Bij mij kriebelde het al een tijdje, helemaal nu er in onze omgeving veel zwangeren zijn (allemaal 2e kindje onderweg). Maar we hebben een iets vreemde start gehad als gezin. Van onze dochter was ik zwanger geraakt door de pil heen, en dat was wel lastig met een vriend in het buitenland. Wel al een lange relatie, maar concrete plannen om te emigreren waren er nog niet. En toen was daar ons meisje, en bijna een jaar later was alles rond om naar de VS te emigreren. Vlak voor haar 1ste verjaardag zijn we uit NL vertrokken. De eerste maanden hier waren vooral enorm wennen, en een volgende zwangerschap was niet verstandig. Vorige maand vroeg ik aan mijn man wanneer we voor een tweede zouden gaan, en zijn antwoord was 'nu gelijk' Gelijk ook een paar dagen overtijd deze ronde, maar de test die ik gisteren deed, was negatief. Zou ook wel te mooi zijn, gelijk raak.
als alles een beetje mee zit ben ik in november klaar met mijn studie. zo gauw ik groen licht heb om mijn diploma te mogen ondertekenen gooien we de pil weer aan de kant. ons mannetje is dan ongeveer 7 maand.
Bij mij is dat gevoel er altijd geweest, meer kinderen. Wilde wel graag eerst even fit worden na mijn bevalling. Toen zoonlief een maand of 8-9 was, was ik er absoluut klaar voor. Helaas denkt manlief er anders over. Lange tijd wist hij niet of hij een 2e wilde. Nu zegt hij van wel maar weet niet wanneer. Hij is er nog niet klaar voor. Erg lastig want zoonlief is ondertussen bijna 2.....
Meteen na de eerste wilde ik al voor een tweede gaan. Na 7 maanden liet ik dit vallen aan m'n vriend, maar die werd nogal wit rond z'n neus en wilde nog wachten. Uiteindelijk gestopt met de pil toen de oudste bijna 15 maanden was en in ronde 1 was het meteen raak. Er zit nu op 2 dagen na 2 jaar tussen
Toen mijn zoontje 6 maanden was ging ik er serieus weer over denken. Paar weken later dacht ik er klaar voor te zijn en gingen we er voor, maar toen bedacht ik me later toch nog (beetje last nog van bevallings/keizersnee trauma ). En nu weer 2 maanden verder; nu gaan we er gewoon voor Zoontje is bijna 10 maanden. Ik heb PCOS en was van zoon na 4 jr zwanger, dus wij verwachten dat het wel weer even zal duren. Vandaar de knoop doorgehakt en er gewoon nu al voor te gaan en zien waar het schip strandt...