Nog zo lang tot de 1e echo......

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Shaartjuh, 8 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaartjuh

Shaartjuh Lid

2 sep 2008
    20
    0
    0
    Hallo Allemaal,

26 jan. heb ik mijn eerste echo, ik heb afgelopen maandag gebeld met de VK. Maar wat duurt dat lang! Eind november had ik voor het laatst mijn menstruatie. Wanneer precies, geen idee. En nu moet ik wachten tot 26 jan.
    Ik heb steeds erg veel last van buikpijn, rugpijn en een rare pijn bij mijn heupen. Vooral na inspanning enzo. Omdat ik niet weet hoe lang ik zwanger ben voelt het echt erg onzeker. Je weet niet of het kindje gezond is en kunt het nog niet vertellen enzo, want er is nog kans op een miskraam.
    Nu heb ik gelezen dat je ook een 2d echo enz. kunt laten maken. Maar dan moet je het uiteraard zelf betalen. Ik zit hier wel over te twijfelen want wil graag weten of alles goed is & hoe lang ik zwanger ben. Ook omdat ik best wel zwaar werk enzo heb, wil ik gewoon weten waar ik aan toe ben.
    Is dit wel de moeite waard of kan ik het beste gewoon rustig wachten?

2. Slagroomtoetje

Slagroomtoetje Actief lid

13 dec 2008
    417
    0
    0
    Nagelstyliste
    Rustig wachten, bijna iedereen moet zo lang wachten..

3. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.275
    2.978
    113
    Allereerst natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik zou (rustig) afwachten tot de 26e. In de eerste periode zie je op een echo nog niet zoveel. Hooguit een knipperend stipje (=hartje). Maar als je niks ziet ga je je zorgen maken, terwijl je misschien nog te vroeg bent om hartactie te zien.
    En, na een echo heb je ook geen zekerheid dat je zwangerschap goed zal blijven gaan.

Succes in deze spannende tijd!

4. frum

frum Nieuw lid

6 nov 2008
    3
    0
    0
    Ik heb ongeveer hetzelfde. Pas 28 januari intake bij de verloskundige en heb nog geen idee wanneer ik nou de eerste echo heb.
    Wat ik nu heb gedaan is een afspraak gemaakt als ik 8 weken ben bij een pretecho centrum (die kunnen vanaf 7 weken een echo maken om te zien of het hartje klopt). Wil moet gewoon weten of dan het hartje klopt en voor het geld hoef je het niet te laten....

5. Shaartjuh

Shaartjuh Lid

2 sep 2008
    20
    0
    0
    Hallo,

Bedankt voor alle reacties. Ik heb eventjes gekeken, maar bij ons kost een pretecho 60 euro in 2d/3d. Best wel prijzig. Ik wil alleen maar weten of alles goed is immers en wanneer we de kleine kunnen verwachten. Ik neem contact op met haar om te vragen wat het dan precies kost als ik alleen maar een korte echo zou willen.

Deel Deze Pagina