waneer zelf flesje vasthouden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door iniminie, 22 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    mijn kleine meid van 3,5 maand probeerd tijdens het drinken zelf haar flesje vast tehouden,zo lief
    maar nu lukt dat nog zekers niet als hij vol en zwaar is
    maar ze is zo fanatiek ermee bezig,dat als het niet lukt,ze enorm chago ervan word,vervolg:niet meer drinken en enkel maar bezig zijn met dat vasthouden.
    is dit de juiste leeftijd dat ze hier mee bezig is?
    waneer hadden jullie kleintjes dit vasthoud gedrag met de fles?;)

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn dochter deed dit met 3 maanden. wel alleen als ze lag of in de wipper zat omdat hij anders te zwaar was :).
    mijn zoontje is hier nog lang niet aan toe

tussen de 3 en 4 maanden gaan ze vaak hun omgeving ondekken en proberen ze alles te pakken wat ze zien. helaas blijft het vaak bij er tegen aan slaan of pakken en perongeluk los laten wat erg frustrerend is voor die kleintjes maar zo leren ze nu eenmaal. het is dus de juiste leeftijd om van alles te willen grijpen en pakken en het ene kind heeft sneller door hoe het moet dan de ander. mijn zoon begint nu pas net zijn handjes te ondekken terwijl mijn dochter dus al zelf de fles kon vasthouden. gewoon lekker laten oefenen of geef gem tijdens het eten een leuk speeltje of tutdoekje. zo heeft hij zijn handjes vol en kan hij lekker door eten. mijn zoontje is dolop een tutdoekje en heeft er haast continu een vast

3. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Hier nog niet hoor...ze kan het wel maar heeft er geen zin in...

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hier was het al vanaf de geboorte dat hij altijd zn handjes erom heen hield, maar dat ie m ook echt zelf vasthoudt en m zelfs naar achteren kantelt voor het laatste beetje was met 6 maanden pas!

5. Mijn zoontje wil ook altijd het flesje vasthouden, maar dan gaat het de hele tijd speentje in de mond, speentje uit de mond.
    Meer spelen dan drinken.
    Ik geef hem altijd een spuugdoekje om vast te houden en dan drinkt hij wel fatsoenlijk ;)
    Hij moet dan altijd het spuugdoekje van het ene handje in het andere pakken over de fles heen 8)

6. Skye

Skye Niet meer actief

Hier wil Kyra ook de fles pakken, maar dan pakt ze ook vaak mijn vingers vast, die om de fles zitten, en dan drinkt ze zo rustig verder. Ik zat al te denken om van die handvatten te kopen (om avent fles), maar denk dat de fles dan gewoon te zwaar is en naar beneden zakt, zodat er geen melk in de speen komt

7. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
  8. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Thijs probeert het soms ook wel, maar heeft dan niet door dat hij dan ook de fles uit zijn mond trekt. Hij kijkt me dan boos aan en zet het op een huilen. Wat hij nu veel leuker vindt is om mijn vingers van de fles te trekken (drinken met hindernissen:D).

9. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    Jill kan het wel maar heeft er geen zin in.. en ik vind het nog wel zo lekker om haar die laatste fles lekker op de bank rustig na een drukke dag te mogen geven hihi

10. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier doet hij het weleens, maar lang houdt hij het niet vol. Vraag me ook wel af of het bewust of onbewust is. Wel leuk dat hij nu heel enthiousiast wordt als hij de fles zit. En hij brengt hem ook zelf richting zijn mondje zo schattig:)

11. zwelgje2000

zwelgje2000 Actief lid

9 jun 2009
    224
    0
    0
    Leerkracht
    Brabant
    Hier nog steeds niet...;) Ze heeft 8,5 mnd bv gekregen, misschien snapt ze het niet ofzo, of mevrouw is enorm lui...hihi

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier hadden ze dat niet omdat wij niet wilden dat ze zelf de fles vast houden. Wel af en toe de handjes ertegen aan, maar nooit alleen vastgehouden. Pas met een jaar of anderhalf hebben we dat met de fles zelf laten doen.

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    waarom niet zelf de fles mogen vast houden als ik vragen mag? speciale reden voor? Damian houd altijd mn vingers vast of inderdaad zn spuugdoekje anders mept hij de fles uit mn handen :p

14. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    jamie is 11 maanden en gewoon veel te lui :d enkel zijn 1ste fles, sochtends drinkt hij zelf! dan leg ik hem in de box en drinkt hij hem zo uit! ook zijn drinken, hij probeert wel hoor. hij pakt de fles en brengt hem naar zijn mond maar snapt denk ik niet dat hij hem een beetje schuin omhoog moet houden... hij drinkt lucht zo dus doe ik het nog zelf. zal we een tijd komen dat hij het wel doet :) lekker genieten dat ze nog niet veel zelf kunnen doen! er komt een tijd (en sneller dan je denkt) dat ze alles zelf willen doen en jij niets meer te zeggen hebt hihi

15. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Mijn dochter houd pas sinds ze een maand of 11 is zelf haar fles vast. Eerder was ze daar echt te lui voor :)

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Stuurt even pb ;)!

17. EmyD

EmyD Niet meer actief

Onze froemel was 5 maanden toen ze een sapflesje (met water) helemaal zelf leeg dronk. En sinds een paar dagen (ze is nu 7 maanden) drinkt ze haar flesje melk helemaal zelf leeg. Dwz, we geven haar de fles aan en ze stopt hem zelf in de mond en haalt em er uit als ze niet meer hoeft. Ze doet graag alles zelf...

18. Monique4

Monique4 Niet meer actief

Ze is morgen 10 maanden en houdt ook nog niet zelf haar fles vast.. alles doet ze behalve dit haha, is ze gewoon echt te lui voor! hihi

Deel Deze Pagina