ik ben nu 14 weken en het begint niet dat ik al compressen of o nodig heb maar toch ik hoop dat het zo nog een tijdje blijft
ik heb sinds gisteren (precies 15 weken) een druppel ontdekt.geen melk maar idd doorschijnend vocht. vond het wel bijzonder en nogal vroeg maar goed. als het bij die druppels blijft is het niet zo erg
Nu vroeg ik me iets af he. Ik heb steeds van dat plakkerige lichtgele spul op mijn tepel (tussen de bobbeltjes zeg maar). Het lijkt wel opgedroogde melk en ik kan het eruit pulken zeg maar, omdat ik bang ben dat de boel verstopt raakt. Maar is dit wel melk of iets anders? Ik maak het elke dag goed schoon, maar even later zit het er gewoon weer, dus het kan geen viezigheid zijn ofzo. Maar als het dan opgedroogde melk is, heeft dat dan gevolgen voor de doorstroming?
Het zou melk (colostrum) kunnen zijn. Maar je hebt ook klieren van Montgomery die een olieachtige substantie afscheiden om je tepel en tepelhof soepel te houden. Wat het ook is colostrum of de kliertjes van Montgomery die actief zijn, het is heel goed voor je tepel/tepelhof. Lekker afblijven dus, dit blokkeert n.m. niets. En schoonmaken hoef je je tepel sowieso niet. Gewoon afspoelen onder de douche (dus niet inzepen) en afdrogen is voldoende.