eerste echte voeding..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bloem, 28 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem

Bloem Actief lid

21 dec 2005
    417
    0
    0
    Ede
    Hoe hebben jullie de eerste echte voeding aan de kleine gegeven en vooral wat gaf je?
    Ik las net iets over rijstebloempap om daar mee te beginnen... en hoe oud was de kleine?

2. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Hoi, ik ben begonnen met rijstepap geven in de laatste fles.
    Met 4 maanden heb ik wat ge-experimenteerd met fruit- en groentehapjes. Maar Tijn kreeg erg harde ontlasting en krampjes. Dus daar heb ik daarna weer even mee gewacht. Hij vond het wel erg lekker trouwens, smullen!
    Nu ben ik langzaam aan begonnen met structureel hapjes geven. Ik doe nu een tijdje alleen fruit en volgende week groente en dan een aantal dagen hetzelfde fruit- of groentehapje.

Ik zou voorzichtig zijn met hapjes geven bij vier maand... Tijn kreeg er last van. Bij 6 maanden is de darmflora geloof ik goed ontwikkeld, daarvoor nog niet. Maar je zou het kunnen proberen. ik zou als ik jou was gewoon rijstepap in de laatste fles doen en eens proberen rijstepap te mengen met voeding en dan van een lepeltje geven, is nog leuk ook!

3. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Silvester heeft al een paar keer peer gegeten en lekker dat hij het vind. Ik wacht nu nog een paar daagjes en dan gaan we hem langzaam aan meer smaken laten wennen. AH heeft een leuk boek "Opperdepop", staan veel leuke weetjes en recepten in voor je ukkie van 0 tot 4 jaar en kost ongeveer 10 euro.

Liefs,
    Qwizzle.

4. Bloem

Bloem Actief lid

21 dec 2005
    417
    0
    0
    Ede
    Hey bedankt... ik heb net rijstbloem vanille gehaald dus dat gaan we morgen maar eens proberen...

Deel Deze Pagina