Waneer kussen in bed en welk?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door piccolina, 3 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Dat het afgeraden wordt geef deels te maken met de kans op verstikking (die bij niet-baby's heeeel klein is), maar heeft vooral te maken met de belasting nek- en rugspieren. Heb altijd in m'n hoofd gehad dat ze pas een hoofdkussen mogen als ze er om gaan vragen, maar het liefst zo laat mogelijk.

Hier hebben beide kinderen (4 en 2,5 jr) nog geen kussen. De oudste heeft wel bij het inslapen een knuffel onder zn hoofd. En heb wel eens een kussen aangeboden maar hij wil het niet.

2. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.625
    113
    Zo rond de 2,5 jaar merkte ik dat ons zoontje steeds met zijn hoofd op een knuffel lag te slapen. Toen maar een peuterkussen gekocht (zo'n vodje van de Hema, stelt echt niets voor) en dat vond hij gelijk heerlijk.

3. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Vanaf 2 jaar het Ikea-vodje. Vanaf 3 jaar een gewoon kussen; Omdat hij al een jaar veel wakker is in de nacht, hebben we van alles geprobeerd.. van slaapwekker, laten huilen tot boos, negeren, nachtlampje.. niks hielp. een aantal weken terug een gewoon kussen (kwam ineens in mij op, hij vroeg er niet eens naar) en meneer slaapt gewoon bijna elke nacht door!!!!
    Er wordt van alles over gezegd.. maar in dit geval lijkt mij goede slaap ook erg gezond. En de kussen die ik gekocht heb is groot (en vrij dun).. zodat hij er ook met zijn bovenrug op ligt, en niet alleen nek en schouder.

Maar probeer eerst eens het Ikea kussentje speciaal voor peuters.

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Heb geen ervaring met ikea of pumka
    Cinderella peuterkussen lijkt vol maar als ze op ligt zakt het vrijwel tot niets.

Hier dus geen continu kussen want ze gooit het weg soms en wil niet soms legt ze die juist en wil ze. Helpt hier tegen verkoudheid altijd erg goed. Ben blij met dat oplossing. Ik zou bij 1 jaar niet doen en in ledikant miss ook niet want door spijlen blijft die in bed slingeren altijd hier gooit ze het op grond gelijk.

Ik zou het gevaar niet weten verder hoe kan dat ze daar stikt. Over nekspieren weet ik niet maar het is erg zachte kussen je voelt bijna niet als je erop ligt

5. 2jees

2jees Niet meer actief

Hier vanaf een jaar of drie, ik zie de noodzaak er eerder nog niet van in. Veiligheid voor alles, dat is beter dan twijfel.

6. misa

misa Niet meer actief

Nou ik heb die van hema gekocht. Peuterkussen, maar net iets fatsoenlijker dan die van ikea. Kost 8,95 en de oudste van ruim 3,5 heeft er nu net voor het eerst (heerlijk!) op geslapen. :)

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier vanaf dat ze in een groot bed ging slapen (3 jaar) een kussen, peuterkussen van de Hema. Precies goed, niet te hoog maar net wat minder plat dan zonder kussen.

8. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

E slaapt al een poosje bovenop zijn knuffel.

Hij krijgt deze week een nieuwe kamer met groot bed en kussen.

Deel Deze Pagina