He meiden, Wij zitten een beetje met een dilemma, Heb al 2 dochters van 10 en 14 uit een eerder huwlijk, en nu we sinds vrijdag weten dat er van ons samen een wonder komt hebben we zoiets van waneer vertellen we het de meiden. In de wetenchap dat ik al 3 keer eerder een miskraam heb gehad na de 3 maanden toen ik zwanger wilde worden van hun, ben ik een beetje bang om het al te vroeg te vertellen maar wil eigelijk het ook graag met ze delen. Wat zouden jullie doen in z'n situatie? Weten het echt ff niet, ook omdat als hun het weten de rest van fam het ook weet.
Moeilijk, maar persoonlijk zou ik wachten tot de 12 weken voorbij zijn. Dit hebben wij ook naar iedereen toe gedaan. Mijn schoonzusje was op dat moment 7 weken en vertelde t ook maar heeft 2 weken daarna een miskraam gehad. Maar t is ieder zn persoonlijke mening hoor!
Beetje lastig inderdaad. Wij hebben ervoor gekozen het iedereen vroeg te vertellen zodat het kunnen delen, en mocht het misgaan weten ze ook wat er aan de hand is en kunnen we het nog steeds delen. Het is voor iedereen verschillend, je moet doen waar je jezelf het beste bij voelt.
hoi hoi ja het is moelijk he wij hebben het wel verteld aan alle fam enzz toen ik al 6 weken was ook aan ons zoontje achter af dacht ik wel is dit wel zo slim geweest als het fout gaaat moet ik het ook weer uitleggen en ons zoontje is 3 maar gelukkig ben ik bijna 12 weken groetjes chantal
Hoi Esther, Ik ben nu zwanger van de derde De andere twee zijn 4 en 7 wij hebben er juist voor gekozen om het ze gelijk te vertellen i.v.m 2 eerdere m.k. Beide m.k. met hevige weeen en bloedverlies. Wij hadden zoiets als het fout gaat krijgen ze er toch iets van mee en nu weten ze dat het de baby is als het fout gaat en dat het met mama goed is . we hebben ze wel gezecht niks tegen andere te zeggen en dat doen ze nog steeds niet. Ik ben heel blij dat ze het weten en zou het de volgende keer weer doen.Ik wens je heel veel sterkte in het maken van je keus zelf denk ik dat je het ze wel kan vertellen ze zijn al op een mooie leefdtijd en het zal voor jou zelf een opluchting zijn als ze op de hoogte zijn. Groetjes Ellen
Nou Meiden, We hebben het gisteravond aan de meiden verteld en hun reactie kon niet mooier zijn, helemaal toen we vertelde dat het rond de verjaardag van de oudste geboren gaat worden sprong ze bijna tegen het plafond. Het enige was dat ze het wel erg moeilijk vinden om nog even hun mond te moeten houden. Maar ja dat hadden ze er wel voor over dus zo zie je maar het is allemaal reuze mee gevallen. En zijn we blij dat we het toch nu al verteld hebben. Nu kunnen we met z'n vieren er van gaan genieten.
Geweldig! Heerlijk als je dit met het gehele gezinnetje kan delen! Geniet er lekker van met z'n allen!!! Liefs!
wij hebben het ook gelijk aan de ouders verteld. Ik vind dat zij ook recht hebben om te weten als we een miskraam hebben. Maar ja dat is voor ieder persoonlijk natuurlijk!!
Esther, ik denk dat de keuze om het de meiden gelijk te vertellen heel verstandig was. Persoonlijk zou ik het ook doen, ze zijn oud genoeg! En stel het gaat mis (we hopen natuurlijk van niet!!), dan kunnen de meiden er wel voor je zijn! Gefelciteerd in ieder geval nog met je zwangerschap!
gaaf hé Rebtam... wij hebben het onze 2 oudste kids ( 13 en 11)verteld toen we het hartje hebben gezien ...die vonden het ook helemaal geweldig ... ze konden het niet op school vertelen want dat viel net toen de grote vakantie begon ... de jongste(7) hebben we het verteld toen ik 9 weken was ..die vind het ook helemaal super ..
Het is echt helemaal te gaaf alleen al de reactie die we kregen van ze, maar ook het begrip dat we vroegen om het nog even stil te houden omdat we niet precies weten hoever ik ben. En als het goed is en we weten hoever mogen ze het van ons van het dak afschreeuwen. alleen de gezichten toen we dat zeiden echt mooi die vergeet je nooit. Maar ja we hebben nog maar wel gewacht met het vertellen dat we volgend jaar ook nog is trouwen op 20-07-2007 dat vonden we toch ff te veel in één keer. Hebben we over een aantal weken weer wat te vieren toch moet kunnen. Moet vanmiddag terug bellen met vk voor afspraak voor termijn echo GELIJK MAAR DOEN DAN HIHHIHIHI Maar dat zal wel niet lukken en zo snel kan hubbie niet hier zijn, dus oke geduld
mijn kinderen zijn 9 en 13,en we hebben gewacht tot na de 12 weken. ik wou het wel eerder vertellen, maar omdat ik steeds bloed en bruin verlies had en krampen heb ik het toch maar steeds uitgesteld. vond het toch heel moeilijk. zelfs na 12 weken vond ik het nog spannend, maar na de echo hebben we het toch maar verteld. (kon er moeilijk mee wachten tot de bevalling )
wat een geweldige reactie! mijn dochter wordt in januari 9 en ben ook uitgerekend in januari, dus zij ervaart het gelukkig ook als dubbel feest! wij hebben het haar direct met de test doen verteld, ze was 'erbij' . heb ook eerder een miskraam gehad, maar zij gaat overal zo verstandig mee om en op een andere manier zou ze zich buitengesloten voelen en dat is het laatste wat we willen. leuk dat er meer zijn met "een groot" leeftijdverschil tussen de kinderen
oke meiden geduld word op de proef gesteld 21 sep. mogen we komen voor een termijn echo. Tjee een hele week nog wachten.
Nou zijn donderdag voor de echo geweest en hebben het hartje al zien kloppen. YESSSSSSSSSSSS. Nu we hartje hebben gezien hebben willen we het de fam ook voorzichtig gaan vertellen. Ook om kenbaar te maken dat we op 20-07-2007 gaan trouwen wat we al wisten voor we zwanger raakte. Daarvoor hebben we dit gedichtje gmaakt. Opzij Opzij Opzij Ik wil er nu ook wel eens bij. Papa en mama hadden dolle pret Zo met zn tweeën in dat grote bed. Weet je het was niet eerlijk het was niet fijn Door het plannetje van hun kon ik niet op het feestje zijn. Dus ik dacht daar doe ik me niet aan storen Dan wordt ik toch gewoon iets eerder geboren. Tja jullie weten het nu dan al wel Papa en mama worden op 20-07-2007 echt een stel. En ik, ik ben dan ongeveer 2 maandjes groot zit dan net als mijn zussen, als bruidskindje op schoot. Zijn erg benieuwd naar de reactie's