Kindercamera

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door nelta, 22 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Onze dochter wordt over 2 maanden 3 en we zijn aan nadenken over een cadeau, maar vinden het maar lastig. Kleine dingetjes kan ik genoeg verzinnen, maar wat wij haar moeten geven, vind ik maar lastig.

Nu zaten we te denken aan een (kinder)camera. Ze vindt het namelijk prachtig om met onze telefoons of tablet foto's te maken. Op internet vond ik onder andere de Vtech Kidizoom. Heeft iemand hier ervaring mee (of een andere camera) en is dat al leuk voor een kind van 3?

(andere cadeautips zijn ook welkom;))

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Mijn kids hebben beide een kidizoom en zijn er erg blij mee. Ze maken er veelvuldig gebruik van. Verwacht alleen niets van de foto's want de fotokwaliteit is echt bagger

3. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Tja ik zou persoonlijk wat kleins geven als ze al genoeg grote dingen heeft een de rest op de spaar rekening zetten

Of een abonnement op de booboo?

De camera ken ik verder niet

4. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hier ook een meisje blij gemaakt met de kidizoom (1,5 week geleden drie geworden). Wij twijfelden, omdat er volgens mij staat vanaf 5 jaar. Maar ze kon er gelijk goed mee overweg. Foto's maken, geluid opnemen, muziek luisteren, spelletjes spelen. Hier dus een goede ervaring.

5. adi

adi Niet meer actief

Onze dochter is echt dol op fotografie en maakt talloze foto's tijdens feestjes, uitjes, vakanties..

We hebben 1,5 jaar geleden ook gekeken naar een kindercamera voor haar. Maar je betaalt dan iets van € 70 voor een camera met flut kwaliteit.
    Kidizoom camera heeft maar 2.0 megapixel, lagere kwaliteit bestaat volgens mij niet eens.

Wij hebben dus voor onze dochter een gewone digitale fototoestel gekocht, eentje met een vriendelijke gebruikshandleiding, een goede lens en 13mp camera, en een oplaadbare batterij.
    En ongeveer dezelfde prijs ervoor betaalt.

Ze weet nu hoe ze de foto's op laptop kan zetten en daar heeft ze een programma om foto's te bewerken. Veel makkelijker en ruimer op zo'n minischermpje.

6. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Wij hebben ook 2x de Kidizoom. De jongste kreeg 'm rond 2,5 jaar. Foto's maken doet ze er voornamelijk mee, soms spelletjes.

De oudste van bijna 5 is al een tijdje wat handiger ermee. Zij doet foto's en video's maken, spelletjes spelen en muziek luisteren. Ik heb een aantal kindermp3's erop gezet, dat vindt ze geweldig.

Het fijne van de Kidizoom vind ik dat ze er veel meer mee kunnen dan enkel foto's nemen. Ook leuk vind ik dat je lens kan draaien, de meiden maken hierdoor veel selfies met verschillende gekke bekken :D

7. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Mijn dochter heeft ook de kidizoom. Hij bevalt erg goed. Je kunt er erg goed selfies mee maken. Verder staat er muziek op en kan ze spelletjes spelen op dit toestel. We hebben er een keykoord aangemaakt zodat ze hem om haar nek kan doen. Ze fotografeert ook wel met ons toestel maar dat zijn kale foto's. Op de kidizoom zijn meer opties van sierranden en andere specialeffects mogelijk. Ze is er heel erg blij mee. Ze heeft al duizende foto's gemaakt. Je bent niet alleen afhankelijk van het aantal pixels. De lens die er op zit is redelijk. 10x15 is af te drukken. Bij een telefoon moet je ook niet groter gaan afdrukken. Dit dan ivm de kwaliteit van de lens.

Deel Deze Pagina