Mijn kleine meid is nu ruim 5 maanden en slaapt veel. Zo'n 2,5 uur tussen flessen door. Ze krijgt nu 5 * 180+6 maar wil nu langzaam overgaan naar 4*210+7. Moeten haar om 23.00 wakker maken uit een volgens mij diepe slaap. Ze drinkt bijna alle flessen leeg. Sinds een paar weken zijn we begonnen met fruithapje. Deze geef ik meestal rond 16.30 uur. Dus tussen 2 flessen door. Fruit wil ik eigenlijk naar de ochtend doen en dan rond 16.30 uur groeten geven. Maar omdat ze 's ochtends nog veel slaapt is er haast geen tijd voor fruit Hoe zal ik dit aan gaan pakken?
Ik zou gewoon nog even lekker wachten... blijkbaar heeft ze haar slaap en de flesjes nog nodig als ze ze allemaal leegdrinkt. Je zou wel kunnen proberen om die fles van 23.00 uur gewoon weg te laten en te kijken of ze de nacht doorslaapt. Dan gaat ze misschien vanzelf in een ander ritme komen en naar 4 flesjes toe.
Hoi, Mijn zoontje groeide niet goed, dus we zijn sinds een week met bijvoeding begonnen. Wij geven op het moment alleen een groentehapje, omdat er verder nog geen ruimte is voor een ander tussendoortje. Het ritme van mijn zoontje: 08.30 papfles 10.30 terug naar bed 12.30 fles 14.30 terug naar bed 16.30 groentehapje 17.00 fles 18.30 terug naar bed 21.00 wakker maken voor fles 22.00 terug naar bed Nu merk ik dat mijn zoontje 's ochtends iets eerder wakker word, vaak al rond 07.30 a 08.00 uur en dan alsnog pas rond 10.30 moe wordt. Als we over een week met een fruithapje willen beginnen, zal dit waarschijnlijk rond 10.00 uur zijn.
Waarom wil je de schepjes van de voeding verhogen als je naar 4 voedingen gaat? Dat hoeft niet hoor. Als ze het goed blijft doen op 180/6 zou ik het daarbij laten. je kan bv iets meer water erin doen. Deyna slaapt ook nog wel eens 's ochtends en dan geef ik haar fruithapje gewoon 's middags.