Sprongetjes echte leeftijd of uitgaan van uitgerekende datum

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Luvv, 21 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Hoe zit dit nou? Dochter is 12 weken maar ruim 2 weken te vroeg geboren (ingeleid). Moet ik nou kijken naar haar echte leeftijd of naar haar gecorrigeerde leeftijd?

2. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    In het boek staat dat je uit moet gaan van de uitgerekende datum.

3. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Ik vind het erg bewerkelijk.
    Hier 5 dagen voor de datum bevallen, maar soms begint het een week eerder of later. Er zijn zelfs babys 5 weken te vroeg geboren die het op de echte leeftijd de sprngen krijgen...

4. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Die vraag had ik ook, mijn zoontje is namelijk 3 weken te vroeg geboren. Maar in alles loopt hij toch echt gelijk met of zelfs voor op de uitgerekende datum. Het verschilt per kind denk ik.

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Het boek is geen checklist of kalender. Het is meer dat als je merkt dat je kindje onrustig is dat je weet dat dit kan horen bij het natuurlijk ontwikkelingsproces. Wetenschappelijk zijn de sprongetjes trouwens nooit aangetoond ;)

6. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Mijn dochter is 3 weken te vroeg geboren (ook ingeleid, dus niet omdat ze er zelf klaar voor was), maar noch met de uitgerekende datum noch met haar werkelijke geboortedatum matcht haar gedrag met de beschreven sprongetjesweken ;). Ze heeft wel sprongetjes, maar altijd op een heel ander moment.
    Ik denk dus dat die genoemde weken niet zo heel veel zeggen.

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.914
    3.935
    113
    Welke datum je ook neemt, het blijven gemiddelden... Je kunt je klok er echt niet op gelijk zetten..

8. tuc

tuc Niet meer actief

In het boek staat idd uitgerekende datum, maar bij mijn dochtertje klopte het vaak beter als ik de geboortedatum pakte (scheelt 2 weken) maar regelmatig klopte er helemaal niks van, dus bij mn zoontje kijk ik er helemaal niet meer naar haha

9. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Zoals iedereen al aangeeft gaat het om de uitgerekende datum. Echter is dit een marge dus het kan bij sommige kindjes ook eerder/later zijn.

Mijn zoontje is nu 8,5 maand maar 3 weken te vroeg geboren. 2 weken geleden heeft hij zijn 8 maanden sprongetje gehad vermoed ik en dat kwam dan weer overeen met de echte leeftijd en niet de uitgerekende datum.

10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik vind het altijd bijzonder om over die sprongetjes te horen. Hier nooit iets van gemerkt. Dochter was gewoon af en aan lastig :D

11. btje

btje Actief lid

24 nov 2009
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat vroeg ik me vandaag ook af. Als ik van de uitgerekende datum uitga dat zou het sprongetje nu over moeten zijn maar hij was toch vannacht steeds week wakker. Dus ik ga er maar gewoon vanuit dat hij nog bezig is met een sprongetje en dat we binnenkort weer gewoon kunnen slapen :cool:

Bij de oudste trouwens ook nooit echt wat gemerkt maar nu wel geloof ik.

Deel Deze Pagina