ik lees hier dat jullie kinderen pas laat gingen zitten, laat in de zin voor mij laat, de dame hier is bijna 3 mnd en zit al zelfstandig als ik der neer zet, verder is ze druk aan het spelen met der speeltjes aan der babygym en erg druk met der handjes. ook als je der op der buik legt maakt ze de kruip beweging al niet dat ze ver komt want de deken ligt er onder haha. Gaat ze te snel ik snap der nix meer van. Oja brabbelen doet ze ook al volop. : :
Nora is toen ze bijna 7 maanden was zelf gaan zitten s ochtends enneh s avonds ging ze zelf staan Ze is dan heel erg vroeg maar ja wat doe je dr aan? Ieder zn eigen tempo denk ik dan
Volgens mij ging het er om wanneer je kindje uit zichzelf iets doet, in dit geval zitten gaan en staan gaan. en dus niet neer zetten of laten staan Kweenie of ze vroeg is Nora is met alles vroeg haha dus een goede maatgever is ze niet Gewoon lekker van je meid genieten
Met 7,5 maand kon mijn zoontje stevig zitten zonder nog om te vallen, met 9 maanden kon hij het zelf doen vanuit kruipstand en met 9,5 maand ging hij zichzelf optrekken aan box en traphekje en ging hij staan. Langs tafel/bank lopen met 10 maanden.
Bij het ene kindje gaat het sneller dan bij de andere. De oudste dochter van mijn zus begon pas met 22 maand te lopen. Iedereen had hier commentaar over, maar je kan het moeilijk afdwingen en het is ook geen schande. Mensen weten soms half niet hoe kwetsend het kan zijn ,als ze opmerkingen maken.
nou ik weet wel dat inderdaad elk kind verschillend is hoor. mijn oudste heeft nooit gekropen die trok op en liep met 11mnd al los. mijn middelste die was wat luier,die kroop 8 dgn voor zijn 1e verjaardag en liep met 15,5 mnd mijn jongste die kan sinds 2 weken zelf goed zitten,gaat van zit in lig houding en tijgert de hele woonkamer door. maak je niet druk meid het gaat allemaal goed komen hoor en het is inderdaad zo vervelend als mensen commentaar hebben alsof ze zelf vlot waren als kleintje
Onze dochter is morgen twee maanden probeert nu al te gaan zitten... Niet dat het lukt natuurlijk, daar is ze lichamelijk helemaal nog niet aan toe. Maar dat snapt madam niet, dus is het krijsen geblazen. Dus moeten papa of mama onder de armpjes steunen zodat ze wel in zitpositie kan rond kijken. Van ons had het wel wat langer mogen duren, die behoefte. Maar Merle is er in ieder geval helemaal blij mee Ik hou mijn hart vast voor kruipen/lopen...