Baby rolt heel de tijd/ook 's nachts......

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Beertje09, 3 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Hallo allen,

Onze kleine rolt van rug naar buik en andersom ook, hij doet dit met veel plezier en is niet te stoppen hahah, een genot om naar te kijken, maar niet leuk als hij dit 's nachts ook in zijn bedje doet.

Gisterenavond bleef hij dit doen, alsof hij op zijn buikje wilde gaan slapen, is hier wat aan te doen? Hij slaapt normaal of op zijn rug maar meer op zijn zij, en heeft dan de neiging (met zijn ogen dicht) te gaan draaien op zijn buik, vind het doodeng ivm wiegendood etc.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wiegedood wordt niet veroorzaakt door buikslapen, maar door andere factoren, waarbij buikslapen een verergerend negatief effect heeft, (dan gaat het om bijvoorbeeld roken in het huis waar de kleine slaapt, warmtestuwing (is wat anders dan een warm kamertje :)), dat soort dingen).
    Daarbij: als ze zelf kunnen draaien, kunnen ze het koppie ook voldoende draaien en loopt dat over het algemeen wel los.
    Maar als je er echt gerust op wilt zijn dat ie door kan ademen, zou je een aerosleepmatrasje aan kunnen schaffen: door de structuur van dat matrasje kan je kleintje gewoon doorademen, ook als ie heel hard met z'n koppie in het matras drukt. 't Is een dun dekmatrasje dat zo in de wasmachine kan, dus je legt het zo bovenop het matrasje, :)

3. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Mijn dochter doet het ook en de Aerosleep, aij, ik ben zo blij dat ik dat ding heb. Soms vind ik haar met haar gezicht recht IN het matras, door de aerosleep kan ze gewoon doorademen. Ik maak me dus ook niet echt zorgen om het rollen.

4. demi79

demi79 Actief lid

15 aug 2008
    187
    0
    16

Hier ook zo eentje..... midden in de nacht wilt hij doodleuk hele tijd omrollen. En ja, ik vond het ook eng om hem alleen te laten en hem dan terug te vinden met zijn gezicht op de matras (is me namelijk al een keer gebeurd). Hier heb ik iets op gevonden. Ik doe mijn zoontje in een extra lange slaapzak en stop een stuk van de uiteinde van de slaapzak onder het matras (dus aan het voeteneind van het bedje). Hierdoor kan hij zich niet omdraaien (hij heeft het ook geprobeerd, maar dat lukte hem niet).

Succes!

5. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Mijn ventje ging op een bepaald moment ook constant draaien en vooral 's nachts. Hij gilde dan ontzettend zodra ik hem weer op zijn rug draaide. Na een aantal nachten constant naar hem toe te gaan om hem te checken en terug te draaien heb ik het opgegeven. Als je kindje graag op zijn zij of buik slaapt dan kan je er op den duur toch niets aan veranderen. Ik wilde hem niet vastleggen, want mocht hij dan op de één of andere manier toch draaien dan heeft hij bijna geen kans om terug te draaien doordat hij vast zit.

Hij slaapt nu al een tijdje op zijn buik en dat gaat ontzettend goed. Ik leg hem altijd op zijn rug in bed en hij draait zelf naar de gewenste houding. Ik kijk altijd even om het hoekje zodra hij slaapt. Tot nu toe ligt hij altijd netjes met zijn hoofdje opzij.

6. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Hier een berichtje om 01:14 uur, en ja hoor meneer is een buikslaper, nu definitief geloof ik, al die tijd wilde hij gewoon op zijn buik slapen.

Hij ligt nu ook op zijn buik, ben dus doodsbang dat hij zijn gezichtje in het matrasje stopt, ik durf niet te slapen ben hem in de gaten aan het houden, hij wisselt wel met zijn hoofdje links, rechts, is wel sterk in zijn nekje gelukkig, maar je weet maar nooit.

Pfffffffff....ik heb wat info gelezen over de aerosleep, dus het is een hoes om het matras niet een matras zelf toch?

En die dingen zijn vrij prijzig kan dit kloppen of kijk ik verkeerd?

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hier ook om 3 uur vannacht. Meneertje lag op zijn buik. Het gekke was dat hij wel lag te jammeren, maar ook half aan het slapen was :(

Maar goed, het gebeurt nog niet zo vaak dat het vervelend wordt... Het is alleen nog wel het geval dat hij niet gaat slapen als ie op zijn buik ligt.

8. Hier wordt sinds een poosje ook steeds op de buik geslapen. Ik heb het maar opgegeven, want hij slaapt ook lekkerder heb ik het idee.
    Weet alleen niet of ik een aerosleep heb, maar even kijken. Lijkt me wel handig.

9. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Hij heeft heel de nacht doorgeslapen, werd om 07:00 wakker, heb hem gevoed toen ging hij weer slapen en ja hoor meteen draaien naar zijn buikje. Vind het nog steeds doodeng. Nu slaapt hij weer op zijn buikje al 2 uur lang.

Het rare is dat hij af en toe wakker word en dan met zijn hoofdje op en neer gaat bungelen alsof hij niet weet welke houding hij dan moet aannemen, ik leg hem dan op zijn rug, hij draait na een paar tellen zichzelf op zijn zij dan weer richting buik, en gaat dan weer slapen.

Pfff... lastig hoor af en toe.

10. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

als je hem een slaapzak aantrekt kunnen ze ook minder goed rollen vond ik als tip in een boekje.
    Madame hier heeft ook het rollen uitgevonden.
    Gelukkig nog niet in de nacht....*afkloppen*

11. mamajennifer

mamajennifer Actief lid

Mijn meisje slaapt S'nachts gewoon op haar ruggetje, overdag wilt ze nog weleens omrollen op haar buik en dan in slaap vallen, maar in de nacht dan slaapt ze zo vast dat ze niet wakker wordt..

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

Help :( Tobe draait zich echt de hele tijd om in bed, maar kan nog niet zelf terug rollen! En hij vindt het niet leuk op zijn buik en gaat dus huilen... Maar aangezien hij zichzelf vaak in slaap moet huilen, weet ik steeds niet of ie nou gewoon huilt of dat het is omdat ie op zijn buik ligt. Gevolg is dat ik 10 keer moet kijken en 7 keer hem terug moet rollen. En dat hij veeeeeeel te laat in slaap valt en veeeeeel te vroeg wakker wordt omdat hij zich half in zijn slaap al gaat omrollen...

Hoe lang gaat dit geintje duren? :(

13. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Hai Beertje,
    Wat knap dat je zoontje al zo goed rolt joh! Maar kan me voorstellen dat het 's nachts niet echt fijn is...

Je zou idd een aerosleep aan kunnen schaffen, dat is een dekje met daaroverheen een hoeslakentje. Die doe je over het gewone matrasje. Ik heb die van ons gekocht bij babymax, zij hebben ook een webshop, wellicht dat je het daar kunt kopen? Het is idd niet goedkoop.

Succes ermee!

edit: heb het even voor je opgezocht en je kunt het bij babymax idd online kopen, dit is de link: http://www.babymax.nl/eMerchantPro/pc/viewCategories.asp?idCategory=199

14. roos80

roos80 Actief lid

22 jul 2007
    147
    0
    0
    Dat doet ie van mij ook :D.

15. roos80

roos80 Actief lid

22 jul 2007
    147
    0
    0
    BTW: volgens mij maken wij wbt de babys vaak hetzelfde mee, want ik kom je vaak tegen. Maarreh die van mij heeft vandaag voor het eerst teruggerold. Er is dus hoop!

16. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Meisje sliep al een tijdje in een slaapzak, maar met dat warme weer was dat veel te warm. En nu heeft ze dus ontdekt dat ze ook in haar bedje kan omrollen. JOEPIE! Haha, soms "hoor" ik haar dat gewoon denken. Maar....... ze wil niet slapen op haar buik, terugrollen kan ze wel, maar doet ze eigenlijk alleen per ongeluk en daar schrikt ze dan zelf van. Dus..... komt ze niet in slaap.

Ik heb echt van alles geprobeerd, heb zelfs een keertje zitten zingen in haar kamertje en steeds als ik ophield, gingen die beentjes weer de lucht in en als ik dan weer begon, ging ze weer rustig liggen en uiteindelijk viel ze in slaap. Pffffffff, kan ik natuurlijk wel elke avond doen, maar mama is ook niet gek.

Probleem is eigenlijk dat ze soms hartstikke moe is, maar toch op haar buik wil liggen en dan slaapt ze dus niet. Zolang ze haar beentjes vrij kan bewegen, is het dikke pret en niet slapen.

Vandaag heb ik er het volgende op gevonden: ik heb het ledikant laken overdwars onderin haar bedje gelegd en dat aan de rechterkant ingestopt. Vervolgens daar de baby opgelegd, laken over de baby heen en andere kant ook aan de rechterkant ingestopt. Ze rolt namelijk bij voorkeur naar links en dat kan nu niet! En blijkbaar wil ze niet zo graag op haar buik dat ze rechts gaat proberen. Kind sliep binnen tien minuten! JOEPIE van mama :):);)

Misschien een tip voor anderen? Werkt wel alleen als je kind een sterke voorkeurskant heeft wat rollen betreft.

17. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    @ Merleq, ja ik ken het haha, maar die van mij huilt niet als hij op zijn buikje ligt hij vind het wel oke, word op een gegeven moment moe en gaat dan vanzelf slapen.
    Ik ben trots op hem vind het zo leuk als hij gaat rollen (overdag's dan) hahah.
    Maar hij slaapt me toch lekker door snachts heerlijkkkkkkkkkk..

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

@MerleQ: tja... hier gebeurt dat dus ook steeds, dat we ons afvragen of ze zich gewoon in slaap ligt te huilen, of ze op haar buik gedraaid heeft en deze niet zo wil slapen, of dat ze (met slaapzak en al inmiddels :() met haar benen tussen de spijlen klem ligt. Ik laat tegenwoordig de deur maar even op een kier totdat ze slaapt, zodat ik even kan gluren wat er is en haar gewoon kan laten liggen als ze zich enkel in slaap ligt te huilen.

Hoe lang het gaat duren... hier duurt het al 2,5 maand: ze draait nog steeds niet om. Een enkele keer gebeurt het per ongeluk, maar ze doet het nog steeds niet zelf :( We stimuleren het om het leven, maar ook dat zet weinig zoden aan de dijk. Hopelijk pakt Tobe het iets sneller op, :)

19. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Ik kan me voorstellen dat je het eng vindt. Soraya heeft een hele tijd gehad dat ze begon te gillen op haar rug, en zodra ik haar op haar buik leg, ging ze slapen.. In het begin vond ik het vreselijk en heb ik weinig geslapen die nachten :)

Ik had al een aerosleep en ben super blij dat ik dat ding heb. hoef me dus echt geen zorgen meer te maken.. nu ik me eindelijk geen zorgen meer maak, slaapt mevrouw gewoon weer lekker op haar rug hahah!

Wel wordt ze soms 's ochtends erg vroeg wakker. dan leg ik haar nog wel op haar buik en slaapt ze zo een paar uur verder. Ook begint ze nu met rollen naar haar buik dus het zal niet lang meer duren dat ik haar betrap op buikslapen in bed. :)

Deel Deze Pagina