Waneer late voeding eraf

Discussie in 'Voeding' gestart door Maartje83, 28 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maartje83

Maartje83 Lid

15 dec 2010
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon is nu ruim 3 maanden en al 8kilo en 65 cm! Het is dus een grote vent. Sinds een paar weken zit hij op een schema van 5 voedingen, 7.00-11.00-15.00-19.00-23.00
    Na de voeding van 7.00 slaapt hij nog een tijdje tot 8.30 meestal. Na de voeding van 19.00 gaat hij meestal rond 20.00 slapen. Om 23.00 moeten we hem dan wakkermaken.

Ik krijg af en toe opmerkingen of er niet een voeding af kan omdat hij al zo groot is maar hij wordt om 7.00 echt wakker omdat ie wil eten. Hoe weet ik nu of hij zonder die voeding van 23u kan? We kunnen nu sinds een paar weken eindelijk goed slapen dus ik heb niet veel zin om weer midden in de nacht wakker te worden om hem dan te voeden.
    Heeft iemand ervaring?

2. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi

de fles van 23 u drinkt hij die nog leeg????
    hier plots op een moment nog maar 50 cc en dat zo 3 d achter elkaar en dan heb ik haar gewoon niet meer wakker gemaakt voor die fles en slaapt ze door. laatste fles hier is nu om 20u15 en dan gaat ze slapen, volgende rond 7u 15.
    ze is wel klaar wakker om 6u30 maar dan eerst wassen en aankleden enzo
    succes

3. Maartje83

Maartje83 Lid

15 dec 2010
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geef nog bv maar hij drinkt nog goed om 23.00u. Toch maar gewoon doorgaan misschien tot ik merk dat hij niet goed meer drinkt dan...

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Zou het gewoon eens proberen wat er gebeurd als je hem niet wakker maakt?? Kan best dat je kindje net zo lang slaapt als anders...
    Overigens is 7u een prima tijd om wakker te worden en de eerste fles weer te geven!

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    je kunt het eens proberen, het verschilt per kind.

Maar met BV is het soms lastig om je productie hoog te houden met deze leeftijd. Met maar 4 voedingen, en zelfs 12 uur zonder voeding.. Dus dat moet je dan ook goed in de gaten houden.. Of evt 's avonds kolven voor voorraad?

Ons CB adviseert om minimaal 5 voedingen te geven tot 4 maand (bv of fv).

6. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Oh, lees nu pas dat je BV geeft... ;)
    Dan is het inderdaad even bekijken of je productie te veel zakt als je die voeding weg laat. Maar misschien meldt hij zichzelf dan nog een keer 's nachts.
    Voor je productie is het in ieder geval wel beter om die 5e voeding nog even te blijven geven....

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik vind 3 maanden wel erg vroeg om al 12 uur te slapen zonder voeding. Want op die leeftijd al 4 borstvoedingen op een dag gaat niet goed zijn voor je productie!

8. Maartje83

Maartje83 Lid

15 dec 2010
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    ok, bedankt voor de reacties! Dan hou ik de voeding van 23.00 er gewoon nog even in! Binnenkort moet ik voor mijn werk een week weg en dan moet ik de bv toch gaan afbouwen, rond die tijd zal ik eens kijken of het lukt om hem van de late voeding af te krijgen.

9. LailiejLoe

LailiejLoe Niet meer actief

Ik moest Max elke keer wakker maken voor de fles van 23:00 uir. Hij dronk hem dan helemaal leeg, en ging weer slapen. Wel sliep die altijd heel vast en was het moeilijk wakker maken. Mwt 3.5 maand gestopt en hij krijgt nu om 7 a 8 uur de laatste voeding en slaapt net zo lang t
    7 uur. Ik zal het zeker een paar dagen proberen. Je kindje uit een diepe slaap halen vind ik zelf ook zo sneu. En Max is ook flink dus die kon het prima hebben.

Deel Deze Pagina