Kan t kwaad om voor mijn dochter een ongeschilde aardappel samen met groenten in een pannetje te koken en de aardappel na het koken te schillen? Alvast bedankt
Late reactie, maar het kan gewoon hoor. Alleen even goed wassen van te voren. Je kan de schil ook gewoon eten.
Was bij mijn schoonouders. Mijn schoonvader ging iets voor haar klaarmaken en volgens hem is dat veeeeel gezonder. Het lag al bij de groente in de pan. Ik doe dat ook nooit hoor. En het leek me een beetje smerig. Maar je kunt de schil inderdaad ook eten. Niet eens aan gedacht. Hij schilde hem na het koken, dan zouden er meer vitamine behouden blijven. Vond t een beetje raar, vandaar.....
In de schil zelf zitten veel vitamines, en de aardappel smaakt ook beter als die in schil wordt gekookt vind ik.
Ik kook aardappelen ook altijd in de schil en als ze heel jong zijn eten we de schil gewoon mee. Ook als we patat bakken blijft de schil lekker zitten. Met de schil haal je ook meteen het deel waar de meeste vitaminen in zitten weg. Aan de andere kant, als je geen biologische aardappelen gebruikt vind ik het weer een beetje een ander verhaal worden; de grond waar aardappelen in groeien is doordrenkt met pesticiden.