Vorig jaar rond dezelfde tijd een zelfde soort topic geopend, mijn zoontje heeft vreselijke rode kapotte wangen. Dit kan per halve dag verschillen. Dus het ene moment is het bijna weg lijkt het, en zo 5 minuten later is het ineens weer felrood en hangen de velletjes eraan. Voordat we naar buiten gaan smeer ik standaard Weleda weer en wind tip van vorig jaar van jullie, verder smeer ik ze nog 5 x per dag in met Weleda weer en wind. Alleen dit jaar helpt het helemaal niks Wat nu? Verder eerder al Zwitsal geprobeerd dat helpt niets, en de gewone Weleda doe ik op zijn wangen een dikke laag voor het slapen gaan dat trekt ook direct in..
Doe je het gezichtje met vochtige doekjes afvegen? Hierdoor worden de wangetjes ook ruw. Je zou evt wat sudo eerst op de wangetjes kunnen smeren en daarover de weleda? Of kijken voor een andere vette creme voor babytjes?
Mijn tip zou smeren smeren smeren zijn maar ik zie dat je dit al volop doet. Ik heb dan geen tips denk ik, misschien eens met iets anders smeren dan Weleda? Succes iig!
Nee , enkel met washand en water. Ook zo min mogelijk zeep aangezien hij ook een hele droge huid heeft.. Sudo is nog wel een goede ga ik eens doen
Ik zweer bij de ouderwetse Nivea in de blauwe pot. Gebruik ik zelf ook als nachtcreme in de winter, lekker vet. Bij ons zoontje helpt het! Ook tegen licht eczeem trouwens. Sudo dekt misschien teveel af? Succes, hoop dat je iets vindt dat helpt!
nee geen sudocreme !! sudocreme droogt de huid uit en maakt het kapot mijn zoontje heeft er ook heel erg last van. gebruik je snoetenpoetsers? als je die hebt gebruik dan zeepvrij en parfumvrij. voor de wangen gebruik het beste vaseline. paar x per dag. zwitsal is ook geparfumeerd, ik heb voor de romp lanettecreme. maar ik vind vaseline beter. ( helaas is dat voor op de romp niet lekker voor je kindje maar op het gezichtje kan het wel. ook door de verwarming droog alles veel meer uit helaas daar is niet zoveel aan te doen. als je je kindje in bad doet. gebruik dan ook geen zwitsal. maar neutral. dan droogt het minder uit. heet water heeft ook invloed op het huidje vooral nu het al zo kwetsbaar is in de winter. ik zou proberen smorgens smiddags en savonds te smeren. na het bad zeker
Nee hij gaat niet in bad enkel even snel onder de douche zonder zeep. 1x in de week met zeep. Daarna smeer ik hem in met Weleda dat werkt wel voor zijn huid, maar voor zijn wangetjes ineens niet meer. Ik ga gewone vaseline proberen
Paar weken terug ook gehad en kreeg het met geen enkele creme weg. Naar de huisarts gegaan en het was eczeem. Na de eerste keer smeren was het al voor de helft weg. Misschien toch even de huisarts naar laten kijken?
Bij kruidvat heb je 'zemelen badje'.. Misschien heb je daar ook douchegel van? Ik weet het niet meer.. ik gebruik het ook. Fem heeft er ook zo'n last van. Ik ook trouwens, maar vind het voor die kleintjes veel erger
Wij smeren lanette vasaline erop (of hoe je het maar schrijft) werkt hier beter dan sudocreme en bepanthen.
Vaseline lanette of vaselinecetomagrol creme. Ik heb beide geprobeerd, lanette hielp hier beter. Even uitproberen, volgens mij te koop bij de apotheek (ik heb t op recept ivm eczeem)
Idd geen sudo erop smeren! Ik zou cetomacrogol kiezen. Wij hebben van de KA cetomacrogol met vaseline en glycerine. extra vet dus maar ons manneke heeft dan ook eczeem. En dat werkt hier echt super tegen schrale plekjes.
ohh echt geen sudo doen joh! word alleen ma erger en denk dat t ene middeltje goed helpt bij t ene kindje maar misschien minder goed bij t andere kindje, maar iig goed vettig houden!
Cetomacrogol zalf FNA! Te verkrijgen zonder recept bij de apotheek. Is een hele vette neutrale zalf maar helpt bij mijn zoontje erg goed!
O sorry die tip stond er ook al tussen! Niet gezien! Maar meer positieve ervaringen ermee dus . Ik vind de zalf FNA echt het vetst. Heb alle varianten geprobeerd maar de zalf FNA blijft favoriet