Volgende week zaterdag word mijn zoontje 6 maanden en mag dus bijvoeding hebben. Kan het kwaad als ik er nu mee begin? Ik geef borstvoeding maar ben het aan het afbouwen naar 2 keer per dag,sochtends en savonds. Als ik aan het eten ben dan kijkt hij werkelijk het eten uit mijn mond Dus ik vraag me af of ik er nu mee kan beginnen. Groetjes van Teddy.
Lekker proberen! Handigste is: 1 borst, wat hapjes en dan de andere borst als toetje. Op die manier kun je die borstvoeding rustigaan afbouwen: volgende stap is hapjes en toetjesborst en vervolgens alleen hapjes.
inndd lekker proberen hoor komt echt niet op een week of 2 aan hier ook met 5.5 maand begonnen en ging meteen super
Wij zijn (op advies CB) begonnen met 5,5 maand. Gewoon wat hapjes groente aan het eind van de middag. groente is iets vriendelijk voor de darmen, dus vandaar dat ze dat als begin adviseren. Ook is fruit zoeter, dus als je daarmee begint kun je wat meer moeite krijgen met groente introduceren. Het advies is vaak eerst 4 groentes, en daarna ook fruit. Inmiddels kent C 4 groentes(wortel, bloemkool, broccoli, sperzieboon) en aardappel. Dus we gaan deze week nog aan het fruit.. Dat gaan we dan na zijn ochtend slaapje geven..
Meiden bedankt voor jullie reactie. Van het cb heb ik een schema mee gekregen hoe we het kunnen gaan doen in combinatie met mijn borstvoeding. Smorgens bv,om 11.00 fruithapje en wat drinken,om 14.00 pap,om 18.00 groente hapje en om 19.00 bv Maar aangezien Ben nog niet goed kan eten en maar een paar hapje fruit of groente eet lukt dit schema nog niet helemaal. Ik ben er vandaag mee begonnen en het gaat redelijk moet ik zeggen. Vanmorgen zat het fruit wel bijna in zijn oren maar het ging redelijk en hij vind het niet vies. En vanmiddag pap gegeven(bambix)en dat ging er goed in. En ik heb rocvicee gekocht om heel af en toe te geven tussen door of na de maaltijd. Doei Teddy.
Dat is een veel te snel schema. als je het mij vraagt! Het beste kun je bijvoeding met borstvoeding combineren als je als volgt begint: eerst een borst, dan wat hapjes en dan weer een borst gaat dat na een week of wat goed, dan laat je die borst van te voren weg nog iets later kun je de toetjesborst laten vallen Als je met bijvoeding begint, begin dan met 1 ding tegelijk, bij voorkeur groente. Niet meteen EN pap EN fruit EN groente, daarvan raakt je kind overbelast. Je begint met 1 groente, geeft dat 3 dagen, en als dat allemaal goed gaat, dan begin je met de volgende groente. Als je kind 4 groentes goed eet, dan begin je met fruit. Zit het met het fruit goed, dan kun je ook pap gaan bijgeven. I.p.v. pap kun je als je kind 7 maanden is ook gewoon een boterham geven. Roosvicee heeft je kind helemaal niet nodig, dat voedt helemaal niet. Je kind haalt genoeg vocht uit de borstvoeding en de bijvoeding.
Ik heb dit schema mee gekregen van het cb en het is een advies dus ik hoef het niet precies zo te doen. En de groente en fruit hapjes zijn zo weinig wat hij naar binnen krijgt en pap dat vind ik fijn om te geven want daar slaapt hij goed op en ik ben er ook mee opgegroeit. En als ik geen bv geef dan krijgt hij kunst voeding en mellk blijft het belangrijkste voor hem dus dat krijgt hij genoeg. Ik kolf mijn melk af als ik geen melk geef. Ik ben nog maar net begonnen dus voor mij is het ook even uit vogelen hoe of wat. Teddy.
't Hoeft in het begin ook helemaal niet veel te zijn, maar het is het beste om niet meteen met 3 nieuwe dingen op een dag te beginnen, omdat dat een te zware belasting is, en ook omdat je dan niet weet waar het van komt als hij per ongeluk ergens niet tegen kan. Als je de eerste keren fruit geeft bijvoorbeeld, dan geef je op die dagen even geen groente. Zodat je echt maar één nieuw ding op een dag doet.
He teddy, Ben het met Dirksmama eens, beter is om met een ding tegelijk te beginnen, dit een dag of drie geven en dan pas weer iets nieuws geven. Zou je dit in kunnen passen? Daarbij moet mij toch nog even van het hart dat het cb naar mijn mening altijd zulke (in mijn ogen) rara adviezen geeft. Het schema wat jij hebt gekregen vind ik ook veel te snel gaan. Ben blij dat jij goed beseft dat het maar een advies is
Jullie hebben ook wel gelijk hoor Ik bouw het zeker rustig op. Hij heeft nu 2 dagen banaan hapje gehad en dat vind hij lekker,groente hapje komt nog wel. De pap gaat er erg goed in bij hem dus dat wil ik wel zo houden. En melk krijgt hij genoeg dus dat zit wel snor. Maar je word zo gek gemaakt door de reclame vind ik over alles wat je kan geven,ik ga op mijn eigen gevoel af en laat me niet beinvloeden. Nu hij 6 maanden word krijg ik allemaal reclame toegestuurd over wat ik allemaal kan gaan geven. Nou als ik alles ga geven wat je kan kopen dan krijg ik een baby met overgewicht en moet hij op dieet nou dus maar niet dacht ik zo. Dag meiden tot ziens maar weer. Groetjes Teddy.