Hi Allemaal, Ik heb een raar verhaal: Vorige maand had ik tussen dag 9 en 12 van mijn cyclus het gevoel dat ik ongesteld moest worden. Op dag 13 werd ik erg beroerd dacht dat ik ziek werd. Ik kreeg 's avonds pijn rechts onder in mijn buik. De steken werden steeds erger. Ik kon niet meer staan van de pijn en schreeuwde het uit. Mijn vriend dacht aan een acute blindedarm ontsteking en heeft me naar de eerst hulp gebracht. Toen ik na bijna 2 uur geholpen werd. Was de pijn vrijwel weg. Bleek het een eisprong geweest te zijn! Heeft iemand hier ooit van gehoord? Ik ben nu 7 maanden gestopt met de pil en heb sinds vorige maand een zeer pijnlijke menstruatie en nu dus ook een pijnlijke eisprong. Inmiddels zit ik op dag 10 en voel me weer zo beroerd. Ik ben misselijk, duizelig heb een lam gevoel in mijn buik en rug en ben enorm moe en sacherijnig. Het komt er dus weer aan.... Ik hoorde laatst dat er een natuurlijk product is dat je cyclus beter laat verlopen. Het komt uit een land waar de vrouwen nooit last van onvruchtbaarheid en cyclus problemen hebben omdat ze dat kruid van jongs af aan eten. Weet iemand hier iets van en heeft iemand hier ook last van? De dokter zei dat de enige manier om hier vanaf te komen snel zwanger worden is. Mijn vriend heeft waarschijnlijk lui zaad die kans is klein. Voorlopig zal ik dus ook last van mijn cyclus houden... Alle tips zijn welkom! Groetjes, Elisa
Heel herkenbaar! Ik ben er zelf ook al voor in het ziekenhuis belandt. Met uiteindelijk hetzelfde advies. Snel zwanger worden en darna maar weer aan de pil. Helaas lukt het zwanger worden (bij mij eerder het zwanger blijven) niet zo best.
precies dat wat jij nu hebt gehad heb ik in december 2005 gehad, eerst deed het ontzettend zeer, en dacht ik ach het gaat staks wel over maar het werd maar niet minder, en alleen maar erger, dat ik echt bijna niet meer normaal kon lopen van de pijn, en dat ik tegen mijn man zei dat ik toch maar even naar de EHBO zou gaan omdat ik het gevoel had dat het niet goed was... daar aangekomen stuurde ze me eerst naar de huisartsenpost, die me weer terug stuurde naar de EHBO omdat die een acute blindedarmontsteking vermoede.... daar werd er bloed afgenomen en dachten ook zij dat ik een blindedarm ontsteking had..maar op de echo konden ze totaal niets zien, en omdat de bloeduitslag uitwees dat er wel een ontsteking was, moest ik de dag erna terug komen en weer dezelfde onderzoeken omdat ze dachten dat het nog maar net begonnen was, en de blindedarm er op dat moment goed uitzag... zo gezegd zo gedaan, dag erna weer terug weer dezelfde onderzoeken, nog steeds een ontsteking (dmv bloedonderzoek) maar ook op die echo zag mijn blindedarm er goed uit, toen ben ik doorgestuurd naar de gyn, en die heeft een inwendige echo gemaakt en zag hij dus een niet gesprongen eitje zitten.....oftewel follikelcyste van 5 cm.... uitstrijkje gemaakt e.d (die later goed bleek dus toen zijn we ook gestopt met de pil 5 jan 2006) en dat is nog maanden zo gebleven die pijn, enkel wist ik toen waar het vandaan kwam, maar het rare was zo als het gekomen was, zo was het ook ineens weer weg dat ik nergens geen last van had....heb nog duphaston voorgeschreven gekregen maar omdat mijn eigen cyclus zich zo snel herstelde ben ik daar niet mee doorgegaan (dat zou mijn cyclus regelen zij hij, maar ik vond dus dat dat niet nodig was)... en tot op heden is het afwisselen soms doet het nog wel zeer maar gelukkig niet meer zo erg als toen, waar ik uit afleid dat er geen cystes meer zijn..... dus tja meid dat kan zo maar in eens gebeuren, wel zei de gyn dat het niets uit hoefde te maken wat zwanger worden betreft..... je zou aan de gyn kunnen vragen of duphaston misschien iets voor jou is ook? het regelt je menstruatie zeg maar, op dag 15 neem je die duphaston 10 dgn achter elkaar in, waarna je op dag 28 (3 dgn later) ongesteld wordt.... omdat de mijne dus best wel snel "normaal"was heb ik ze verder niet genomen (zonder medeweten van de gyn) maar baat het niet schaden doet het ook niet zou je denken..vraag het eens meid, vragen staat vrij succes met zwanger worden in ieder geval, liefs smoekie
Ik heb dat ook gehad rond mijn eisprong. Twee uur lang zulke heftige steken in mijn liezen. Ik kon niet staan of zitten. Deed heeeeeel veel pijn. Ik hoop niet dat het deze maand weer hetzelfde is! Dit was mijn eerste pilvrije maand. Zit nu in de tweede ronde.
er is een kruid dat zorgt voor een normale cyclus, dat heet agnus castus oftewel monnikspeper... succes rensie
He ik dacht dat ik de enige was die zoiets had gehad. Ik had het toen ik 16 was. De dokter vroeg eerst of ik zwanger kon zijn ( dacht aan ee nmiskraam) Later leek het toch om en niet gesprongen follikel oid te gaan ( sorry lang geleden) Het is mij altijd vaag gebleven wat het nu precies was. en stiekem dacht ik dat ik wellicht toch zwanger was... Dank voor dit topic, ook mij is het nu duidelijk wat ik toentertijd had.
Bij mij is het inderdaad ook heel erg pijnlijk, maar bij mij is het wel heel kort. Echt een minuut en dan is het over.
Ben ook eens 2 x bij dokter en doorverwezen naar de spoed geweest voor eisprong. Bij mij was het wel de eerste maand toen ik gestopt was met de pil. Nu voel ik het soms nog maar veel minder pijnlijk. Die maand herken ik perfect in jouw verhaal. Echt liggen tieren van de pijn (mijn man was helemaal zijn kluts kwijt). Dachten ook aan blinde darm, maar echo toonde aan dat mijn 'ei op springen stond'. Heb dan nog 2 dagen last gehad en toen was het over.... Tja, verdomd lastig! Twins
ik ben blij te horen dat jullie het niet elke maand hebben... En dat het dus vaker voorkomt. Ik ga in ieder geval op zoek naar het kruid. En er is een voordeel..... Ik weet wanneer ik vruchtbaar ben!
waar koop je dat kruid dan ? ik heb een onregelmatige cyclus....ik heb zelf nog nooit zo'n last gehad van mn eisprong,maar ik kan me voorstellen dat dat wel heel erg zeer doet ! hopelijk gaat het bij jullie niet te vaak zo'n pijn doen ! groetjes visje
Ik ben gelukkig nog niet in het ziekenhuis terecht gekomen, maar ik heb zowel bij mijn ongi als bij mijn ei veel pijn. De laatste keer was het zo erg dat mijn man vroeg: "kan dit een miskraam zijn?" Ik ga er van uit dat dat niet kan. Een miskraam....dat weet je toch? Dat is toch veel heftiger? Ook blindedarm is bij me opgekomen.
ik ge even een nieuw onderwerp openen over het kruid. heb er op internet naar gezocht en het lijkt nogal heftig.. Misschien hebben mensen hier ervaring mee.
Ja, heb het ook gehad. Ze dachten ook eerst blindedarmontsteking. Maar bleek toen van de eisprong te zijn. Moest wel mooi worden geopereerd om al het bloed te laten wegzuigen van binnen Enige goede wat hiervan is uitgekomen is dat ze ook gelijk met de inwendige echo een uitstrijkje hebben gedaan en dat daaruit bleek dat ik draagster was van Groep B streptokokken. Hierdoor werd mijn kindje toen ie geboren was preventief aan de antibiotica infuus gezet.
Dat bloed kwam door de eisprong. Schijnbaar had tijdens het loslaten van de ei een adertje geraakt. En daar kwam dus al dat bloed vandaan. Zoiets ongeveer iig Snap nog steeds niet helemaal hoe het allemaal in zijn werk ging De maand erop slikte ik weer de pil. ( dus geen eisprong) Ik was er mee gestopt. Niet omdat ik zwanger wilde worden maar omdat ik zo dik werd van mijn vorige pil. Toen kreeg ik van de gyn die me behandelde een andere pil de Yasmine en daar kwam ik niet van aan Heb wel heel lang last gehad van de operatie. Veel pijn enzo. Zat midden in een verhuizing en mogt eigenlijk niks doen van de dokter. Maarja, probeer dat maar eens als je aan het verhuizen bent
ik ben er een paar keer voor bij de dokter geweest en zij dacht telkens aan me darmen, tot ik kon aantonen door ovulatietesten dat het me eisprong was. het voel dan de helle dag een kramp in me onderbuik en kon amper lopen en me benen optilllen. elke beweging doet dan pijn. ongeveer 3 uurtjes lang is de pijn echt hevig en lig dan ook op bed met een kruik op me buik. daarna gaat het weer langzaam weg. ik heb 2x een innesteling gehad en die heb ik ook als pijnlijk ervaren.