waneer inschijven peuterspeelzaal enz.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Noushka, 9 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Hallo,

Mijn zoontje is nu 1, en ik hoorde laatst van iemand dat ik hem wel eens in mocht schrijven voor de peuterspeelzaal.
    Zijn de wachtlijsten echt 1 a anderhalf jaar lang? Ik woon in Zwolle, misschien dat iemand weet hoe druk het daar is.

En ik vroeg me ook af wat de kosten hier van zijn? Ik heb er namelijk nog helemaal geen ervaring mee. Hij gaat nu ook niet naar de creche, maar wil graag dat hij met 2 jaar a 2 en een half naar de peuterspeelzaal zou gaan.

Groetjes

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Wij kregen bij 18 mnd op het cb te horen dat we dochter moesten inschrijven.
    Kosten psz zijn afhankelijk per gemeente en mbv het gezamelijk inkomen wordt bepaald wat je moet betalen. Staat er op de site van gemeente zwolle geen informatie?

3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Ik ben toen mijn oudste bijna 2,5 was naar een kijkochtend geweest en heb hem ter plekke ingeschreven. Twee dagen later mocht hij voor het eerst komen. Omdat we nog op vakantie gingen heeft het uiteindelijk 2 weken geduurd voordat hij ging, maar hier geen wachtlijst dus. Het kost 39,50 per maand, voor 2 dagdelen per week.

4. Hier kost het 47 euro per maand voor 2 dagdelen, toevallig van de week nog gekeken. En van vrienden hoorde ik dat het bij hen 60 euro was.

Ik heb Jelle eind juli ingeschreven. Vorige week werd hij 2, maar blijkbaar is er nog geen plek want ik heb nog niks gehoord.

5. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Hier zeiden ze toen ik ben wezen kijken dat er op dat moment geen wachtlijsten waren.
    Maar ze was toen nog geen 1, we zijn toen gaan vragen voor inschrijven.
    Hier mocht ze met 1 en 4 maanden ingeschreven worden en dat heb ik gedaan.
    Met 2 en 3 maanden worden ze geplaatst als er plek is, ze mag dus eind van de maand komen.
    Heb haar gewoon voor de zekerheid al ingeschreven zodat ik zeker wist dat ze geplaatst zou worden.

Hier kost het 64 euro voor 3 dagdelen maar het is echt naar inkomen, hoe meer je verdient hoe meer je betaald.
    Geloof dat degene met heel laag inkomen hier maar 15-20 euro betaald ervoor.

6. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Het is per peuterspeelzaal natuurlijk heel verschillend.
    In drukbewoonde gebieden moet je je kind soms al opgeven als het net geboren is!
    Hier is geen grote wachtlijst want er is laatst een kdv geopend en daar hebben ze nogal 'schade' van.
    Jesse wordt volgende maand twee, ik zal binnenkort es ff informeren...

7. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Vanaf 1 jaar ingeschreven en het kost 50 euro per maand voor 2 dagdelen hier....Misschien moet je even informeren bij de psz waar je hem graag op zou willen doen? Kan je meteen even kijken of het leuk is!

8. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    Hier met 1,5 ingeschreven en met een beetje mazzel kan ze er naar toe als ze 2,5 is! De kosten weet ik even niet meer maar rond de €50-, voor 2 dagdelen

9. Mamaleonie

Mamaleonie Bekend lid

6 sep 2009
    964
    0
    0
    Hier ingeschreven toen hij 2 jaar en 1 maand was. December mocht hij komen, hij was toen 2 jaar en 8 maanden. Ik betaal voor 3 dagdelen 28 euro per maand, maar ben alleenstaande moeder.

10. ingeschreven november toen was ze 23 maanden, en ze kan 15-02 komen.

42,50 per maand voor 2 dagdelen.

11. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Bedankt voor jullie reacties :). Nu weet ik ook wat de kosten ervan ongeveer zijn. De wacht tijden verschillen dus een beetje.
    Ik heb eigenlijk nog nergens geinformeerd, wist niet waar. Ik zal binnenkort even bij verschillende peuterspeelzalen rondkijken en dan kiezen waar ik hem wil inschrijven :).

12. Beetje vaag hier. Gisteren belden ze ineens op; "Gefeliciteerd, je zoon is 2. Hij mag dus nu naar de PSZ. Er is plek op alle groepen nu, welke dagen heb je het liefst?"
    Dat had ik dus al opgegeven bij het inschrijven, en nogal vaag dat ze dan wat laten weten 1,5 week na zijn tweede verjaardag, in plaats van daarvoor al.
    Nu mocht ie dus eigenlijk per direct komen, maar dat vond ik wel heel plotseling. Vanaf 1 februari wordt het dus, hebben we nu afgesproken.
    Rare gang van zaken vind ik het, of ligt dat nou aan mij?

Deel Deze Pagina