Mijn zoontje is 15 weken en ik geef hem volledige borstvoeding. Nu heeft hij een tijdje gehad dat hij 's nachts goed doorsliep en er wel 8 a 9 uur tussen de 2 voedingen zat. Hij groeide daar ook prima op. Sinds een tijdje doet hij dat niet meer. Hij laat er max 6 uur tussen en daarna komt hij weer om de 3 uur. Die 6 uur gaan bij hem in rond 7 uur/half 8 's avonds. Ik heb ook wel eens geprobeerd hem 's avonds nog een keer tussendoor te voeden maar dat maakt geen verschil. Hebben jullie dat ook meegemaakt? Eerst wel goed de nacht doorkomen met maar 1 nacht/vroege ochtendvoeding en dat dit daarna veranderde en dat je soms gewoon aan 3 voedingen zit in de nachttijd? Ik lees heel veel dat kinderen op deze leeftijd ook goed door kunnen slapen. Valt me wel op dat dit kinderen zijn met flesvoeding. Klopt het dat dat met borstvoeding moeilijker is?
oh heel herkenbaar, zo rond 10w sliep hij door, zo rond 5,5 maand niet meer, vanaf 7 maand tot 9 wel, en daarna niet meer..hmmm
Hier allebei bijna een jaar borstvoeding gehad en er nooit een nacht op doorgeslapen. De oudste sliep vanaf stoppen ineens door maar de jongste nog steeds niet.
ik ben allang blij dat hij nog maar 1x komt. Mijn 2 andere kids sliepen wel redelijk snel door. Ik leg mezelf er maar een beetje bij neer. borstvoeding verzadigd gewoon minder
Ja hoor, hier wisselt het ook nog wel eens. Bij de oudste was het rond vier maanden zo dat hij meestak 1x kwam 's nachts. Vanaf een half jaar kwam hij ineens weer vaker.
Dochter sliep met 7 wkn door op borstvoeding en kwam vanaf 3,5-4 mnd weer een keer per nacht... Zoonlief slaapt nu sinds een week door (21-7u). Maar weet wel dat dit ook zo weer afgelopen kan zijn. Over het algemeen slapen kinderen op flesvoeding sneller door dan bij borstvoeding, omdat borstvoeding lichter verteerbaar is.
Hier sliep ze met 3 maanden zo'n 6-8 uur door. Met 4 maanden kwam ze ineens weer om de 4 uur 's nachts. Met 5 maanden sliep ze weer lekker door (zelfs nachten van 10-11 uur) Nu is ze 6 maanden en wisselt het een beetje. De ene keer slaapt ze 8 uur of meer. Maar vannacht ben ik er weer 2x uit geweest voor een voeding. (heeft gister wel veel indrukken opgedaan, ik had 5 vriendinnen op bezoek) dus misschien was het niet perse honger. Maar ze valt wel meteen weer in slaap na een voeding dus als ik haar daarmee kan 'troosten' vind ik het prima. Maar gemiddeld slaapt ze nu een uur of 6-7 door
Hier sliep mijn dochter door op volledige borstvoeding met 12 weken, tot 6,5 maand. Toen kwam ze weer 1 a 2 keer voor een voeding, met een piek rond de 9 maanden dat ze 4 a 5 keer per nacht wilde drinken. Met 14 maanden merkten we dat het gewoonte werd en zijn we gestopt met de voedingen 's nachts. Ze heeft dit eigenlijk direct geaccepteerd, de eerste nacht ging mijn man eruit om te troosten maar na 10 min sliep ze alweer. Op latere leeftijd vooral is de borst meer dan alleen voeding, het is ook troost. Ik denk ook niet dat kinderen sneller doorslapen op flesvoeding, omdat elk kind een paar keer in zijn leven wakkere periodes zal hebben in de nacht. Kan met verlatingsangst te maken hebben, tandjes, een groeispurtje... ik vond borstvoeding juist zo makkelijk omdat ik haar aanlegde en ik sliep weer verder. Geen gedoe met speentjes of flesjes maken.
Hier 2 kindjes die op borstvoeding met 8 en 15 weken doorsliepen.. En dan ook echt, want hoe vaak je niet hoort dat ouders er toch uit moeten voor een speentje.. Droomvoeding rond half elf werkt hier wel prima, maar dat is inderdaad per kindje verschillend.
Ik heb hier ook geprobeerd hem om rond half 11 nog een voeding te geven. Maar hij ligt dan diep in slaap. Krijg hem wel wakker maar dan drink hij heel traag en ik denk weinig. Dus heeft dan weinig nut. Ik hou nu maar geheel zijn schema aan.