Hallo, Sinds vanochtend heeft mijn zoontje (bijna 18mnd) last van zijn ogen. Vanochtend begon het met een oog waar rommel uitkwam (geel van kleur) en later op de dag begon ook het ander ook. Hij heeft er denk ik ook jeuk aan want hij wrijft zich steeds met zijn handjes erin:xZiet er zo sneu uit want door het wrijven wordt het nu ook roder! Wat kan ik doen?Of moet t vanzelf overgaan? Liefs Debbie
het beste is schoonmaken met afgekoeld gekookt water. Zo vaak mogelijk, van binnen naar buiten wrijven. Proberen dat hij er niet te veel inwrijft als het kan, want het is heel besmettelijk. Als het erger wordt en dikker, dan zou ik even langs de HA gaan, dan krijg je een zalfje.
schrik niet als hij morgen uit bed komt en zn oogjes helemaal "dichtgeplakt" zitten, dat is normaal bij ontstoken oogjes.
Inderdaad schoonmaken met afgekoeld gekookt water. Binnen een paar dagen moet het dan weg zijn Inderdaad niet raar opkijken als zijn ogen morgen dichtgeplakt zitten, dat kun je ook gewoon schoonmaken met het water!
Schoonmaken met afgekoeld gekookt water inderdaad, maar wat helemaal goed helpt is, niet vreemd opkijken, een paar druppels borstvoeding erin. Echt zoals je oogdruppels zou doen. Heeft mijn dochter ook 1 keer gehad, de dag erna zag je echt niks meer en nooit meer gehad. Als je geen bv geeft, heeft de huisarts ook wel druppels die je ervoor kunt gebruiken.
Ik heb van een kraamverzorgster de tip gekregen om supranettedoekjes te gebruiken (verkrijgbaar bij apotheek). Het was binnen een dag weg! Als je nog borstvoeding geeft (maar zal bij jou wrs niet meer zijn) dan borstvoeding in het oog druppelen. Werkt ook heel goed!