Hai allemaal, Ons zoontje van bijna 6 maanden slaapt al vanaf week 7 de nachten door zonder voedingen. Sinds deze week wordt hij s'nachts wakker. Eerst ligt hij te moppelen en te keten, maar daarna gaat hij smak gekluiden maken en huilen. Wij denken dus honger. Nadat wij hem een fles hebben gegeven slaapt hij weer tot 8 uur verder. Wat kan dit zijn. Dit is ons schema zou hij toe zijn aan meer of wat kunnen we anders doen zodat hij niet meer komt om 4.30: 7.00 - 200cc 10.30 - fruit 12.30 - 200cc drinkt nooit hele fles leeg meestal laat hij 80cc staan 16.00 - 200cc laat soms ook wat staan 17.30 - groente 20.00 - 200cc 3 eetlepels rijstenbloem en alles drinkt hij op. Hoor graag jullie adviezen. Mogen verder zeker niet klagen dat we er uit moeten om 4.30, maar als het niet nodig is liever niet natuurlijk groetjes vruchtje
Geld dit ook voor een bijna 3 maanden oude baby? Thomas sliep vanaf het begin van 22:30 tot en met 07:30 en nu wordt hij steeds midden in de nacht wakker (sinds een week). Hij heeft dan geen honger maar ik word er zo moe van.....
Als je fruit eerder geeft, drinkt hij dan de middagfles wel leeg? En zou hij dan, als hij overdag dus wat meer binnenkrijgt, wel doorslapen?
Mijn dochter had het ook! Ze sliep vanaf 6 weken door, en met 6 maanden werd ze weer 2 weken lang 's nachts wakker. Ze heeft tot die tijd nooit een speen gehad, maar vanaf toen dus wel .
Het kan idd een sprongetje zijn. Onze meid werd vorige week (5,5 maand) s'nachts om 4.45 wakker (het was gelukkig wel 1-malig) en ze is ook al vanaf de geboorte een doorslaper, dus dacht ik ook aan een sprong of zo, maar nu een week later zijn er 2 tanden in zicht. Dus misschien tandjes?
Ik zou geen fles geven, daar wennen ze in één nacht al aan! Gewoon even doorzetten, laten huilen (niet hysterisch natuurlijk) en troosten. Het gaat vanzelf wel over (tenzij er echt wat is natuurlijk!).
Wij hebben hem de fles gegeven omdat hij echt honger was. Wij gokken het er op dat hij er niet meteen aan went maar het nodig heeft. Toevallig had hij die dagen ook wat minder gedronken. Rozemarijke: zou ik zeker kunnen proberen fruithapje eerder. Wie weet drinkt hij dan inderdaad beter zijn fles leeg en krijgt hij overdag meer binnen, zodat hij de nacht doorkan. Tandjes weet ik eigenlijk niet. Van de week voelde ik nog niets. Hij kwijlt wel als een gek, maar dat doet hij al zo een tijd dat ik ook niet weet of het door tandjes komt.
Heel soms heeft Levy er ook last van...Wat ik dan doe is even troosten en zijn speentje geven... Ik praat dan niet tegen hem...hou hem alleen even tegen me aan...Vaak slaapt hij daarna rustig verder...
onze FInn had dat ook hoor vruchtje..en opeens was het over..effe doorzetten... Ik sprong er altlijd meteen uit totdat tim zei, wacht effe, en na 10 minuten sliep hij vanzelf weer.kanmisschien ook dromen zijn! EN: objectpermanentie: jullie missen!!!, soms hielp het bij Finn om mijn hand op zijn buik te leggen. Ik zei niets verder omdat dat zijn oortjes weer stimuleerde zeg maar, en dan werd ie ook weer wakker SUcces
Vanochtend was het gelukkig weer gewoon normale tijd 7 uur zonder s'nachts wakker te worden. Denk toch een fase of toch dat hij die dag minder had gegeten
Nou bij mij is het nog steeds niet over! Het was vannacht 01:30 en toen om het uur en niet willen eten alleen wakker worden. Ben gesloopt! En dat net nu ik weer moet werken
bij ons is het andersom... iedere nacht een keer of 6 om de speen vragen, en tot nu toe twee keer meegemaakt dat ze een paar nachten doorsliep. Slaap al ruim drie maanden niet langer dan 2 uur achter elkaar, de nachtvoeding is er al een week of 6 uit...
Ik heb gehoort van de verloskundige dat er tijden zijn dat ze snachts weer wakker worden... dit zou te maken hebben met een groeispurt Is mij verteld Liefs mij