stoot steeds haar hoofd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Behappy, 14 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Behappy

Behappy Niet meer actief

Mijn dochter stoot snachts steeds haar hoofd tegen de zijkant van t ledikant.
    Meerdere keren hoor ik bonk bonk en kort daarna is ze wakker.

Ook vannacht gebeurde dit twee keer, maar nou had ik gelezen dat zn stootkussen
    Niet meer mag.
    Maar ze moet steeds huilen omdar het natuurlijk zeer doet.

Ik leg haar steeds in t midden maar toch gebeurd het.
    Iemand een oplossing ?

2. Behappy

Behappy Niet meer actief

Niemand tips :(

3. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Je hebt volgens mij van die beschermkussens die kun je bevestigen aan de zijkanten van het ledikant. Die heb je ook voor de box. Wat zou er kunnen gebeuren?

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.923
    3.944
    113
    Die worden afgeraden vanwege gevaar op verstikking, maar ik denk dat dat risico minimaal is. Vooral als je kindje al wat ouder is. Mijn dochtertje ligt momenteel steeds met haar hoofdje boven tegen het zijpaneel van het bedje, blijkbaar ligt dat lekker..

5. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Mijn zoon is twee en bonkt zijn hoofd echt nog steeds bijna iedere nacht. Ik wou ook ledikantbekleding kopen (wordt in NL afgeraden maar in heel veel landen wordt het standaard gebruikt) maar is er nog niet van gekomen.

6. Behappy

Behappy Niet meer actief

Ik denk idd dat ik er zo 1 koop...volgens mij is dr kans ook klein
    Dat is t enige wat ik kan bedenken

7. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Waar heb je haar in? Een slaapzak of onder een deken?
    Ik vond mijn mannetje ook regelmatig scheef in bed. En bij ons helpt strak instoppen goed. Ik heb hem in een slaapzak en dan een lakentje overdwars en goed ingestopt over zijn benen en middel. Sindsdien blijft hij veel beter liggen in het midden.

8. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Hier heeft mijn zoontje het ook een hele tijd gedaan. Tot zijn 1e verjaardag had hij een helmpje en merkte het niet. Alleen wij werden er wakker van :). Toen zijn helmpje afging heeft hij is hij een periode er telkens wakker van geworden en hebben wij ook op het punt gestaan om een beschermkussen te kopen. Niet gedaan en het bonken is na een tijdje overgegaan. Soms doet hij het nog, maar wordt er niet meer wakker van.

9. Behappy

Behappy Niet meer actief

Ze slaapt in een slaapzak en onder een deken...en heel strak ingestopt.

Ik zit er toch aan te denken want om zo nog maanden door te gaan is niet echt fijn voor dee hoofd.

Ze slaapt trouwens op haar buik..op haar rug wilt ze niet

10. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Mijn zoontje bonkt ook met zijn hoofd. Hij ligt op zijn buik en bonkt dan met zijn hoofd in het matras. Hij is dan omhoog gekropen, zodat hij ook tegen de bovenkant van zijn ledikant bonkt. Zelf lijkt hij er weinig last van te hebben. Hij wordt er niet wakker van. Hij bonkt voornamelijk als hij in slaap begint te vallen of als hij bijna wakker wordt. Toen hij 1 jaar werd heb ik zo een stootkussen gekocht. Daarvoor durfde ik het niet ivm verstikkingsgevaar. Toen ik er een bij babydump had gekocht, heb ik eerst zelf mijn neus erin geduwd om te kijken of je er doorheen kunt ademen... Dit lukt wel, maar moeizaam.

Later zag ik dat je ze ook van aerosleep hebt. Deze zijn wel duurder, maar wel veiliger... Misschien wel een optie.
    AeroSleep Baby Bed Bumper - Hoe kan AeroSleep de slaapveiligheid en -gezondheid van uw baby verbeteren? - Een overzicht van alle Aerosleep producten - AeroSleep

11. Behappy

Behappy Niet meer actief

Bedankt voor de link !
    Ze doet het tegen de spijlen per ongeluk rolt ze er naar toe zeg maar.

12. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Hier ook een bonken, ze extreem dat ze echt dikke bukt had, en goed blauw, maar niet huilen. Ze slaapwandeld in der bedje heb ik het idee, wordt ze half wakker, gaat staan, valt om stoot hoofd en slaapt verder.. Ik heb er ook overna gedacht aan zo'n beschermer maar ze rolt niet, maar trekt zich om aan de spijlen.. Had er eentje te leen via via , maar niet succesvol, daarbij gaat ze het hele bedje door, dus dan moet ik het rondom bekleden. Zal eens overgaan

13. Behappy

Behappy Niet meer actief

Vannacht is het goes Gegaan ze is niet wakker geworden eb lag net gewoon in t midden.
    Heb nu een kleed erover gehangen

14. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Daar moet je wel mee uitkijken. Als ze het kleed te pakken krijgen en die over zich trekken, kunnen ze er in verstrikt raken en misschien stikken... Ik heb ook wel eens van iemand de tip gekregen om je kindje in een campingbedje te leggen. Dan zijn de zijkanten niet hard en kunnen ze dus niet hard bonken. Ik heb dit zelf niet uitgeprobeerd...

15. Behappy

Behappy Niet meer actief

Ohja idd daar zeg je wat nooit bij stil gestaan.
    Een camping bed past er niet bij...maar ik heb t kleed met van die dingen vast gezet.
    Dat krijgt ze nooit los :)

Deel Deze Pagina