Hoi Linda of Ilse, ik heb 10 weken borstvoeding gegeven, maar sinds een aantal dagen drinkt hij heel slecht aan de borst. Hij drinkt 5 a 10 minuten laat dan los en wil niet meer drinken. Als ik hem weer probeer aan te leggen, begint hij te huilen. Ik heb besloten om te stoppen met borstvoeding en over te gaan op kunstvoeding. Ik wil graag weten hoe ik het beste kan afbouwen. Hem aanleggen is geen optie, omdat hij veel te weinig drinkt en ik hem dan alsnog een flesje moet geven. Ik kolf nu wel, maar moet ik mijn borsten helemaal leeg kolven of alleen kolven totdat de druk er af is. Ik weet niet zo goed hoe ik dit aan moet pakken. Ik geef hem nu vitamine K & D en ik heb gelezen dat als je kunstvoeding geeft deze vitamines niet hoeft te geven. Kan ik hiermee stoppen als ik hem volledig kunstvoeding geef? Alvast bedankt! groetjes Sabrina
Hoi Sabrina, Als je wilt stoppen met de borstvoeding kun je het beste zo min mogelijk afkolven, maar vermijd harde en pijnlijke borsten. Als je de spanning voelt toenemen kolf je borsten tot ze redelijk soepel voelen, maar dus niet helemaal leeg. Je probeert de pauzes steeds langer te maken. Het verschilt enorm per vrouw hoe snel dat gaat. Bij 50 % kunstvoeding is vit k niet meer nodig. Vitamine D blijft wel nodig. Succes Linda