Hoi Allemaal, Ik ben nieuw hier, maar ik dacht ook maar eens in te schrijven zodat ik mijn verhaal een beetje kwijt kan bij lotgenoten. Hopelijk.... Nadat er een heleboel mis is gegaan bij een zwangerschap ( 15 weken) vorig jaar, wordt er nu onderzocht of ik een eisprong heb. Vandaag naar de gynecoloog geweest. Dit was dag 15 van mijn cyclus. Ik naar het ziekenhuis, maar blijkt dat mijn eitje nog te klein was 5mm, dus woensdag terugkomen. Wie weet eigenlijk wat de grootte is/ hoort te zijn bij je eisprong : : Groetjes Marije
zo rond de 20 mm springt ie! maar de mijne kwamen ook niet verder dan 9 mm! Succes woensdag, hopelijk is ie dan groter! Enne welkom hier!
Hoi Muis, Wat balen dat je in de MMM zit...hopelijk kunnen ze je helpen! Volgens mij is het tussen de 18 en 25 mm wanneer een ei springt. Veel succes met de onderzoeken.
Een eicel moet een minimale grootte hebben dat ie ook van goede kwaliteit is voordat ie springt... Normaal gezien springt ie tussen de 20 a 25 mm en wordt als je moet spuiten met pregnyl bijvoorbeeld dan de afspraak gemaakt bij 18 mm. dan krijgt ie nog een groeispurtje en springt ie 36 uur later ongeveer... Je cyclus mag tussen de 25 en 35 lang liggen. Korter en langer dan dat wordt als een problematische cyclus gezien..
Goedemorgen, Ze meten mijn "ei" ook op en ik zit op dag 14 rond 21-22 mm. Die staat dan volgens de gynaecoloog op springen. Ik voel dan ook ''s avonds altijd heftige steken in mijn buik. Een dikke week na de eisprong hebben ze bloed geprikt om te kijken of je een goede eisprong hebt gehad en die was goed. Groetjes Alex
dat verschilt wel per vrouw hoor Alex... Maar jij hebt een perfecte cyclus gehad... kan niet mooier! Hoe langer het duurt voordat er een eisprong is... hoe langer de cyclus duurt...
Hi, Vandaag weer bij de gyneacoloog geweest. Mijn vriend had iets verkeerds verstaan: mijn eitje was niet 5 mm, maar 15 mm afgelopen maandag! Vandaag weer opgemeten en nu was het eitje 19 mm, dus het eitje groeit. Volgens de gyneacoloog groeit een eitje gemiddeld 2 mm per dag dus mijn eitje groeit zoals de gemiddelde. Gelukkig. ook is gekeken of het sperma van mijn vriend goed was ( ik heb het bekeken onder de microscoop. Echt grappig joh. Ze bewogen goed. Nu 7 december bloedprikken of ik een goede eisprong ga hebben. Dus nog een keer finger crossed! groetjes Muis PS Ik had het net met mijn vriend over wl of niet elke dag vrijen en nu we weten wanneer het eitje ongeveer springt, gaan we elke dag....
Supergoed nieuws Muis... Toch zou ik je willen aanraden om om de dag gemeenschap te hebben. Het zaad is dan van betere kwaliteit en het zaad blijft tot 72 uur leven in het vrouwelijk lichaam... Dus genoeg kansen om zwanger te raken bij om de dag gemeenschap!