Prinsessenfeestje

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by Mamanama, Sep 26, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Mijn oudste dochtertje wordt vrijdag 5 en heeft dan haar 1e feestje. Ze wil een prinsessenfeest en ik heb al wat dingen gepland.WE gaan oa. een canvas schilderij maken, cake versieren, cadeautjes verstoppen en pannenkoeken eten.
    Toch zou ik graag nog wat spelletjes/activiteiten achter de hand hebben in geval van nood (slecht weer/sneller klaar met andere activiteiten)
    Wie heeft nog leuke ideeen?

2. Bastet

Bastet Niet meer actief

Met verkleedkleren een modeshow houden?
    Elkaar opmaken?

3. M28

M28 Fanatiek lid

Apr 20, 2009
    1,044
    0
    0
    oudhollandse spelletjes doen het altijd goed, zakdoekje leggen,m koekhappen stoelendans.. en schminken

4. suus02

suus02 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,387
    864
    113
    home sweet home
    wij vieren binnenkort ook mijn dochter haar 5e verjaardag dus lees mee
    Waar ik tot nu toe aan denk:
    - cake versieren
    - koek happen
    - bak water en snoepje happen
    - gietgips beschilderen
    - armbandjes maken
    - gewoon spelletjes van hun leeftijd, bijvoorbeeld nijntje dobbelspel, memory of zoiets

Gaan niet alles doen hoor!

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm hier op het prinsessenfeest was dansen toch het populairst.
    Stopdans en stoelendans.
    Verder deed koek happen het erg goed.

Wij hadden gister ong het volgende.
    Eerst even wat drinken en kadootjes
    Toen hebben ze even boven gespeeld (lees d'r kamer compleet ondersteboven gekeerd!!)
    Toen kroontjes gemaakt. (Voorgeknipt geel papier en veel hartjes, glitterlijm (GEEN losse glitters) en van die plak "edelsteentjes".

High tea

Daarna buiten gestoepkrijt en gespeeld.

Cakejes versierd

Nog even buiten geweest.

Koek happen, stopdans, stoelendans...ze hebben de macarena geleerd

Nog even naar buiten en toen stonden er alweer allemaal mama's opende stoep :)

1 van de meisjes was ziek dus heeft boven nog op bed gelegen... De ander klaagde dat ze van d'r vader zoooooo laat naar bed moest de avond ervoor en was ook moe.
    Dus ik heb wat spelletjes ingeruild voor gewoon lekker even buiten spelen. Gelukkig was het precies gister best goed weer :)

Was erg bang dat ze zich zouden vervelen en het halve huis overhoop halen... Nou dat laatste beperkte zich gelukkig tot dochters slaapkamer :)
    Uur nadat iedereen weer weg was... Was het huis weer helemaal opgeruimd en fris.

En tip: zorg dat je zeker met 2 volwassenen bent... Dan kan er steeds iemand bij de kids blijven terwijl je even iets gaat pakken :)

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja ik had hier voor de prinsessen dus roze lippenstift, oogschaduw en nagellak klaar gezet... Maar dat was tot mijn verbazing niet heel gewild.eigenlijk alleen de lippenstift kwamen ze steeds opnieuw op doen :)

7. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Bedankt voor alle ideeen! Had een heel draaiboek in elkaar gezet en de helft niet nodig gehad! ;)
    We hebben cake versierd met slagroom en allerlei lekkere versierseltjes, foto gemaakt, toen cadeautjes gedaan, gedanst, schilderijtjes versierd (met later de foto erin), gespeeld, pannenkoeken gegeten en nog meer gedanst. Was fantastisch!

Share This Page