Hallo, De afgelopen 3 maanden heb ik een regelmatige cyclus van 28 dagen. (Voorheen varierend van 21-28 dagen) Volgens de calculator zou ik op grond van een cyclus van 28 dagen vorige week do 10 aug mijn eisprong gehad moeten hebben. (Ik heb diezelfde ochtend onbeschermde sex gehad) Nu heb ik al vanaf maandag een aanhoudend 'eispronggevoel'. De afgelopen 2 dagen en nachten is dit onprettige gevoel voortdurend aanwezig. Ik heb het idee dat mijn ei als het ware niet loslaat. Ik heb de laatste 2 dagen tevens last van een vette gezichtshuid terwijl deze normaal eerder droog is. Is het zinvol voor alle zekerheid naar de huisarts te gaan? Ik weet dat het ook op een zwangerschap kan duiden maar ben bang dat er van binnen iets mis is. Bedankt!
Ondertussen heb ik echt hevige pijnscheuten gekregen, vooral in mijn linkeronderrug. Ik zat echt met de tranen in m'n ogen op m'n werk. Ik heb net 2 paracetamols genomen. Het is zo'n ontzettend rotgevoel!! Inmiddels heb ik op internet gelezen over een persisterende follikel. Kan natuurlijk niet m'n eigen diagnose stellen maar vind het hier wel verdacht veel op lijken. Ik las ook dat dit vanzelf over moet gaan maar zelfs maanden kan duren!!!??? Dit trek ik nog geen dag meer, tenminste zonder pijnstillers. Hoop dat jullie me advies kunnen geven.
Ben inmiddels bij de huisarts geweest. Zij dacht aan een ovariumcyste. Uit urine-onderzoek en inwendig onderzoek bleek in ieder geval niets. (ze heeft niet op zwangerschap getest omdat dit waarschijnlijk toch nog te vroeg zou zijn) Ze hoorde wel dat het in mijn linkerbuikkant erg onrustig was. Ze heeft me een verwijsbrief voor een echo meegegeven. Momenteel heb ik weinig last. Ik weet niet of dit door de pijnstillers komt of doordat de pijnscheuten mogelijk een symptoom waren dat er iets losgekomen is. Als ik morgen weer klachten heb, maak ik in ieder geval een echo-afspraak. Mochten jullie nog iets toe te voegen hebben, verneem ik het graag. Alvast bedankt!
Sinds vandaag zijn alle klachten verdwenen. Ben natuurlijk erg blij dat de pijn weg is maar vraag me wel af wat dit nu geweest kan zijn. Dus als jullie een idee hebben...
Hoi dame1975, Dit was bijna zeker de eisprong, zeker gezien jouw verhaal en de periode, het kan inderdaad een keer zijn dat deze zo pijnlijk is. Ik ken zelf dames die daarvoor bij de eerste hulp zaten hiervoor. Het is goed dat er even naar gekeken is en ik zou dus ook naar de echo-afspraak gaan. Even een extra controle is nooit mis. Succes met zwanger worden, groetjes, Japke P.S. Ik vind het een echt aanrader, qua vruchtbare dagen. Alleen bij zoveel pijn komt vrijen er ook niet van. Ik hoop dat het de volgende keer minder pijnloos is, de eisprong. http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=3646
Harstikke bedankt! Dacht ik net op een goed moment sex te hebben, word ik gedwarsboomd door mijn eigen ei Ik was eigenlijk niet meer van plan om nog een echo te laten maken maar is zoals je aangeeft inderdaad wel goed ter controle.
Nog 1 reactie: (verbreek hier records..) Ik heb de periode van maandag t/m donderdag zelf van binnen gevoeld om te checken of ik iets vreemds waarnam. Het viel juist op dat ik totaal geen cervixslijm had. Daarbij was mijn baarmoeder erg hard. Ik vraag me nu af of ervan uitgaande dat mijn eisprong inderdaad is blijven hangen er niet juist sprake zou 'moeten' zijn van (rekbaar) cervixslijm en een zachte baarmoedermond? Wat ik ook vergeten was te vermelden is dat de symptomen afgelopen maandag begonnen met een bepaald gevoel in de baarmoeder. Het was het zelfde gevoel als ik had nadat een uitstrijkje gemaakt was: licht schrapend, beetje weeig. Ik had (ivm vermoeden innesteling) hierover ook een onderwerp op het forum geopend) De afgelopen 3 maanden had ik een regelmatige cyclus van 28 dagen. Ik zou op grond van die cyclus komende donderdag ongesteld moeten worden maar ik neem aan dat als mijn eisprong een week uitgesteld is, ik ook een week later ongesteld word?? Omdat ik verder totaal geen andere symptomen heb, ga ik overigens niet (meer) uit van een mogelijke zwangerschap. Bedankt weer!