Samen slapen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Agter, Jan 22, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Agter

Agter Fanatiek lid

May 3, 2012
    2,266
    0
    0
    In een huis
    Wie van de ouders hier doet hier aan samenslapen met je kindje?

Wij hebben dit eigenlijk altijd gedaan. Eerst het babybedje bij ons op de slaapkamer, maar al heel snel gewoon samen in bed. Afgelopen jaar hebben we (o.a. Ivm het samenslapen) een groot nieuw bed gekocht, zodat er meer dan genoeg ruimte is voor ons drietjes.
    Ze ligt eigenlijk altijd in het midden.
    Vooral met de borstvoeding vind ik het heel erg fijn en praktisch. Hier ook eigenlijk nooit geen problemen met in slaap vallen of huilen bij het inslapen.

Maar ik merk dat als ik het bijv. op de zaak laat vallen dat wij met zn drieen samenslapen, mensen dat maar vreemd vinden.
    Vandaar dat ik het hier vraag. :)

2. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Wij liggen gezellig met zijn 3en naast elkaar. Wel heeft mijn partner een co-sleeper gemaakt van een 2dehands ledikantje.
    Ik vind het erg prettig om haar naast me te hebben. Daardoor huilt ze echt bijna nooit. Ze word smorgens wakker en ligt dan op haar handjes te sabbelen, en daar word ik wakker van. Het kan maar zo kort, dus geniet er maar lekker van.

3. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

Nov 13, 2012
    3,695
    2
    0
    Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken..
    Mees sliep al heel snel op zijn eigen kamer in zijn eigen ledikantje en dit gaat prima..
    's Morgens vroeg leggen we hem nog wel eens even lekker tussen ons in (in het weekend) nadat hij zn fles op heeft.. maar verder niet.

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ja, hier ook. Ze ligt nu wel in haar eigen ledikantje, maar naast ons bed. In het begin sliep ze ook tussen ons in, op/in een voedingskussen.

Mensen vinden zoveel raar ;) niets van aantrekken hoor.

5. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

Jun 29, 2012
    1,061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Hier alleen als ze ziek zijn of als papa weg is
    Ook als mijn oudste vakantie heeft mag ze bij ons in bed kruipen en tussen ons in slapen.
    Ik kan daar ook echt van genieten, maar merk wel dat ik daardoor veel minder vast slaap dus na een paar dagen vind ik het ook heelijk als ze weer in hun eigen bedje slapen.

6. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,866
    15
    38
    Wij hadden tot en met 5 maanden het ledikantje in onze slaapkamer, maar ze sliep meer bij ons in bed. Nu ligt ze in haar eigen kamer maar als ze 's nachts huilt komt ze lekker tussen ons en wurmt ze net zo lang tot ze tegen me aan ligt op mijn kussen. Haha. Ik vind het heerlijk! Maar ben ook blij dat 's avonds de slaapkamer van mij en manlief is ;)

7. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    OOOOh ik mis die tijd!!!!

Mijn meisjes slapen in hun eigen bed, maar ik vind/vond het een fijne ervaring waar ik graag op terugkijk:D

8. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hier begint ze in haar eigen bedje. Maar in de nacht als ze wakker wordt (en dat is elke nacht) komt ze bij ons.

Vind dit het fijnst, zo hebben we zelf wat privacy als we naar bed gaan :D...en we worden met zijn drietjes wakker.

9. SharonR

SharonR Actief lid

Jan 17, 2012
    468
    0
    0
    Ik moet er ook niet aan denken. Ik vind het echt een onveilig idee.. De eerste week hebben we dit gedaan en ik vond het doodeng. Ik sliep letterlijk met een oog open en de lamp aan.Lekker in z'n eigen ledikant op z'n eigen kamer en dat gaat prima.

10. Noeska

Noeska Fanatiek lid

Jan 22, 2007
    1,225
    0
    0
    hier begint dochterlief ook in haar eigen bed en als ze snachts wakker wordt voor een voeding neem ik haar tussenin en valt ze aan de borst weer in slaap en ik ben meestal te lui om haar terug te leggen... soms als ik merk dat ik niet goed meer in slaap kom leg ik haar wel terug maar meestal worden we met zn drietjes wakker en ik vind dat heerlijk!

11. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#11 MMarianne, Jan 22, 2013
    Last edited by a moderator: Jan 22, 2013
    Denk dat je op zich zelf ook wel weet dat je tot de minderheid in dit behoort dus dat je ook wat vreemde reacties/blikken kan krijgen dan maar als jullie het zo prettig vinden prima toch....moet er zelf niet aan denken, vind het gewoon niet nodig en een beetje privacy met manlief vind ik ook wel fijn ;)

In het weekend doen we wel altijd met z'n drietjes op het grote bed koffie drinken/ontbijten, heerlijk.

12. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Mijn dochter heeft de eerste 3 maanden in de wieg naast ons geslapen. Nu start ze altijd in haar eigen bedje. Als ze wakker wordt dan komt ze lekker bij mij. Zo heerlijk, mijn man haalt haar dan, haar koppie gaat bij het aangeven al richting mijn kussen/arm en dan haar handjes tussen ons in. Even wiebelen en hup we slapen alletwee weer. Daarna krijgt ze het meestal wel een keer warm waardoor ze wat van me af wil liggen, maar ik vind niets fijner dan wakker worden van haar lach. Het lijkt me ook zo leuk als ze oud genoeg is en zelf 's nachts naar ons toe komt om bij ons te liggen.

13. Agter

Agter Fanatiek lid

May 3, 2012
    2,266
    0
    0
    In een huis
    Wat ons betreft hoeft ze pas naar haar eigen kamer als ze dat zelf wil. En net als jij schrijft: het is zo fijn, dat samen slapen.

14. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Nooit gedaan, geen behoefte aan ook.

15. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ja, hier start ze dus wel op haar eigen kamertje. Gaat ook eigenlijk prima, ik had er zelf de eerste tijd meer moeite mee. Maar eigenlijk worden we zelden niet met haar in bed wakker. Maar als er een tijd komt dat ze niet op haar eigen kamertje wil slapen is dat ook goed. Wat ik wel vind, we slapen 's nachts. Spelen doen we dus niet. Ik ben zo stil mogelijk en ga absoluut niet met haar spelen of keten. En gelukkig gaat dit tot nu toe ook eigenlijk prima, ze slaapt dus direct weer in, soms met een voeding. Onveilig vind ik het ook niet trouwens, ik weet waar ik op moet letten.

16. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Met dochter 18 maand samengeslapen. Heerlijk! Ze sliep in co sleeper en de nachten dat ze in eigen bed sliepen waren echt drama! Daarna kroop ze lekker in mn armen als ze wakker werd. Nu slaapt mn zoon nog prima in zn wieg maar zal daar ook wel een keer uit groeien. Dan komt hij ook lekker in de co sleepr.

17. Agter

Agter Fanatiek lid

May 3, 2012
    2,266
    0
    0
    In een huis
    Hier is het ook wel dat door het samen slapen, de warmte, gezelligheid en de borstvoeding, ze vaak ook wat langer doorslaapt. Meestal wil ze er pas rond 8en echt uit. En vanochtend pas om 9 uur.

Ik weet niet of dat specifiek door het samen slapen komt, maar ik kan me zo voorstellen dat als ze alleen slaapt ze er eerder uit zou willen.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,510
    36,471
    113
    Met de oudste niet gedaan, de middelste af en toe en de jongste slaapt altijd bij ons. Of in de co-sleeper of lekker naast mij. Vind het heerlijk en super makkelijk en het is zo leuk wakker worden 's ochtends met zo'n kleintje.

19. speentje2012

speentje2012 Actief lid

Oct 3, 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    bij ons slaapt ze ook lekker tussen mama en papa in. ik probeer haar wel eerst altijd in haar wiegje te laten slapen. ( staat naast ons bed) dat gaat de halve nacht goed en daarna wil ze toch in het grote bed slapen. ik heb er geen problemen mee ik vind het wel gezellig

20. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij hebben de eerste maanden de wieg op de kamer gehad. Zou er nog een kindje komen (onwaarschijnlijk) dan zou ik het ledikant ombouwen tot co-sleeper). Baby in ons bed is onveilig omdat het best een zacht boven matras is. Toen dat niet meer speelde, sliepen de kinderen niet meer bij ons. Laatst nog geprobeerd met een zieke T: hij sliep niet, wij ook niet. Geen succes dus. Sowieso hebben onze kinderen rust nodig tijdens het slapen. Soms vind ik dat wel jammer, maar meestal vind ik het heel fijn dat ik gewoon kan lezen in bed (daar werden onze kinderen dus wakker van, van kleins af aan).

Mijn schoonzus doet wel aan samenslapen. Eén keer per week zelfs met drie kinderen op de kamer. Wel is het zo dat haar partner vaak op zolder slaapt. Tja. Dat zou ik dus niet willen.

Maar het idee van een gigantisch bed en daar met zn 5en in slapen. Mooi!

Dus nee, ik vind het niet gek, eerder logisch ;)

Share This Page