hallo allemaal,, ik ben een meisje van 18 jaar en heb een kinderwens ik ben al een tijdje gestopt met de pil.. nu vraag ik me af wat de do`s en don`t do`s zijn tijdens je zwangerschap,, zouden jullie mij dat kunnen zeggen en natuurlijk de rest van de nieuwschierige aanstaande moeders en klussers..
Tja vooal gezond leven. Niet roken Niet drinken Geen rood vlees eten Geen rauwe kaas eten (met rauwe melk of zo iets) Geen filet amercain. Veel groente en fruit eten foliumzuur slikken Pfft verder weet ik het ff niet meer.
Ik drink af en toe gewoon een glaasje cola hoor. Heb nooit ergens gelezen dat het niet mag. Als je googled kom je ook alles tegen hoor -geen kaneel -geen leverworst, pates enz. Alle rauwe groenten en frui goed wassen. niet te lang in de felle zon. tja, wat nog meer....
pate mag met mate (heeft te maken met vit. A) en kaneel is nog niet vastgesteld. kijk voor de juiste dingen even op voedingscentrum.nl
hey, cola mag gewoon hoor maar in cola zit (net als in koffie) cafeïne. en hier moet je mee oppassen. ik drink gewoon lekker een glaasje cola per dag... zolang je niet overdrijft kan het geen kwaad. maar ben je al zwangeR? want als je nog niet zwanger bent heeft het niet echt nut om er rekening mee te houden. het is niet omdat je geen cola drinkt of geen pate eet je sneller zwanger word ofzo.
hey, cola mag gewoon hoor maar in cola zit (net als in koffie) cafeïne. en hier moet je mee oppassen. ik drink gewoon lekker een glaasje cola per dag... zolang je niet overdrijft kan het geen kwaad. maar ben je al zwangeR? want als je nog niet zwanger bent heeft het niet echt nut om er rekening mee te houden. het is niet omdat je geen cola drinkt of geen pate eet je sneller zwanger word ofzo.
Kaneel mag gewoon hoor, pas als je anderhalve kilo kaneel eet heb je een probleem. Maar of dat je gaat lukken? Foliumzuur moet je minstens 4 weken voor de conceptie al gaan slikken. Je kunt ook een multtivitamine slikken speciaal voor vrouwen die zwanger zijn (willen worden) of bv geven.
Voordat je zo meteen een lijst van 6 kantjes heb wat je allemaal niet mag probeer ik het even kort en bondig voor je samen te vatten Wil je zwanger worden? Dan helpt het om: - niet te roken - beperkt te drinken - geen drugs - gezond te leven Dit bovenstaande geldt ook voor je partner! - foliumzuur slikken Ben je zwanger? (dat ben je nog niet maar tegen die tijd) Kijk dan eens op www.voedingscentrum.nl. Meer adviezen heb je niet nodig. Kortweg: - geen rauwmelkse kazen (staat ALTIJD op de verpakking als het rauwmelkse kazen zijn dus alles waar het NIET op staat mag!) - geen rauw vlees (filet american, carpaccio, rode biefstuk) Rauwe ham is trouwens niet rauw - vacuüm verpakte vis (je mag dus wel rauwe verse vis maar zorg wel dat ie heel vers is) - beperk caffeïne inname (koffie, cola. CaffeÏne vrij is dus een goeie optie) - beperk vitame A: lever en leverproducten zoals paté - groente en fruit goed wassen - voor light producten geldt hetzelfde als wanneer je niet zwanger bent: niet teveel. zon kan een zgn zwangerschapsmasker (vlekken) opleveren maar dit is lang niet bij iedereen dus moet je een beetje uitproberen (als je durft) of goed smeren / petje dragen. In de eerste drie maanden opletten met sauna en zonnebank bezoek (als je het gewend bent kan het wel maar wordt niet aangeraden). Duiken, paardrijden, kickboxen etc worden afgeraden (maar dat lijkt logisch nietwaar?) Nou... dat was het wel een beetje. Als je gewoon onthoudt dat je niet ziek bent als je zwanger bent en dus bijna alles mag. Komt het helemaal goed! Succes... enne... lees eens door de topics heen dan weet je ook een beetje wat je te wachten zou kunnen staan als je eenmaal zwanger bent en wanneer je een kindje hebt. Elle