waneer slapen na bevalling

Discussion in 'De bevalling' started by wendyd, Dec 8, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wendyd

wendyd Actief lid

Oct 5, 2006
    159
    0
    0
    schiedam nederland
    hallo ik zit met een vraagje hoe lang na de bevalling krijg je de gelegenheid om te slapen in het ziekenhuis? ik ben bijna 39 weken zwanger van de 2e en de 1e is geboren met een keizersnede, nu ligt de baby wel goed en mag ik normaal bevallen, maar was benieuwd waneer je uit kan rusten, want het lijkt mij toch behoorlijk uitputtend en dat je een beetje op krachten moet komen. ik beval in het ziekenhuis. groetjes wendy.

2. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Toen ik van de oudste beviel in het ziekenhuis, werd ze om 3.52u geboren. Ik heb niet extra geslapen want werd gewoon s morgens geholpen met wassen ed. Heb trouwens met beide bevallingen gehad dat ik niet eens kón slapen van de adrenaline! Dus nachtje overgeslagen en smiddags een dutje gedaan ;)

3. shelde

shelde Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,816
    0
    0
    Ik denk dat het er ook een beetje aan ligt hoe laat je bevalt...
    En hoe lang de bevalling duurt enzo.
    Zal voor iedereen anders zijn denk ik.

In ieder geval veel succes! :D

4. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Je kunt slapen wanneer jij dat wilt, maar na de geboorte heb je daar echt geen behoefde aan hoor!, dan wil je alleen maar naar je kindje kijken, en de 1e nacht heb ik ook bijna niet geslapen, de bv moest nog op gang komen, en dus moest ik Steven bijna elk uur aanleggen.
    In de kraamtijd rust dan tussen de middag goed, en ga op tijd naar bed.
    Doe dit een paar weken lang, en je voelt je elke dag weer iets beter! ;)

5. Kiz

Kiz Bekend lid

Nov 21, 2005
    973
    0
    0
    Sibel is geboren om 19.04u, na een hele snelle bevalling. Ik voelde me helemaal niet uitgeput (waarschijnlijk en omdat het vlug ging en vanwege alle adrenaline in je lijf). Zij lag op de kinderafdeling, en sliep dus niet bij mij, maar ik heb de eerste nacht totaal niet geslapen. Ik zat gewoon te stuiteren in mijn bed (ook vanwege die adrenaline)! :)

6. Marisca

Marisca Lid

Oct 10, 2006
    69
    0
    0
    Leander is om half twee ´s nachts geboren. Toen ben ik eerst gaan douchen, beschuit met muisjes gaan eten en (schoon)ouders gaan bellen. Tegen een uur of drie is mijn mannetje naar huis gegaan om wat te slapen en werd ik naar de slaapzaal gereden. Ik weet nog goed dat ik tegen de verpleegster zei dat ik bekaf was en lekker ging slapen. Zij moest toen lachen en zei, jij gaat niet slapen hoor! Jij ligt de hele nacht naar je kindje te kijken. En ze had gelijk. Heb de hele bevalling in mijn hoofd zo´n drie keer over gedaan ;) En heb liggen genieten van mijn wondertje dat naast me lag :D

7. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    ik beval ook in het ziekenhuis en als het met mij en de kleine goed gaat zijn we binnen 3 uur naar de bevalling alweer thuis. denk dat het een beetje aan je eiegn lig als de opa's en oma's nog komen word het allemaal een beetje laaat denk dat je de 1e dg bijna geen slaap heb haha.

8. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik ben een keer in het ZH en een keer thuis bevallen. Na de zh bevalling mocht ik eigenlijk binnen 4 uur weer naar huis. En de 2e bevalling was thuis, ik begon s'avonds om 23.00 uur en om 23.50 was ze er al. Maar slapen erna nee ik was klaar wakker van de adrenaline.

9. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Iman is om 18:03 uur geboren en ik moest in het ZH blijven. Om 21 uur lagen Iman en ik in bed, maar door de adrenaline die ik nog in mijn lichaam had van de bevalling heb ik geen oog dicht gedaan de hele nacht, ik was klaarwakker!

10. erannick

erannick Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,356
    0
    0
    Melissant
    ik ben ook in het ziekenhuis bevallen om 19.28 en om half 20.30 was ik weer thuis ik heb bjna heel de kraamweek niet geslapen van de adreline

11. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    De bevalling zette om 3.10 uur in, toen had ik pas twee uurtjes geslapen omdat we laat in bed lagen. Emme is om 10.31 uur geboren. Ik ben pas de avond na de bevalling gaan slapen. Overdag bezoek gehad van naaste familie en als een koningin in bed gelegen en genoten. Je denkt niet eens aan slapen!

12. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    De bevalling begon om 21.30 's avonds, de hele nacht bezig geweest (helemaal niet geslapen) en om 10.25 uur werd Lynn geboren. Die avond en nacht na de bevalling heb ik ook amper geslapen, misschien 3 uurtjes. Ik kon mijn ogen niet van haar af houden....

Het gekke is dat je zoveel reserves is dat je er helemaal geen last van hebt. De moeheid sloeg later pas toe.

13. Ivonne

Ivonne Actief lid

Apr 9, 2006
    441
    0
    0
    Ik had een keizersnee en Quinten was om 20.40 geboren, heb daarna eigenlijk alleen maar geslapen, ze maakte me om het uur wakker om mijn suikers te meten en om half 2 in de nacht hebben ze me ff met bed en al naar de couveuse gebracht, maar ik viel steeds in slaap.
    Ik was wel onder volledige narcose geweest dus zal daar wel van zijn geweest.

14. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Ik was na alle 4 helemaal hyperdepieper de eerste nacht, heb me helemaal blindgestaard op ze :)

15. Karina

Karina Fanatiek lid

Mar 31, 2006
    1,987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Nou, ik kon wel slapen hoor na de bevalling, ik was helemaal gesloopt, maar dat kwam misschien ook dat ik de nacht daarvoor al met weeën op liep en toen nog een nacht wakker was met echte weeën in het ziekenhuis en pas om 4.48 uur is mijn dochter geboren!
    Ik mocht gelijk naar huis, maar ik zei laat me nog maar even hier, dan kan ik nog gelijk even wat slapen, werd om 8 uur weer gewekt voor het ontbijt, lang was het dus niet, maar sliep gelijk! Ik lag ook alleen hoor, moet ik er bij zeggen, Ruby werd onder een warmte lamp gelegd in de tussen tijd, dus kon haar niet eens zien, misschien is dat het ook wel geweest, denk dat als ze naast me lag, dat het wel anders was gegaan!

16. lykel

lykel Actief lid

Oct 26, 2006
    337
    0
    0
    dordrecht
    ik ben ook in het ziekenhuis bevallen en tijdens de bevalling was ik dood op omdat ik 2 nachten al niet geslapen had 1e vanwege de zenuwen omdat ze mijn kind zouden halen en de 2e niet vanwege de heftige weeen maar uit eindelijk kwam björn pas rond 22 uur 2 dagen later en ik kon niet meer slapen omdat ik zo blij was en dus de hele nacht naar björn heb zitten kijken ik heb pas weer goed geslapen toen ik 5 dagen later thuis in mijn eigen bed lag.

Share This Page