Hydofiele doeken

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door sidmick, 29 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.809
    4.192
    113
    Weet niet zo goed waar ik het neer moet zetten dus gok hierop.
    Ik vraag me af of jullie je hydofiele luieres strijken.
    Ik heb ze gewassen en vind ze zo gekreukt, op het wasetiket staat ook dat je ze gewoon mag strijken maar nu begon mijn moeder dat je dat neit moet doen omdat ze dan niet goed meer drogen.

2. BoBam

BoBam Niet meer actief

ik heb het wel gedaan, geen idee of het echt nodig was. dat merk ik straks wel

3. polleke2210

polleke2210 Actief lid

3 jul 2008
    149
    0
    0
    Leeuwarden
    Ik doe het zelf niet, is me veel te veel werk! Toen ons dochtertje er nog niet was heb ik alles gestreken en netjes in de kast gelegd, maar dat was eens, maar nooit meer!
    We gebruiken hier zo ontzettend veel hydrofielluiers, dat er bijna niet tegenaan te strijken valt!
    Gewoon strak opvouwen, werken ze net zo goed! :)

4. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ja het strijken zorgt er idd voor dat ze minder vocht opnemen. Maar als je 20 hydorfieluiers elke paar dagen moet strijken, ik geef het je te doen!

Net als Polleke al zegt, gewoon strak opvouwen!
    Ik strijk alleen zn lakentjes maar verder eigenlijk niks....

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Mijn kraamverzorgster zei ook dat ik ze niet had moeten strijken omdat ze dan minder vocht opnemen. Maar ja, het ziet er wel netter uit als ze gestreken zijn. Ik heb overigens nog niet gedacht oh wat nemen ze slecht vocht op ofzo...

6. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik strijk ze ook niet, want het kost me te veel tijd. Geloof me, je hebt zo al genoeg was en strijk, dat je daar niet echt zit op te wachten.

Maar het is ieder zijn ding.

7. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Ik heb ze nu, voor gebruik, eenmalig gestreken. Nu nog tijd genoeg en het ziet er wel superstrak uit! Maar aangezien ik verder nooit strijk, zal ik het hierna echt niet meer doen! Dan spendeer ik die tijd liever aan leuke dingen zeg maar!

8. Ietje

Ietje Actief lid

15 jul 2008
    157
    0
    0
    Bij de intake van de kraamhulp gaven ze aan dat ze de eerste keer gestreken moesten zijn, weet ook niet waarom. De kraamhulp deed het ook en ben hier maar mee doorgegaan.

9. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    ik ben ze nu 1x aan het strijken, maar dat ben ik hierna ook niet meer van plan!

10. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Ik strijk ze altijd. Ze nemen gewoon vocht op en drogen lekker af. Wij hebben geen droger, en wanneer ze aan de waslijn drogen worden ze altijd wat stugger. Als ik ze dan gestreken heb worden ze lekker zacht. Bovendien vind ik het ook niks, van die gekreukelde doeken in de kast.

11. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik heb ze nu gestreken omdat de kraamhulp komt dat staat dan wat netter

maar geloof me daarna strijk ik ze echt niet meer wat een werk zeg pffff

12. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    Omdat strijken steriliseert. (Maar in de droger wordt het ook heet zat, denk ik dan 8))

13. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Hoeveel heb je er eigenlijk van nodig?

14. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik strijk die dingen echt niet hoor.... dan ben ik de hele dag bezig met strijken volgens mij!

15. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Ze zeggen geloof ik dat je er iets van 6 nodig hebt. Maar ik heb er iets van 15. Ze gaan nl heel hard en anders moet je om de paar dagen een paar van die doeken gaan wassen.

16. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Vergeten erbij te zeggen... ik heb ze tijdens mijn verlof gestreken. Dat was de eerste en de laatste keer hahahaha

17. Ietje

Ietje Actief lid

15 jul 2008
    157
    0
    0
    Heb er volgens mij iets van 12, wel genoeg hoor, heb toch genoeg witte was :)

18. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    Hangt ervan af of je kind een spugertje is... Ik begon met 30 hydrofieldoeken en heb er een paar weken na de geboorte nog 12 bij gekocht, zo hard gaan ze hier :confused: Maar nu lijken we wel genoeg te hebben :)

19. Sara1976

Sara1976 Actief lid

11 jul 2006
    233
    0
    0
    Mijn kraamverzorgster gaf het advies ze zeker niet te strijken, dan nemen ze veel minder vocht op. Dus ik strijk ze ook nooit!
    Alleen voor de bevalling moest ik er een aantal strijken op de hoogste stand en bewaren in een afgesloten plasticzak, zodat ze steriel waren voor de bevalling.
    Heb ze echte niet nodig gehad, want moest uiteindelijk toch naar het ziekenhuis.

20. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Ik had ook een spugertje en heb er 40 in totaal gehad en had die ook echt nodig! ;)

Deel Deze Pagina