zoontje is 9 mnd. en is tot nu toe alleen maar ziek!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Helena1, Oct 31, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Helena1

Helena1 Lid

Mar 26, 2008
    50
    0
    0
    leidster kinderdagopvang
    Hoogvliet
    Ga het proberen kort neer te zetten. Mijn zoontje is 9 nov. 9 maanden. Vanaf dat hij 11 weken is is hij ziek. Hij kwam toen in het ziekenhuis met uitdroging en moest een zonde na 2 dagen mocht hij weer naar huis. Daarna is de ellende begonnen en is hij vaak ziek. Zomaar ineens koorts van 39,5 en dat houd dan gemiddeld 4 dagen aan. Ook heeft hij al waterpokken gehad met 6 mnd. erger dan normaal werd er door de huisarts gezegt. Ook hierbij hoge koorts en bijna 2 weken ziek geweest. Veel slijm in de longen vanaf 19 weken nu sinds hij 8 maanden is heeft hij een inhalator en twee pufjes. en tussen door denk al zo'n 15 x koorts gehad en 4 x ontstoken ogen.. maar goed dat is besmettelijk en hij zit op het kdv. dus dat zie ik door de vingers. Nu is hij vandaag weer erg ziek koorts 39,5 en slaapt heel veel. maar onrustig. Eet wel. maar 1,5 week geleden ook koorts met spugen tussendoor weer ontstoken ogen die niet over gaan (wel zalfje voor) en nu weer koorts!
    Help is het enige wat ik nog kan zeggen want de dokter vind het volgens mij allemaal niet zo erg omdat het een levendig mannetje is!

sorry voor mijn lange verhaal!

2. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    Ik weet hoe vervelend dit is. Mijn zoon is de afgelopen twee maanden ook erg veel ziek geweest (maar niet zo veel als die van jou) en heeft nu ook twee soorten pufjes.
    Loop je al bij een kinderarts? gewoon door laten verwijzen anders.. Mocht je genoeg hebben van een huisarts die je niet serieus (genoeg) neemt, dan kun je altijd je kinderarts nog bellen.

Ze zeggen allemaal dat het juist goed is dat de eerste twee jaar je kindje regelmatig iets heeft, want zo bouwen ze weerstand op. Maar ja, als jij weer met een kwakkelend hoestend en benauwd (in het geval van mijn zoon) kind zit, koop je daar weinig voor... Weten ze wat er aan de hand was (oorzaak) toen hij 11 weken was?

Het enige wat ik kan verzinnen is: hem goed kleden op het weer (niet te koud, maar ook vooral neit te warm: zweten), lekker verse hapjes geven (fruit/avondhap), 'heet' badderen, bedje wat omhoog, evt luuf (indien geen gevoelige huid), baby otrivin, (homeopatisch) hoestdrankje, 'trommelen' met je vingers op zijn ruggetje, paracetamolletje boven de 38 graden... Maar ja, dat weet je waarschijnlijk zelf ook allemaal wel...

Ik zou het er niet bij laten zitten hoor! Gewoon blijven gaan en blijven vragen hoe het nu komt dat hij vaker ziek(jes) is dan de gemiddelde baby. Bij onze zoon weten ze het (nog) niet; misschien licht astmatisch... :(

Ik merk in ieder geval aan mezelf dat ik geneigd ben hem anders te benaderen als hij wat kwakkelig is: minder vrolijk doen enzo. Dat is natuurlijk niet eerlijk en ook niet nodig, want ons zoontje is een bikkeltje en is eigenlijk altijd vrolijk! ;) Dus ik probeer echt hetzelfde te blijven reageren op hem (dus gewoon maf met hem doen en grapjes maken!) ;)

Echt tips heb ik dus niet, maar weet dat je dus niet de enige bent (maar dat hoor je nooit, want je hoort alleen de verhalen over hoe snel kindjes zich ontwikkelen, hoe snel ze al doorsliepen, dat ze al bijna in hele zinnen spreken etc etc).

3. Helena1

Helena1 Lid

Mar 26, 2008
    50
    0
    0
    leidster kinderdagopvang
    Hoogvliet
    dank je wel voor je reactie. Ouders die niet zo'n ziek kind hebben weten niet wat het is. Wij hebben nu in de afgelopen 3 maanden 2 x door kunnen slapen. S avonds zitten we al weer gespannen io de bank als we hem rond 21.00 uur horen. Vers eten geef ik hem allemaal. Van dat matrasje schuin gaan we even doen! dank je wel voor die tip.

Toen hij 11 weken was ... nee hij kreeg ineens koorts en dat hield gewoon aan een dag of 5...
    We zijn vandaag weer naar de huisarts geweest en hij zegt dat het wel vaker voor komt bij meerdere baby's en hij vind dat als ons kindje er weer snel op komt (dus binnen een week van de koorts af is) dat er dan niet veel aan de hand is.
    Maar ja wij worden er gek van.. we zijn beide werkend. Ik werk gelukkig 2 dagen bij mijn kindje op de kinderopvang dus ze komen me snel halen als er wat is.

Ben blij dat ik mijn verhaal kan delen. Ben je al lang bij de kinderarts. Och ook zo'n zielig schaapje!

dank je wel.

4. Hester

Hester Niet meer actief

Ons zoontje is ook veel ziek (geweest): met 7 maanden al DRIE keer (!) opgenomen in het ziekenhuis met infecties en met 9 maanden al trommelvliesbuisjes enz.

En ja, hij gaat 40 uur per week naar het KDV.

De kinderarts dacht op een gegeven moment aan een afweerstoornis: alles getest en alles in orde (gelukkig!).

Inmiddels is hij 16 maanden en nog altijd veel verkouden, af en toe koorts, oorontsteking, maar ECHT écht ziek (opgenomen in ziekenhuis) is hij niet meer geweest. We zijn blij wanneer hij weer eens een periode geen medicijnen heeft hoeven nemen (ventolin, antibiotica, ijzersuppletie, noem maar op).
    Hopelijk is jouw kleintje er straks ook helemaal klaar mee. Succes!

5. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

Aug 19, 2006
    3,079
    1
    0
    drenthe
    ik lees hier dat als je kindje naar kdv gaat, dat het dan vaak ziek is of kan zijn. hoeft dus niet, sophie gaat sinds jan dit jaar naar kdv voor 2,5 dag en is alleen nog maar een paar keer verkouden geweest en oja ze heeft in maart het rotavirus gehad.

ik zal het afkloppen, maar de combi kdv en ziek worden hoeft dus niets te betekenen.

6. Helena1

Helena1 Lid

Mar 26, 2008
    50
    0
    0
    leidster kinderdagopvang
    Hoogvliet
    nee bedoel niet doordat hij daar zit op het kdv. Ik ben zelf werken op zijn locatie van het kdv. Maar bedoel. we zijn drie weken vrij geweest 2 weken geleden. En Hij is helemaal niet ziek geweest. De laatste donderdag van onze vakantie hebben we hem een paar uurtjes gebracht om weer te wennen. En ja hoor Maandag dood en dood ziek.
    Dit heeft geduurd tot vrijdag. Toen ontstoken oogjes (die dagen ook niet naar het kdv geweest) Die maandag er op is hij weer geweest en je raad het al "ZIEK"
    Dus wij denken dat zijn weerstand gewoon ontzettend laag is... maar ja vannacht had hij ook weer tussen de 39/40 koorts. Vannacht is mijn man in de weer geweest met hem. En nu na drie maanden raken we aardig op.
    groetjes

7. miekje80

miekje80 Bekend lid

Apr 27, 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Ik weet niet of het haalbaar is, maar misschien eens nadenken over een ander soort oppas met minder kinderen. Zoals jij zelf al zegt is hij in de twee weken vakantie niet ziek geweest. Op een kinderdagverblijf blijf je veel virussen houden en de weerstand van kinderen moet nog opgebouwd worden.

8. Helena1

Helena1 Lid

Mar 26, 2008
    50
    0
    0
    leidster kinderdagopvang
    Hoogvliet
    nou we hebben het al voor elkaar dat hij 1 dagje naar oma gaat. Maar zoals bij iemand thuis heb ik het niet zo op....
    maar ja ik werk drie dagen en die zal ik ook moeten blijven werken. maar ja dan is hij er nog 2 dagen. En ik zou echt geen andere oplossing weten.
    maar snap wat je bedoel.

9. miekje80

miekje80 Bekend lid

Apr 27, 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Wij hebben zelf hele goede ervaringen met een gastouder. Mijn zoontje komt daar altijd thuis. De gastouder moet zelf een verklaring van goed gedrag aan het gastouderbureau overleggen. Ik heb daarnaast ook gevraagd of er ook mannen in huis kwamen, zoals haar eigen man/ ooms/ enz. Als die zouden komen tijdens de oppas dagen dan wilde ik van hen ook zo`n verklaring hebben.
    Mijn zoontje is op een verkoudheidje na eigenlijk nooit ziek.
    Heel veel sterkte!

10. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    Hier ook precies hetzelfde veel ziek, misselijk en onderweg maar gelukkig een begripvolle huisarts ,want toen ik aangaf dat ik toch wel eens een keer naar de ka zou willen als ze op korte termijn weer ziek zou worden schreef ze de verwijzing direct al uit en kon ik gelijk al een afspraak maken die jammer genoeg op dat moment over 3 wkn zou zijn, toen ze 2 wkn later weer ziek was de assistente van de ka gebeld en uitgelegd hoe en wat en dat ik me er beter zou voelen als ze misschien tussendoor langs zou mogen komen omdat ze op dat moment ook weer ziek was, kon ik diezelfde ochtend al terecht.

Omdat ze qua groei (gewicht-lengte) verder goed groeit en geen achterstand oploopt of teveel afvalt door het ziek zijn was ze verder niet ongerust en vertelde ze me dus dat kinderen inderdaad veel ziek mogen zijn voor ze echt verder gaan onderzoeken als er op dat moment geen aanleiding toe is. Zodra die van mij ziek is eet ze ontzettend slecht, maar zodra ze weer beter is haalt ze gelukkig datgene wat ze ervoor is afgevallen in een paar dagen ook weer in zodoende vond ze het niet nodig verder onderzoek te doen en vertelde ze ook dat het vaak gebeurd dat zodra die kinderen een jaar of 1.5 zijn er zo ineens overheen groeien zeg maar en terugkijkend naar mijn middelste denk ik dat daar inderdaad ook wel waarheid in zit want die was tot haar 2e elke keer weer ziek, misselijk,spugen, hoesten etc etc etc en zo ineens uit het niets zelden nog maar ziek, die heeft nu zon weerstand opgebouwd dat ze bijna nooit meer ziek is.

succes met je kleinje joh.

11. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    wij zitten al vanaf zijn geboorte bij een kinderarts, aangezien onze zoon 8,5 week te vroeg is geboren..., dus ook wel een wat andere situatie...

12. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    hoi helena1

ik heb een dochter die 1 dag in de week naar het KDV ging, elke keer wanneer ze daar vandaan kwam werd ze weer ziek, niet de gewone snottebellen, maar echt verkouden hoesten hoesten hoesten, nachten wakker, ontstoken ogen wij werden er helemaal gek van, deden geen oog meer dicht, tegen de donderdag was ze weer wat beter en dan ging ze weer naar het KDV en kwam weer ziek terug.
    Ik heb overlegd met de leidsters en de directrice van het kdv of het niet beter zou zijn om haar thuis te houden, de leidsters waren het helemaal met me eens, wellicht is haar weerstand wat laag en doordat ze op het KDV geconfronteerd wordt met veel zieke kinderen is het misschien toch beter haar wat rust te gunnen.
    Nu is ze 1 week niet geweest en ze is weer veel beter, bijna niet meer hoesten, ogen herstellen nu ook goed.

Nu weet ik het wel ik ben gelukkig in de positie dat oma heeft aangeboden haar een dag extra te hebben bij hun thuis, dus heb haar gisterenavond gebracht, heeft ze daar geslapen en vandaag komt ze dan weer thuis.
    Kijken hoe het gaat en dan kijken we weer verder.
    Ik weet wel dat ze weerstand op moet bouwen maar misschien is ze gewoon nog te vatbaar, als ze misschien iets ouder is gaat het wellicht beter. We zullen zien!

Henriette

13. Christina83

Christina83 Actief lid

Dec 28, 2007
    268
    0
    0
    Ik zie nu pas dit topic (heb zelf een soortgelijk topic geopend). Hier dus ook een mannetje die constant ziek is. Net begonnen aan z'n tweede antibioticakuur, hij heeft ook een inhaler met 2 pufjes per dag, hormoonzalf ivm z'n exceem (door z'n zwakke longetjes) en de neusspray is niet aan te slepen. Het lijtk of er nooit een einde aan komt. Het kan altijd een tikkeltje erger lijkt wel :(

Share This Page