hoi meiden, ik schrijf nu hier maar eens zo langzaamaan wordt mijn kleine meid toch ook een peuter, ben op zoek naar tips. Mijn / onze dochter sliep eerder altijd tot een uur of half 8 / 8 nu sinds dat ze ongeveer een jaar is slaapt ze maar meer tot half zes, vanalles geprobeerd, troosten, speen, drinken, zelfs een fles melk maar niks helpt, laten huilen helpt ook niet. We halen haar er dan maar uit en ze blijft dan eerst bij ons in bed. Maar ze is elke morgen om 5.20 / 5.30 wakker maar slaapt tussen de middag dik 2 uur soms zelf twee en half uur. zou ik haar tussen de middag korter laten slapen zou dit een optie zijn??? dit is zoooo vermoeiend!~ jette
hoi hier hebben wij met hetzelfde probleem gezeten, ook elke morgen heel erg vroeg wakker en niks hielp. wij hebben haar indd korter laten slapen tussen de middag? hoe oud is je dochter nu ? nu (ze is nu 3) slaapt zetussen de middag nog zo'n 2 uur, zeker nu ze weer naar de peuter gaat, maar goed onze dochter heeft die 2 uur slaap ook echt nodig, anders is ze om 5 uur echt heel vervelend. hoelaat gaat je dochter op bed savonds? succes ermee, want elke morgen bij jullie in bed is wel gezellig, maar niet de bedoeling he? groeten anita
Hoelaat gaat ze naar bed? Mijn zoontje slaapt overdag ook 1,5-2,5 uur. Maar gaat 's avonds redelijk laat naar bed. Meestal rond half 9-9 uur. Simpelweg omdat hij anders 's ochtends ook vroeg komt. Nu is hij meestal gelijk met de wekker (7.20) wakker. Op zich niet helemaal ideaal om 's avonds niet zoveel tijd voor jezelf te hebben. Maar ik ben echt geen ochtendmens. Dus vandaar dat we het zo toch doen. Minder middagslaap was hier een drama, een paar dagen na 1,5 uur wakker gemaakt, en alle dagen chagerijnig tot hij weer naar bed kon..
onze dochter is anderhalf, en gaat om zeven uur naar bed. dan slaapt ze ook direct. We hebben al wel eens geprobeerd haar om half 8 naar bed te doen maar dit hielp ook niet. In de vakantie ging ze ook wel dagen om half negen of negen uur naar bed maar je raadt het al 5.30 wakker. het is een crime hoor. ja en als ze dan gezellig bij ons in bed wil liggen zoals eers, maar dat wil mevrouwtje niet, ze wil naar de kamer en als haar dit niet lukt omdat pappa en mamma nog niet op willen staan, nou dan berg je maar hoor, (verder is het een schat hoor hi hi hi) jette
Onze peuter van bijna 3 moet van mij in haar bed blijven, ze mag een boekje lezen of dr pop pakken,dat mag ze zelf weten maar ze moet in haar bed blijven en dat doet ze wel. Ze komt er wel regelmatig uit of het al tijd is maar ik denk dat ik morgen ee nwekker voor haar ga kopen, dat vindt ze leuk en dan zet ik die voor haar en als die gaat mag ze naar ons toe komen. Maar succes meid het is lastig en vermoeiend als ze zo vroeg wakker zijn!
hoi, ja ik denk / hoop dat een peuter van drie dit ook begrijpt dat ze nog in bed moet blijven, maar ja, Dominique is nog maar anderhalf. Ik heb haar elke morgen wanneer ze zo vroeg is rustig uitgelegd dat ze nog even moet gaan slapen, maar nee hoor helpt niks. Als ze een keer uitslaapt tot half zeven dan beloon ik haar heel fanantiek met klappen in mijn handen en zeggen dat ze zo super heeft geslapen, weet zij veel ha ha ha! ik denk dat ik misschien toch haar middagslaapje moet gaan verkorten! Dan is ze aan het inhalen van haar slaap volgens mij en laatst moesten we s'middags op tijd weg en hebben haar toen wakker gemaakt en toen was ze hardstikke vrolijk dus daar hoef ik het niet voor te laten, denk ik!!! jette
ik denk eerlijk gezegdt niet dat het inkorten van het middagdutje gaat helpen. 2 u is niet zo overdreven lang voor een peuter van 1.5 en ze hebben dit toch echt nodig. denk dat je gewoon nog effe vroeg ga moeten opstaan. nina en tia werden op die leeftijd ook altijd zo vroeg wakker, hielp ook niet als ik ze later in bed legde. nu zijn ze 19.5 maand en slapen ze al tot 7 a 7.30u. zomaar van de ene dag op de andere en als ze wakker zijn spelen ze nog een half uurtje voor de sirene afgaat. ze zijn natuurlijk wel met 2 om te spelen gewoon nog effe afwachten, het betert heus wel hoor
Hoi anakin, heb ik al gedaan het is echt hardstikke donker op haar kamer, vanmorgen was het zes uur, ze had tussen de middag maar 1 uur geslapen bij mijn ouders ik wil toch proberen om haar na 1 1/2 uur slapen s;'middags wakker te maken en kijken of het helpt. zes uur klinkt en voelt al heel anders als half zes! groetjes jette
Dit heb ik ook eerder gehoord. Nu het 's morgens niet meer zo licht is, lijkt het wel dat Isa (soms??) ook langer door slaapt. Helaas denk ik ook dat het iets is waar ze door heen moet en is haar middagslaapje korter maken geen optie. Ik heb al eens ergens gelezen dat dat ook dingen erger kan maken om dat ze dan te moe zijn wanneer ze s avonds naar bed gaan.
help het is hier nu ook vijf uur, dat kan toch niet waar zijn????? Ik dacht dat het niet erger kon om half zes wakker maar lees hetvolgende : ik dacht aan het begin van de week dat het de goede kant op ging een dag 06.00 uur en dag 06.10 maar nu 5.00 uur neeeeeehhhh!!!! zou het weer een fase of zo iets zijn, ze sliep zo goed, maar nu werd ze gisteren avond om 11.20 helemaal overstuur wakker, niks werkte, heb haar maar bij mij in bed genomen omdat ze helemaal van slag was, ze dommelde wat een uurtje heeft ze zo bij me gelegen maar kon de slaap niet vatten en was wel moe, heb haar toen weer in haar bedje gelegd, ze sliep vlot in YES! Maar vanmorgen om 5.00 uur hoorde ik haar in haar slaap huilen en kermen, ze droomde nogal heftig volgens mij. dus ik naar haar kamertje sprak haar zachtjes toe en legde mijn hand op haar rug en in een keer schrok ze zo ze zat rechtop in bed en heeft niks anders gedaan dan huilen!!!!! ze was weer helemaal van slag ze wilde niet bij ons in bed maar ze wilde eigenlijk niks, ze was nog doodop!!! Wordt fijn voor mijn moeder vandaag, die past op! ik weet het ook niet meer, het is al zo vanaf dat ze 10 maand is dus het kan eigenlijk niet echt een fase zijn volgens mij, maar het is wel megavermoeiend.
mijn dochter is ook altijd vroeg wakker. na de vakantie had ze een jetleg en sliep ze ontzettend goed uit, voor 3 dagen. bij mij helpt later eten geven of voor het slapen gaan nog iets eten soms.. Ik merkte dat ze vaak gewoon heel veel trek had. en nachtmerries is een periode, beter niet wakker maken idd. Misschien even wat meer rust en regelmaat terug, dat kan helpen. Maar je kan er echt weinig aan doen. ik heb een tweeling en de 1 is vroeg wakker en de ander slaapt uit, dus het ligt echt aan het kind
hoi, ja dat wakker maken doe ik niet weer, daar heb ik van geleerd. en ik geloof ook dat ze te moe is om goed door te slapen, gisteren heeft ze slecht geslapen tussen de middag, en dus vannacht ook, dus inkorten tussen de middag is geen oplossing. Ik denk gewoon maar afwachten he, hopen dat het gauw over gaat. jette
ja dat klopt, ach en het went ook wel hoor, het vreemde is alleen dat ze eerst altijd super sliep en het nu gewoon erg moeilijk gaat. wat doen jullie als jullie kleintjes zo vroeg wakker zijn? gaan jullie met ze in de kamer? tja denk dat er weinig keuze blijft wanneer ze huilt bij ons in bed zullen we er wel uit moeten he?? jhette
het kan best een periode zijn hoor want zoals ik al zei nina&tia waren rond die leeftijd tot 2 maand terug ( zijn nu 19.5m) ook zo vroeg wakker en nu slapen ze tot 7u. het was wel zo dat na ze hun flesje en boterhammetje op hadden en een klein uurtje gespeeld hdden weer moe waren en van ong 7u tot 9u weer sliepen. ach geduld is een mooie zaak
er is dus nog hoop randi?? ik hoop het maar, soms wel raar het dat er van die fases zijn, de ene periode slapen ze hardstikke vast en goed, dan weer dat ze onrustig zijn en huilerig! Ach ja die kleintjes hebben ook zoveel omte doorstaan nou ja ik wacht af, met wallen onder mijn ogen ha ha ha!!!! jette
Het kan miss ook best zo zijn dat ze wel minder middagslaap nodig heeft hoor. Mijn oudste meisje was ook iets van anderhalf of 2 toen we daarmee stopten, daarna ging het weer beter en sliep ze gewoon het klokje weer rond... Ben het er wel mee eens dat het echt aan het kind ligt en ook dat het fases kunnen zijn. Maar je kan eens proberen om haar 's middags eens wakker te laten. Ik deed vaak dan na het broodje 's middags met zn 2 even voor de tv hangen of boekjes lezen ofzo... soort van pauze en daar ruste ze genoeg van uit en de eerste dagen was ze tegen het avond eten wel wat lastig maar toen ze daaraan gewend was ging het beter. Tja je hebt van die kindjes die gewoon niet veel slaap nodig hebben overdag.... Ik hoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen... sterkte ermee iig, kan me voorstellen dat het niet prettig is zo vroeg. Oh ja als ze wel echt vroeg wakker is kan je miss wat sppelgoedjes op haar kamer leggen (bijv in een mandje bovenop een kast) als ze dan wakker word dan kan ze op haar kamertje nog lekker even spelen voor het tijd is om naar beneden te gaan. Werkt hier als een trein, gewoon traphekje dicht en deuren van kamers waar ze niet heenmogen ook dicht en jij hebt lekker even een momentje om rustig wat te dommelen en wakker te worden.... miss een handige tip??
goh meiden, het is net of ze in een soort van andere fase zit, ze slaapt nu tussendemiddag ineens 2/5 tot 3 uur, en ze slaapt s'morgens ineens tot 6.10 weet even niet wat me overkomt, maar ik geniet er even van! jette