ik wil mijn kindje mee naar buiten nemen in de baby bjorn draagzak. Maar wat doe ik hem dan aan? Is een jasje voldoende of moet er ook iets extra's over zn beentjes/voetjes? Doen jullie je kindje dan ook slofjes aan?
In de winter deed ik altijd gewoon een jasje en slofjes aan. Ik had zo'n fleece zak van Baby Bjorn die je aan de draagzak vastmaakt en waar de voetjes en beentjes dan ingaan. Mijn dochter bleef zo altijd lekker warm.
Met dit weer trek ik mijn dochtertje alleen een extra vestje met capuchon aan. De babybjorn zelf is ook van dikke stof, en je kindje zit tegen jouw warme lichaam aan, dus dat scheelt al een hoop. Ik weet nog niet hoe ik het ga doen als het nog kouder wordt, een maillot onder haar broek aan ofzo. Met een winterjast past ze niet meer in de babybjorn vermoed ik.
Wij hebben de kleine bij koud weer altijd een maillot aan gedaan, of warme kniekousen. Ook altijd schoentjes/slofjes er bij, het liefst van iets wat geen wind door laat. Beenwarmertjes zijn ook nog een optie. Jasje aan, mutsje op en als hij de armpjes niet voor z'n lijfje hield ook nog wantjes aan. Dat is altijd goed gegaan zo, de kleine zit verder lekker warm tegen je aan dus maakt het niet zo veel uit dat de beentjes iets koeler zijn. Overigens heb ik een beco butterfly maar ik denk dat het wat warmte betreft niet zal verschillen met een baby bjorn.
Ik draag met een draagdoek, niet met een BB, maar dat even terzijde. Wat ons wondermiddel is, is een draagjas! Daarin blijven we allebei lekker warm, echt ideaal. Nu S langer wordt (85cm) steken zijn beentjes/voetjes daar soms onderuit, dus doe ik hem nu -koud buiten!- een maillot aan onderz ijn broek, en eroverheen soms nog beenwarmers (babylegs, ideaal ook). Verder een mutsje op zijn hoofd, scheelt ook qua warmte. Nu nog een dun katoen, maar straks een van wol of fleece. Voor de nieuwe baby heb ik van Bart's lekker warme sloffen gekocht, dat scheelt al, en dan ook de babylegs natuurlijk. Ik draag de baby straks in een tricot doek, dat is al vrij warm, en evt. nog een extra truitje aan ofzo. Verder ook een mutsje op natuurlijk. Als je een draagjas niet ziet zitten: er bestaan ook draagcovers; een soort stuk wat je over drager en kindje heen kunt knopen, en zo de boel lekker warm houdt. Je draagt dan gewoon je eigen jas open eroverheen, of je doet de drager over je jas heen (maar dat vind ik persoonlijk erg rot zitten). Die vlieger gaat uiteraard niet op voor rugdragen, maar dat kan toch niet met een BB. Succes!!
Ik doe ook een jasje aan, dikkere broek en wollen slofjes om de voetjes, als extra over de sokken. Mijn dochter is 3 mndn. Doen jullie de draagzak gewoon over je jas of eronder?
Net als 1 van de dames hierboven draag ik met een doek. Ik heb een fleece pakje voor over de kleding van mijn dochter, zo blijft ze lekker warm. Het pakje is van het merk Hoppediz. Je kunt de mouwen en pijpen terugslaan zodat je geen wantjes en slofjes nodig hebt.
Ik draag haar over m'n jas en ze heeft winterjasje en slofjes aan. Heb hier een maduca en haar beentjes steken er maar een beetje buiten. Ik heb ook wel kniekousjes als ze een broekje aanheeft die wat korter valt.