hoe lang heb ik verlof? Ik ben 4 weken voor de uitgerekende datum gestopt en ben 1 week later dan de uitgerekende datum bevallen.. Heb je dan 12 weken na de uitgerekende datum verlof of gerekend van de bevalingsdatum? snap er weinig meer van..wie helpt!
Dat mag volgens mij helemaal niet, je hebt recht op 16 weken weken en als je 4 weken voor de uitgerekende datum bent gestopt heb je dus nog 12 weken. Heb je voordat je met verlof ging geen brief gekregen van je werkgever met de data erin?
ik weet niet beter dat als je 6 weken van te voren gaat en je kindje later is dat je dan extra weken krijgt. maar ik weet dus niet of dat voor jou geld omdat je dus 4 weken van tevoren gestopt ben. je kan altijd even met postbus 51 bellen en het navragen.
volgens mij heb jij gewoon 16 weken, nog 11 weken bevallingsverlof. Het is minimaal 10 weken na de bevalling, dus alleen als je 6 weken van te voren stopt en te laat bevalt wordt je verlof langer.
Als je 4 weken voor de uitgerekende datum gestopt bent met werken, heb je nog 12 weken na je uitgerekende datum. Maar als je een week na de uitgerekende datum bevalt, gaan die 12 weken in vanaf de datum van de bevalling. Je hebt dan dus een week extra verlof. (Beval je een week voor de uitgerekende datum, dan veranderd er niets, want je hebt altijd recht op minimaal 16 weken verlof) Ik heb bij de afdeling ziektewet van Cadans gewerkt, dus ben absoluut zeker
Ik ben ook 4 weken van te voren gestopt. Uiteindelijk beviel ik 2 weken later, doordat ik overtijd was. Dus eigenlijk heb ik 6 weken van te voren gehad. Na mijn bevallingsdatum kreeg ik nog 12 weken verlof. Dus ik heb straks in totaal 18 weken gehad.
Weet je dat heel zeker meiske... Ik dacht dat je alleen extra verlof had als je 6 weken voor de uitgerekende datum met verlof zou gaan en later dan de uitgerekende datum zou bevallen... Dus minimaal 10 weken na de bevalling... Vind dit namelijk wel interessant voor de volgende...
Eigenlijk bestaat je verlof ook uit twee delen: het zwangerschapsverlof en het bevallingsverlof. Het zwangerschapsverlof gaat in 4-6 weken voor de bevalling. Als je later dan de uitgerekende datum bevalt, wordt daardoor je zwangerschapsverlof verlengd; je bevallingsverlof-gedeelte blijft zo lang als je van tevoren hebt afgesproken - dus 10-12 weken afhankelijk van wanneer je gestopt bent met werken ten opzichte van de uitgerekende datum (dus niet je feitelijke bevallingsdatum). Succes ermee!
weer een ander antwoord! wat klopt nu wel dan? dus heb nu maar 11 weken na de dag dat ik ben bevallen?
Baby te laat geboren U bent vier weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum gestopt met werken. Uw baby wordt twee weken na deze datum geboren. U hebt dan recht op zes weken verlof voor uw bevalling en twaalf weken erna. In totaal hebt u achttien weken verlof. Bron: http://home.szw.nl/index.cfm?menu_item_ ... k_id=71854
ik heb bij Nick het UWV op de hoogte gesteld van mijn bevaldatum en kreeg vervolgens van hun keurig een brief met daarin de datrum dat ik weer aan de slag moest, die ook aan de werkgever is verstrekt. Dus daar was geen discussie meer over.... Ik ben bevallen met 41+1 en was 4 weken van te voren met verlof gegaan en heb gewoon 12 weken na gehad.
Als je 4 weken voor de bevallingsdatum stopt met werken heb je vanaf de geboortedatum van je kindje recht op 12 weken verlof. Als je 6 weken voor de bevallingsdatum stopt met werken heb je vanaf de geboortedatum van je kindje recht op 10 weken verlof.