Mijn dochtertje is inmiddels 2 maanden geweest en ik zie het wel gebeuren dat ze over een maandje uit de wieg is gegroeid. Mijn zoontje wordt in oktober 2 jaar, hij is dus nu 20 maanden. Ik zag het Flexabed wat hieronder op de foto staat (maar dan zonder 'attributen'), wat mij wel heel handig lijkt (met zo'n rekje eromheen). Is dit al wat voor een kind van nog geen twee jaar? Ik twijfel enorm. Ik ben nog niet zo zeer bang dat hij eruit gaat vallen, maar meer dat hij constant zijn bed uit komt als hij weet dat hij dit kan.. Wanneer zijn jullie kindjes naar een groter bed gegaan en hoe beviel dit. Hoe gingen jullie om met eventueel uit bed klimmen?
Hier is m'n stiefzoon ergens tussen anderhalf en twee in een groot bed gegaan. Gewoon gezegd dat hij er pas uit mocht als wij hem kwamen halen. Was wel een paar keer oefenen en herhalen, maar dat ging vrij gemakkelijk. Als we 'm aantroffen buiten z'n bed, ging ie er hoe dan ook nog weer even in. Om dus te leren dat ie er pas uit mag als wij het zeggen, (Hij zat een keer zomers met zuslief ojm half 5/5 uur al naast bed te spelen: het was toch licht? ). Inmiddels werken we dan met een wekker, (ze zijn nu 6 en 8), en dat werkt helemaal lekker: kunnen wij nog even blijven liggen,
Lianna ligt in een peuterbedje sinds ze 1 is. Kort nadat ze het bedje in gebruik had genomen, kon ze er ook zelf in en uit klimmen. En dat resulteert er idd in dat ze 's avonds en 's morgens gaat spelen in plaats van te slapen. Wij laten d'r lekker d'r gang gaan, als ze moe is gaat ze vanzelf in d'r bedje liggen om te gaan slapen.
Wij zijn nu een peuterbedje aan het bouwen. Dus nog wel een klein formaat (150x70). Ook met opstaande randen. Alleen een uitgang, zodat hij er wel zelf uit/in kan. Ik vind 2 wel een mooie leeftijd om over te gaan, maar dan wel een bedje met opstaande rand, want ons zoontje is nogal een rollebol in bed..