hoi hoi wie weet wat ik kan doen om Tim een beetje van zijn verkoudheid af te helpen. meneertje is nu sinds 3 dagen WEER lekker verkouden. maar hij begint nu ook zo'n lekkere hoest(je) erbij te krijgen. nu maak ik zijn neusje al leeg met een peertje en daarna een zoutoplossing. hij heeft geen koorts en drink gewoon dus om nu naar een ha te gaan. kweet niet. meiden geef met wat advies aub groetjes sandra
een ui bij zijn bedje, voor zijn luchtwegen Luuf voor baby's als hij gaat slapen stomen in de douche, dus lekke de douche aan gooien met heet water, deur dicht en dan samen met hem lekker stomen. Lekker naar buiten gaan frisse lucht doet ook wonderen.
Vince is al vanaf z'n geboorte verkouden. Maar ook nooit koorts of kortademig. Dus hij weet nu niet beter. Hij is er nooit vervelend door! Ik probeer het hem wel zo gemakkelijk mogelijk te maken en dat doe ik idd. door zoutoplossing te gebruiken, een handdoek onder zijn matras zodat hij met zijn hoofdje iets hoger ligt (krijgt hij meer lucht), uitje bij bedje, luuf en stomen in de douche. Bij het CB zeggen ze dat kindjes tot hun 1e jaar erg veel verkouden zijn en zolang ze geen koorts hebben of kortademig zijn, is het OK. Groetjes, Ellis
Hier ook steeds verkouden Hij heeft er nu een hoest bij en wordt daar steeds wakker van Volgens mij doet het ook pijn met hoesten want hij begint steeds te huilen. Kan je daar nog iets aan doen? Ik heb verder geen aanvulling meer op de tips die hier zijn gegeven.
hoi hoi nou ik ben vanavond toch op de huisartsenpost bij het ziekenhuis terecht gekomen met Tim. meneertje deed niks anders als hoesten en begon ook te piepen. nu blijk hij dus een luchtweginfectie te hebben. hiervoor heeft hij een antibiotica kuur gekregen en een pompje waneer hij het echt te benauwd krijgt. bij de apotheek zij dat vrouwtje dat het ook wel van het weer kon komen,want ze had al meerdere kinderen gehad die een kuurtje moesten hebben. bah niks aan zo'n kleine ziek. en nou gaan we volgende week ook nog een midweekje naar cp in duitsland. maaaaaaaar dat was geen probleem zei de ha. groetjes sandra
@stiekel: heeft jesper idd ook gehad. Wij hebben toen ventolin gekregen, maar dat lijkt hier helaas niet te helpen. Wel wordt het nu uitzichzelf al een stuk beter. Veel plezier volgende week!
Zoë had ook een lelijke vastzittende hoest en begon te piepen. Ventolin gekregen en daarna een ontstekingremmen met een ander pompje! Lijkt wel geholpen te hebben. Nu is ze echter weer verkouden, mmmm. Ach, ze schijnt er nog niet echt veel last van te hebben twinny
hoi hoi nou ik denk toch dat het bij Tim wat makkelijker word. want hij heeft nu al twee nachten van 23.45uur tot 8.00 geslapen. en dit terwijl het de voorgaande nachten soms 4.30uur was dat hij wakker werd. ventolin hoefde ik alleen maar te gebruiken als hij echt benauwd word. heb hem daarom ook van de ha meegekregen. want hij zei je zult net zien dat Tim s'avonds benauwd word en dan heb je het in ieder geval in huis.(voorzorg) groetjes sandra
Hier ook een verkouden kleintje. Ook Ventolin gehad en neuspray (zoutoplossing voor baby's). Ze wilde bijna niet meer drinken. De ventolin heeft wel wat geholpen en afgelopen week ging het goed. Drinken ging weer beter, ze was weer vrolijk. Tot vrijdag, ze wilde slecht drinken en had al diverse spuitluiers gehad. Naar de huisartsenpost geweest en bleek dat ze ook een middenoorontsteking had. Daar nu dus weer medicijnen voor (die ze braaf opsmikkelt), weer proberen veel vocht te geven maar nog steeds voor of na iedere fles een vieze luier met witte vlokjes erin lijkt het wel ipv de normale geel/groene ontlasting.