Wat doen jullie als jullie kleintje eigenlijk snel wakker is overdag, of niet wil slapen? Er weer eerder uit halen en dan een keer extra naar bed? Of laten liggen (en dus huilen hier) Ons mannetje is nu bijna 8 mnd, en is de laatste tijd aan het spoken met slapen. Was smorgens 1,5 uur geen probleem, nu krap aan 45 min. In de middag wordt het ook steeds korter. En ik heb het idee dat ie t nog wel nodig heeft...
Ik laat Fenna gewoon zelf bepalen wanneer ze wil slapen. Meestal gaat ze een uur na de pap nog lekker naar bed voor 45 minuten tot anderhalf uur. Dan krijgt ze fruit en meestal gaat ze dan nog tussen het fruit en haar brood nog even kort een tukkie doen (30-60 minuten). Dan blijft ze meestal wakker tot 15:00, dan krijgt ze drinken en een koekje en dan gaat ze weer slapen meestal tot etenstijd (17:30) Na etenstijd blijft ze meestal op tot 19:00 uur en dan gaat ze als wij klaar zijn met eten op bed en wordt ze vervolgens weer wakker tussen 19:30 en 20:30. Soms moeten we haar dan nog wakker maken voor de laatste fles, maar dat gebeurt niet vaak meer. Ze slaapt dus tussen de 4,5 uur en de 5,5 uur op een dag. Soms maakt ze als ze slaap in moet halen wel een ruk van 3 uur slaap achter elkaar. Maar meestal is ze veel op. Fenna geeft heel duidelijk aan als ze moe is en dan gaat ze ook gewoon op bed, ongeacht de tijd. Ik sla ook gerust het drinken en koekje van 15:00 over als ze dan slaapt. Dat kan ze ook goed hebben. Als ze wakker is dan haal ik haar er gewoon uit. Als ze dan over 30 minuten weer moe is, gaat ze gewoon weer op bed. Daar doe ik niet moeilijk over.
Klinkt zeer herkenbaar. Arend slaapt overdag ook steeds minder. Als hij echt goed wakker is, haal ik hem uit bed. Wordt hij moe, gaat hij weer naar bed. Ik denk wel eens als hij na 45 min wakker is: laat hem maar even liggen, misschien valt hij nog wel in slaap. Maar dat gebeurd vrijwel nooit. Arend slaapt nu 's morgens ong. 45-60 min en 's middags 1-2 uur. Niet zoveel dus, maar 's avonds wel van 18:30 - 7:00. (2x wakker voor de borst)
Ik heb ditzelfde, maar mijn meisje is pas 3 1/2 maand. Ze slaapt drie keer per dag ongeveer 45 minuten. 's Avonds slaapt ze wel van 07.00 tot 06.00 (met een fles om 23.00). Ik vind dit ook vrij kort. Lees dus mee voor tips.
Eva slaapt al maanden 3 slaapjes van 3 kwartier. En 's nachts van ongeveer 7 tot 7 zonder voeding. Ik vind het wel best zo, ze is ook lekker vrolijk. Het zou wat anders zijn als ze jengellig zou zijn de hele dag.