nutrix

Discussion in 'Voeding' started by meike, Apr 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. meike

meike Lid

Jan 25, 2007
    32
    0
    0
    Mijn dochtertje van bijna 5 maanden heeft lichte exceem, daarom wil k pas met 6 maanden met groente en fruit beginnen. Nu gaven ze aan op het cb dat ze wel nutrix mag hebben, omdat de kans op allergien enz hiermee erg klein is.

Ik zou met nutrix willen beginnen, omdat ze erg geinteresseerd is in eten en ze het eten bijna van mijn vorgk afkijkt. De nutrix zou k dan van een bordje willen geven om alvast een beetje te oefenen met een lepeltje.

Wat is jullie ervaring? Is het toch verstandiger om ook hiermee tot 6 maanden te wachten?

Alvast bedankt,

Groetjes, Meike

2. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    ik ben met nutrix met 3 maanden begonnen, maar mijn kindje heeft geen eczeem.

ik zou iig wel naturel nemen en geen vanille

3. Writer

Writer Niet meer actief

mijne krijgt ook nutrix hij is bijna 3 , en doe het allen door laatste voeding kleine lepeltje en hij slaapt wat langer door

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

Hebben ze mij ook geadviseerd voor de 6 maanden. Ik heb het niet gedaan omdat het toch bijvoeding is.

5. Ik heb het wel gedaan, vanaf bijna 4 maanden. Hier eczeem en (misschien) kma. Het is hartstikke goed bevallen en bevalt nog steeds goed. Ik zou het lekker doen. En wat Missym al zei, liever naturel dan en niet de vanille variant. Succes!

6. Caatjeh

Caatjeh Actief lid

Nov 25, 2006
    267
    0
    0
    Wat is eigenlijk het verschil tussen het geven van nutrix of een voeding voor hongerige babies?

7. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ik heb ook een vraafje over nutrix, doe het maar even in dit topic.
    Ik kreeg ook het advies zeker met nutrix te beginnen vanaf een maand of 3, omdat Ymke behoorlijk spuugt, de ene week meer dan de andere.
    Ik wil dit ook wel proberen met een lepeltje te geven. Is dat al verstandig met 3 tot 3 en een halve maand?

Ik lees eigenlijk overal dat iedereen het door de laatste fles doet, is dat met een reden? Om beter door de nacht te komen ofzo? Kan het ook door een eerdere fles of is dat af te raden?

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nutrix is bijvoeding. In voeding voor hongerige babies zijn de eiwitten zo bewerkt dat ze langer verzadigen.

9. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    wat is dan de toegevoegde waarde van nutrix?

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als Ymke veel spuugt dan moet je geen nutrix hebben maar nutriton. Nutriton blijft dik in de maag, waardoor ze moeilijker spugen. Nutrix wordt bij het doorslikken al vloeibaar en heeft dus geen effect op het spugen. Verder is Nutrix bijvoeding en Nutriton niet (dat kan al vanaf de geboorte).

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Die is er nauwelijks. Qua voeding en calorieen levert het vrijwel niets extra's. Maar bij kinderen die er gevoelig voor zijn kan het klachten als KMA en eczeem wel flink versterken.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nutrix is even goed bijvoeding en voor kinderen met een allergische aanleg kan het ook problemen geven. Je weet nooit of dat voor jouw kind ook zo is. Daarom kun je met Nutrix beter ook tot 6 maanden wachten.

13. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    nutriton krijgt ze al hoor, ze kan echt niet zonder!
    Ze heeft al verschillende onderzoeken voor dat spugen gehad, maar ze kunnen geen medische oorzaak vinden. De arts dacht dat het met vaste voeding minder zou worden, vandaar dat advies om met nutrix te beginnen bij 3 a 4 maand. Ben me nu een beetje aan het inlezen.

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Inderdaad een goed idee om je in te lezen. Vaak is er een samenhang tussen onverklaarbaar spugen en een intolerantie of allergie. Als dat speelt is vroeg bijvoeden niet zo geslaagd, omdat het de klachten kan verergeren.

15. Hier ook veel spugen, werd minder naar mate ze ouder werd. Hier was het vooral het 'volgroeien' van het maagklepje. Nutrix hielp hier wel. En ze heeft ook voeding voor kma en eczeem en dat is er niet door verergerd.

Over welke fles. Wij geven nutrix in de eerste fles, omdat dat straks de papfles met bambix gaat worden en bambix is een broodvervanger en daarom geven we het dus 's morgens. Voor wat betreft de avondfles, het is niet gezegd dat je kindje er langer van doorslaapt. Sommige slapen er zelfs korter door, dus dat is alleen met uitproberen te zien of dat bij jouw kindje werkt of niet.

16. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Ons zoontje heeft kma en reflux en de ka (wat een afkortingen) heeft het advies gegeven om Nutrix te geven.
    Wel de nutrix naturel, en dit gaat goed en hij vind het lekker.
    Wij geven de de eerste fles 1 schepje en de laatste fles 3 schepjes (schepjes van de voeding)

De ka vond het een mooie voorbereiding voor het vaste voedsel, en voor zijn reflux en kan geen kwaad met de kma

17. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Diksmama, ze heeft geen voedselintolerantie. Zijn gewoon geen enkele tekenen voor. Ze heeft ook weken dat ze helemaal niks spuugt en weken dat ze wat meer spuugt, met dezelfde hoeveelheid nutriton.
    Schijnt vaker voor te komen. Net als wat Dafje zegt, het maagklepje moet gewoon even volgroeien.

Dafje, bedankt voor je antwoord! Heel logisch om "pap" 's ochtends te geven. Ik wil met nutrix meteen pap van een bordje geven.

ikke1981, wanneer ben je begonnen met nutrix dan?

Ik heb op de nutrilon site gelezen en daar staat dat je zeker niet voor 4 maanden met nutrix moet beginnen. Er staat ook dat kinderen tot 4 maanden een kokhals reflex hebben, dus met een lepeltje eten lukt dan nog niet. Voorlopig nog maar niet beginnen, misschien met 3,5 maand eens een lepeltje proberen.

18. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Wij zijn sinds 18 maart ermee begonnen een dag nadat we bij de ka waren geweest

19. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    das minder dan een maand geleden, dan was Quinn al 4 maanden dus!

20. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Yeps klopt

Het was eigelijk ook even meer een reactie op dat het niet zou kunnen met kma en reflx enzo

Share This Page