He Meiden, Even een vraag. Ik ben nu 14 weken zwanger en wordt gek van de pijn in mijn linker bil. Dit straalt uit naar mijn been en uiteindelijk doet mijn hele onderrug zeer. Zelf als ik net uit bed kom begint de ellende al Voel me af en toe net een ouwe oma met mijn zere en stijve lichaam Kan daardoor ook niet lang blijven ziten of staan wordt ik ervan Hebben jullie hier ook last van : Alvast bedankt Meertje
Hallo, Ik heb er geen last van, maar heb wel hier berichten over gelezen. Je hebt waarschijnlijk isachias (of zoiets). Typisch iets wat in zwangerschap voorkomt. Als ik jou was zou ik even met huisarts afspraak maken of nog beter, met fysio. Want daar moet je niet lang mee rond blijven lopen! Sterkte!
Klinkt idd als Ischias (heb het zelf gehad). Je hoeft tegenwoordig niet eerst maar naar de ha voor een verwijzing voor een (bekken)fysiotherapeut, daar kan je zo naartoe.
Ik heb ook zo'n vervelende pijn. Weet ook niet zo goed waar het vandaan komt. De pijn zit net iets boven mijn linker bil en soms doet mijn hele been pijn. Ik sta er ook mee op, maar heb nog niet 24 uur per dag pijn. Het doet zeer als ik zit, maar ik kan er ook door heen gaan als het ware. Het lijkt wel een spier, maar ik vind de pijn erg moeilijk te plaatsen. Als ik er door heen ga, kan ik ook niet gewoon lopen, dan loop ik echt even 5 minuten mank. Ik wilde eerst even een buik band proberen, maar ik weet niet of dat de beste actie is. Misschien moet ik wel gewoon naar de huisarts toe. Is er iemand die deze klachten herkent en zo ja, wat kan ik er aan doen?
Tascha: volgens mij is het bij jou ook zwangerschapsischias, dat komt doordat een zenuw in de verdrukking komt. Bij mij wordt het inmiddels wel erger. De vk gaf vooral aan dat ik goed naar mijn lichaam moet luisteren en rust en beweging af moet wisselen. Fietsen gaat bij mij nog goed, wandelen en traplopen een stuk minder. En je kan evt naar de fysio voor wat adviezen.
dat is inderdaad ischias. Ik had het bij deze zwangerschap al vanaf week 1. nu is het wel zo goed als over. Maar verwacht het wel weer terug zo aan het einde. hoop het natuurlijk niet. het is heel vervelend. Ik heb er zelfs niets aan gedaan. maar als je naar de fysio kunt zou ik dat zeker doen!
Bedankt voor jullie antwoorden, ga er inderdaad even mee naar de dokter. Heb vanacht de hele nacht niet geslapen van de pijn. En ik heb erg veel moeite om mijn zoontje te tillen en aangezien ik alleen thuis ben vandaag is het even aanpoten en werkt het dus eigenlijk niet. Als ik er iets verbetering in kan aanbrengen dan zou het heel fijn zijn.
Ik heb precies dezelfde klachten. Pijn in de onderrug en voornamelijk in mijn linkerbil uitstralend naar mijn been. Ik ben gisteren naar mijn huisarts geweest voor een controle en hij gaf aan dat ik meer rust moet nemen. Dat is natuurlijk moeilijk als je 40 uur per week werkt, zei ik. Toen gaf hij de slimme opmerking: dan ga je maar minder werken... Daar ben ik nog niet helemaal aan toe, dus ik kijk het nog 2 weken aan. Het is wel als ik een drukke dag heb gehad dat ik dan de hele avond niks meer kan en 's nachts ook niet kan slapen. Het leven van een zwangere gaat ook niet over rozen....
Ik werk momenteel maar 12 uur, dus minder werken wordt voor mij ook erg lastig. Maar ik ga er maandag maar even mee naar de dokter en dan zie ik wel wat hij zegt.
He meiden, Bedankt voor jullie reacties. Ga er maandag maar even mee naar de huisarts, want ben nog iets te jong om nu als oma door het leven te gaan Groetjes Meertje ps:alvast een fijn weekend allemaal
ik heb er ook last van ongeveer 2 weken nu. bij mijn vorige zwangerschap kreeg ik het pas op het eind en deze keer nu al. ik ben bang dat het alleen maar erger wordt. ik denk dat ik ook maar even langs de dokter ga.
Ik vindt dat je met dit soort klachten niet te lang moet doorlopen. Gewoon naar de dokter gaan beter voor je rug!
Heb het ook gehad in de eerste zwangerschap. en werdt doorverwezen naar een fysiotherapeut. dat hielp. bij mij duurde het zon 10 weken en het begon al in de eerste 10 weken van de zwangerschap. even doorbijten tis klote i know.... sterkte ermee!
Hey hey, Dat veel mensen dat hebben en te lang ermee rondlopen en zonder iets eraan te doen vind ik raar...(lijkt alsof het te verdragen is) Zo iemand als ik... Want ik heb het vanaf week 8.. En heb het afgelopen woensdag pas een afspraak gemaakt bij een Fysio, terwijl ik het pijn herken van me vorige zwschappen... Aan het einde van de zwschap kan je echt niks meer doen meiden.. Ik weet er alles van.. Niet lopen, draaien in bed..Opstaan van stoel/bed/etc.. Ik volgde toen mensendieck, en ze kwamen bij mij thuis 2x per week omdat ik op gegeven moment niks meer kon.... Dus meiden luister naar je lichaam en neem voldoende rust, want dit is niet leuk en ik hield min 6 mnd na beide zwschappen last ervan... Liefs Jeanney
Hoi meiden, Ik ga morgen echt naar de dokter. De pijn wordt inderdaad steeds erger. Slaap 's nachts niet, omdat omdraaien in mijn bed echt heel veel zeer doet. Gisteren was zo'n dag dat ik eigenlijk niet kon lopen. Vandaag heb ik veel op een stoel gezeten, maar toen ik van de auto naar huis liep, begon de pijn weer en dat heb ik nu nog steeds, terwijl ik heerlijk rustig op de bank zit. Ik kan soms niet eens alleen van de toilet naar de bank lopen, dan heb ik echt hulp nodig van mijn man om mij naar de bank te brengen. Maak me ondertussen echt zorgen en hoop dat de dokter mij wat kan vertellen.
Nou ben bij de dokter geweest en die heeft me verwezen naar de manueel therapeut. Ik moet daar nu volgende week maandag naartoe en ben erg benieuwd wat zij gaan doen. Volgens de dokter is het ondersteuning bieden en hij heeft ook gezegd dat het zo kon zijn dat ik de therapie mijn hele zwangerschap nodig heb, wordt ik erg blij van, maar we wachten het wel af. Ik kan dus iedereen aanraden om even naar de huisarts te gaan met klachten.
Ik heb voor vandaag een afspraak gemaakt bij de dokter. Ben benieuwd wat die gaat zeggen. Wat zei de dokter dat het was Tascha! Vervelend dat je nu zoveel therapie moet volgen! Maar het is voor een goed doel als je rugpijn maar minder wordt.
Hij heeft niet echt iets gezegd wat het kan zijn. Hij had het erover dat het te maken kon hebben dat het tijdens mijn zwangerschap allemaal wat zwaarder kon zijn, maar hij had een beetje haast vandaag geloof ik ( ben ik niet van hem gewend). Ik wacht de therapie af, zij kunnen mij vast vertellen wat het probleem is. Laat je even weten wat de dokter tegen jou heeft gezegd.
Wat vervelend allemaal zeg! Nou maar hopen dat het gauw overgaat voor je. Rugpijn is zoooooooooooo vermoeiend Ik laat het je even weten hoor!