.
    Wanneer zal ik bellen?

11. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Je kunt in princiepe de VK nu al bellen en zeggen dat je positief getest hebt. Zij zullen dan wel een datum met jou afsrpeken wanneer je langs kunt komen! :D

12. Niet meer actief

ja je kan meteen bellen heb ik ook gedaan heb nu de 20ste een afspraak

13. Lientje76

Lientje76 Actief lid

10 aug 2006
    189
    0
    0
    Ik had nog geen hele regelmatige menstruatie. Daarom heeft de VK mij in week 7 meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een termijnecho. Bleek toch precies te kloppen. Op die echo zag je ook het hartje al kloppen.

Bij de VK in de 11e week hebben we ook het hartje kunnen horen. Dat schijnt vrij vroeg te zijn.

14. Niet meer actief

Ik las dat het hartje begint te kloppen in de 5de/6de week, maar dan kun je het nog niet horen dus? Jammer. Da's toch het eerste teken dat je ervaart dat het echt leeft enzo. Lijkt me heel erg spannend.
    Hmm, een echo met +/- 11 weken, dan kan ik mn broer een echo met de tekst "hallo oom" voor zn verjaardag geven. :D

15. Flo00

Flo00 Lid

2 dec 2006
    42
    0
    0
    Ik heb begrepen dat je het in principe met 6 weken al moet kunnen horen? Iemand ervaring?

16. Pollewop

Pollewop Actief lid

7 dec 2006
    477
    0
    0
    Moeder zijn!!
    sorry dat ik hier zomaar binnen val... maar als je zeker weet dat je int ziekenhuis wilt bevallen, sturen ze je dan meteen door? of krijg je bij de vk ook een echo? of hoe zit dat?

17. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ook als je in het ziekenhuis wilt bevallen, ga je tot die tijd voor de controles gewoon naar de verloskundige volgens mij hoor.

Ik heb maandag mijn eerste echo. Dan ben ik 9 weken en 4 dagen. Spannend, ik moest met een half gevulde blaas komen zei de VK..... Even zien hoe ik dat voor elkaar kan krijgen om 11:40 uur.

Rond 14/14 en een halve week moet ik weer komen en dan gaan ze het hartje beluisteren. Spannend hoor. Het hartje kun je pas vanaf week 14 horen zei de VK.

18. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Met 6 weken kun je volgens mij het hartje zien kloppen op een echo, maar je kan het pas horen vanaf week 14.

Groetjes Miep

19. Hester

Hester Niet meer actief

Met 9w3d had ik 1e echo (termijnecho) en met 14w5d hoorden we voor het eerst het hartje!

20. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    hoi allemaal.....bij alle twee mijn kinderen heb ik het hartje met 11 weken gehoort......bij de 1 lukt dit wel en bij de ander niet........sommige verloskundige doen het ook pas bij 13 of 14 weken...omdat je het dan zeker moet kunnen horen......maar het kan wel hoor bij 11 weken

groetjes tamara

Deel Deze Pagina