oortjes schoonmaken

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Sijke, Jun 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sijke

Sijke Bekend lid

Wie heeft er een goede tip om de oortjes schoon te maken? Hier een ramp, toen hij wat kleiner was ging het nog wel, maar begint nu met armen te maaien en met hoofd te rollen als ik maar in de buurt kom!

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Misschien helpt het als je het doet wanneer hij in bad zit en is afgeleid met een speeltje?

3. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Of tijdens de fles/borstvoeding, dat werkt ook vaak goed met nageltjes knippen.

4. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Ik maak de oortjes nooit schoon. Ook geen viezigheid te bekennen trouwens.

5. Calimero

Calimero Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,901
    0
    0
    ze blijft er hier mooi voor zitten :)
    (gelukkig)
    maar in de tegenstelling is tanden poetsen een drama....

6. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    maar de oortjes mag je van binnen met een wattenstaafje schoonmaken.. weet niet of je dat bedoel ?

maar in ieder geval proberen af te leiden of als ze slaapt of iets :)

7. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

Jan 31, 2007
    580
    0
    0
    Je bedoelt zeker dat dat niet mag ;) . Met de punt van een hydrofielluier gaat ook prima.

@ Sijke: Inderdaad proberen af te leiden met zijn lievelingspeeltje of hapje. (hier wordt het niks als ze slaapt, ze wordt er dan wakker van)

8. Dalillah

Dalillah Fanatiek lid

Dec 6, 2007
    1,210
    0
    0
    Je hoeft de oren niet schoon te maken, het wordt juist afgeraden. Oren reinigen zichzelf.

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja dat zei onze kraamverzorgster ook. Nou dikke loeloe. Ik maak ze echt wel schoon, met van die babywattenstaafjes.
    Vind het echt smerig als ik oorsmeer zie zitten. Nu heeft Nathan niet zoveel oorsmeer maar ik maak het wel schoon.
    Net als de neus, als ik iets vies zie zitten maak ik het schoon.
    Vind het echt goor als het eruit loopt ofzo, brrrr :confused:

(uhum, ik hou dus niet zo van dat soort dingen :) )

10. Sijke

Sijke Bekend lid

met een wattenstaafje is juist het probleem, zit je net in het oor (niet de gehoorgang hoor) en dan begint hij te maaien en draaien. In bad probeer ik inderdaad ook wel of met een hydrofielluier, maar lukt niet zo. Ik zie inderdaad soms ook best wel oorsmeer zitten en vind dat ook niet zo fijn.

Voor tandenpoetsen hebben we hier de volgende oplossing: een vingertandenborsteltje waar hij zelf op kan kauwen. Ik heb tandpasta uit de natuurwinkel (voor baby/peuter) en daar is hij helemaal dol op, dus daar geen problemen mee. Misschien is dat een oplossing, Calimero!

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,234
    7,280
    113
    Female
    Brabant
    Als ik wat zie zitten, probeer ik dat met mijn vinger een beetje weg te krijgen. Maar ik doe er niet teveel aan, daarmee stimuleer je juist nog meer oorsmeer.

Tanden poetsen doen we hier nog niet, wel poetsen met zo'n massageborsteltje. Eva vindt het helemaal geweldig en ze mag zelf als laatste nog even poetsen. Hopelijk gaat het straks als ze tandjes heeft ook zo goed!

12. Dalillah

Dalillah Fanatiek lid

Dec 6, 2007
    1,210
    0
    0
    Snoopy, ik doe het net zoals jij!

Ook met tandenpoetsen, m'n dochter is nu 2,5 jaar en ik liet haar vanaf het begin ook zelf poetsen wanneer ik klaar was, dat gaat nu nog steeds goed!
    Alleen zo nu en dan trekt ze een sprintje naar haar bed en gaat ze er snel in liggen als ik zeg dat we tandjes gaan poetsen :)
    Fijn is dat hè, peuter pubertijd! Dan is alles ineens 'nee' en 'ikke doen' ;)

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,234
    7,280
    113
    Female
    Brabant
    Nou dat geeft dan ook hoop voor ons! Ik heb zoiets van, als ik het nu leuk maak, blijft ze het hopelijk leuk vinden. Sprinten kan Eva gelukkig nog niet ;).

14. Lara11

Lara11 Niet meer actief

:)

15. jette30

jette30 Actief lid

Jan 4, 2008
    202
    0
    16
    Ik doe het altijd na het bad tijdens het afdrogen. dan met de punt van een hydrofielluier. Het is dan al verweekt en gaat heel makkelijk.

16. Dalillah

Dalillah Fanatiek lid

Dec 6, 2007
    1,210
    0
    0
    Voor je het weet is het zover ;)

Wat een super leuk haar heeft ze! Cute!

(TS, sorry voor het offtopic gaan)

17. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    @ snoopy: is poetsen dan al nodig zolang ze nog geen tandjes hebben? En waarmee doe je dat dan?...

18. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    ik ga in bad er even langs met een nat hydrofiel washandje en met het afdrogen met een droge hydrofiel luier

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,234
    7,280
    113
    Female
    Brabant
    Het is niet nodig, maar ik heb van Difrax zo'n rubberen massageborsteltje en het masseren van het tandvlees schijnt de pijn te verlichten bij doorkomende tandjes. Eva's ondertandjes zitten eraan te komen, al gaat het heel langzaam. Wij zijn hiermee nu begonnen, zodat ze er, zodra haar tanden er zijn, aan gewend is. En om dus eventuele pijn te verlichten.

Dalillah, bedankt voor het compliment!

Share This Page