zoals sommige misschien al gezien hebben heb ik vandaag al verschillende topics geplaatst, ik wil even jullie mening, ik ben eens op het internet aan het lezen gegaan, en waar ik al een beetje bang voor was is onze kleine over vermoeid aan het raken, hij huilt al een week of 2 erg veel, en slaapt erg weinig, hij wordt erg onrustig is ontroostbaar, en heel erg bewegelijk zwaait met zijn armen en benen, en door dat hij zo bewegelijk is kan hij niet in slaap komen, en maakt of haze slaapjes of slaapt 9 van de 10 keer niet tussen de fles voedingen door, nu heb ik vanavond voor het eerst de kleine in de reis wieg gelegd en ben een eindje gaan lopen, eerst huilde hij flink door, maar toen ik zijn armpjes onder de deken in stopte, zodat hij zijn armpjes niet kan bewegen werd hij in een klap rustig, hij sliep ineens zo diep dat ik hem in de reiswieg heb laten liggen anders wordt hij verstoord, nu ligt hij nog steeds heel vredig te slapen, en heel diep ook, normaal als hij s''avonds in zijn bedje ligt, hoor ik dat hij toch regelmatig wakker wordt en ligt te kreunen, en hij slaapt niet lang s'nachts hoog uit 3 uurtjes en komt daarna weer erg moeilijk in slaap of niet, nu zat ik dus te denken zou het misschien een tijdelijke oplossing zijn om hem s'nachts in de reiswieg te leggen en dan bij ons op de kamer, misschien is wel een hele stomme gedachten van mij, maar ik merk dat hij nu erg diep slaapt, en dat hij die beperking tot bewegings vrijheid prettig vind, morgen ga ik wel naar het cb en wil het over inbakeren gaan hebben, maar heb wel gelezen dat ze dat niet zo snel doen, wat vinden jullie?? graag snel reacties, misschien dat ik dan zelf ook eens goed slaap s'nachts want begin zelf ook over vermoeid te raken.
Even buiten of t DE oplossing is; dat weet ik niet. Heb niet gehoord dat t CB dat niet snel doet....hier Iris ook va 2 weken ingebakerd met veel minder klachten. t CB moet alleen de heupen van de baby even nakijken, je kan dan zelf een afspraak maken met een soort inbakerconsulent. Wij hadden een Pacco Piccolo; op die site staan adressen van mensen die ze verkopen. Die kijken hoe groot t moet zijn en doen t inbakeren voor; is wel fijn. Succes!! Hielp hier enorm trouwens....
Je kan m trouwens zelf ook 'inbakeren'met een hydrofiel luier om de armpjes heen geslagen; daar heb je t cb verder niet voor nodig.
of een bakerzak dan hebben ze net nog wat meer bewegingsvrijheid.. werkt bij mijn zoontje perfect! als ik hem zonder op bed leg dan gaat hij huilen maar met die zak aan gaat hij lekker slapen
Slaapt hij normaal in een ledikantje? Kan best zijn hoor dat hij liever in een kleiner, knusser bedje ligt. Ons dochtertje sliep vanaf het begin af aan in haar ledikantje, maar achteraf denk ik dat ze toch liever in een wiegje had gelegen, ze was die eerste tijd zo onrustig en lag daar wat verdwaald in. Voor mijn zoontje heb ik dus alsnog een wiegje gekocht, waar hij lekker knus in lag (zo'n hangwiegje, wat lekker mee wielbelt en wiegt), had wel het idee dat hij het in zijn wiegje erg naar zijn zin had.
mijn gevoel zegt dat hij zich veel prettiger voelt en geruster, ik weet dat maar voor tijdelijk kan, en moeten toch kijken naar iets waarbij hij zich ook geborgen voelt, misschien toch inbakeren maar wil dat eerst met cb bespreken, maar zou het toch geen kwaad kunnen als hij vannacht in de reiswieg ligt, er zit een matje in van airo sleep en een matrasje.
Mijn dochtertje slaapt ook in de wiegbak! Die zet ik gewoon in haar bedje neer. Zo wend ze wel aan alleen slapen in haar eigen kamertje, maar wel de geborgenheid van de wiegbak! Ik probeer 1 slaapje per dag in haar ledikantje te doen. merk dat ze dan heel moeilijk in slaap komt en erg onrustig slaapt! Je kan ook een bakerzak proberen ipc inbakeren. Heb ik bij mijn zoontje ook maanden gebruikt! Die maaide zichzelf ook steeds wakker, erg vermoeiend voor hem en ons! www.bakerzak.nl Ik zag dat je ze ook bijd e GARDO kan kopen! suc6 kus miek
er zijn genoeg kindjes die de 1e 6 weken in de wagenbak slapen of in een klein wiegje. Veel verschil is er niet met elkaar hoor. Dat het matrasje een stuk dunner is, geeft op deze leeftijd en met dit gewicht nog niet zoveel. Die 8 cm dikte van matras, hoeven ze nu écht nog niet te hebben. Ik zou je kindje dus lekker een tijdje in de wagenbak nog laten liggen. Wel zou ik proberen -wat miekie ook doet- de bak gewoon in het eigen bedje te zetten, zodat je kindje wel went aan de eigen slaapkamer, en de overgang straks weer niet heel groot wordt.
Als het helpt zou ik het zeker doen.. mijn dochter sliep maandenlang niet tot amper, niks hielp.. heb ook inbakeren geprobeerd, in de wagenbak etc. Dus lekker doen hoor, wanneer hij er van gaat slapen!
Zo hebben wij het ook gedaan! (Wel om een hele andere reden hoor. Mijn dochter is prematuur en woog nog geen 2500 gram. Ze kon dus niet warm genoeg blijven in het ledikant) Maar ze heeft bij ons bijna 2 maanden in de reiswieg gelegen in haar eigen kamer.
Mijn zoontje was net zo en hier heeft het CB ons geadviseerd te starten met inbakeren,. Mijn ervaring is dat ze hier helemaal niet terughoudend in zijn hoor, mits jouw zoontje geen heupafwijkingen oid heeft? Ik had van hun losse inbakerdoeken gekregen om te proberen, maar ik merkte direct het eerste slaapje al zoveel verschil dat ik zelf doeken heb gekocht die wat gebruiksvriendelijker zijn: (Pacco doeken). maar je kan bijv ook een puckababy/ puckabag (weet de preciese naam niet) proberen, die zijn minder strak/ meer bewegingsvrijgheid, maar wel iets om hem heen. Ik heb het tot ca 16 weken gebruikt met veel succes, daarna begon hij om te rollen op zn buik en mag je ze niet meer gebruiken.
Je verhaal komt me zeer bekend voor. Wij zijn toen ook begonnen met inbakeren (op eigen initiatief, de heupjes waren toen al nagekeken). Ik heb er toen eerst veel over gelezen en ben toen, naast het inbakeren, begonnen met een duidelijke regelmaat voor de kleine. Ik heb daar als leidraad 'Regelmaat en inbakeren' van Ria Blom bij gebruikt (een boek). Ik was het niet met al haar ideeen eens, maar aan de grote lijnen hebben wij heel veel gehad en hadden we vanaf 6 weken een kindje dat al helemaal goed doorsliep! Veel succes! Oh, ja, wij hadden de Pacco inbakerdoek (via Marktplaats gekocht) erg handig systeem.
Wij hebben onze dochter om dezelfde redenen 's nachts ingebakerd (vanaf een week of 2) en overdag sliep ze op d'r buik. Werkte hier geweldig! Ze sliep ook in een wiegje, maar een kinderwagenbak geeft hetzelfde effect hoor. Lekker geborgen gevoel voor de kleine, anders dan in het grote ledikant.
Onze kleine meid hield zichzelf ook wakker met haar zwaaiende armpjes en zijn eigenlijk met 4 weken gelijk begonnen met inbakeren en merkten al snel dat ze er veel rustiger door werd! Nu slaapt ze overdag heel goed en word snachts nog maar heel af en toe wakker maar voor de rest slaapt ze al redelijk goed door
ik wilde je ook zeggen van het bakeren met een hydrofiele luier.. alleen een nadeel is wel dat ze snel te 'groot' worden ervoor.. zelf heb ik beide kinderen gebakerd en ben er een grote voorstander van.. wanneer je intresse hebt.. ik heb er 2 te koop liggen met een gebruiksaanwijzing.. pb me dan maar..
Ook wij zijn met 4 weken begonnen met inbakeren omdat Julian zichzelf wakker hield met zijn armpjes. De 1e nacht heeft hij al doorgeslapen hij vind het heerlijk!! De kinderwagenbak kan prima gewoon doen!
hallo allemaal, het is afgelopen nacht super gegaan, heb hem wel in onze slaap kamer gehad en geen dol gehad, vandaag heeft ie zich ook voorbeeldig gedragen, dus voor mijn gevoel vind hij daar door veel meer rust, nu heb ik nog een vraag, heb hem net na zijn badje in bedje gelegd, zonder iets, en ja hoor begon gelijk weer te huilen, heb hem uit bedje gehaald, en heb hem met 3 hydrofiele luiers ingebakerd ( op interner gezien 2 naast elkaar met de punt naar beneden, en eentje dwars erover heen op oksel hoogte, die dwarse heb ik rond zijn middeltje gedaan, en die andere schuin over zijn schoudertjes gedaan en vast gemaakt) en wat denk je gelijk stil en sliep gelijk, maar nu vroeg ik me af zou hij het nu te warm hebben? hij heeft ook nog een trappel zak aan, die had ik eigenlijk uit moeten doen maar dan moet ik hem weer verstoren, hij ligt nu wel alleen onder een lakentje, deken heb ik weg gedaan.
Je kunt aan zijn nekje voelen of hij het te warm heeft of niet. Een baby kan de warmte niet goed zelf kwijt raken. Daarom moet je ervoor zorgen dat hij nooit te warm aangekleed is. Even aan zijn nekje voelen dus.
heb ik al gedaan en dat voelt normaal aan niet te warm en geen zweet, met zijn laatste voeding doe ik zijn trappel zak uit, maar dan wel met dekentje want anders is het te koud, waar ik ook al zat te denken, alleen zijn rompertje, trappel zak, inbakeren en lakentje want hij heeft nu ook al een truitje aan maar als zijn armpjes ingepakt zitten hoeft dat niet natuurlijk, maar zijn nekje voelt normaal aan, maar zal zo nog wel eens voelen, maar als ie het zo niet te warm heeft kan ik het zo ook doen natuurlijk.
bij ons lag het aan de voeding dat ze zo beweeglijk was en niet wilde slapen. Inbakeren mocht ik alstublieft niet aan beginnen van de KA. Dit mocht iig niet op eigen houtje maar moest hierin begeleid worden, gelukkig is het door de voeding goed gekomen.