Hoi, Hier hetzelfde. We hebben alles geprobeerd, ook al die eerder genoemde combinaties, vaseline lanette, cetamocrogol etc etc...maar het werd alleen maar erger en ging niet goed over. Toen over gegaan op de normale ouderwetse vaseline en nog dezelfde dag is het bijna weg. Even 4 x per dag smeren, voor en na het slapen en het is over. Ik zweer erbij en verder geen hulpstoffen erin. Succes, Charlie
Ik zou naar de huisarts gaan. Ik denk dat S. eczeem heeft en met creme/zalf krijg je dat niet zo snel weg. Hormoonzalf hoef je echt niet bang voor te zijn (was ik ook). Maar je zegt dat hij altijd eem drooghuidje heeft en in de winter erger dat is typisch voor eczeem. Misschien hoef je die hormoonzalf maar 2 weken te smeren en blijft het weg. Verder goed vet houden cetamacogrol is inderdaad goed vettende creme. Ik heb nu simplex gekregen (lijkt op vaseline jelly) omdat dat makkelijk smeerbaar is. Maar ga naar de huisarts en vraag hormoonzalf !
Vaseline Lanette hier voor ons mannetje. Ook erg droog huidje in zn gezichtje (ook alleen daar). Bepanthen geprobeerd, maar trekt hier niet heel goed in. Vaseline Lanette werkt het beste tot nu toe. Bij de apotheek gehaald.
Hallo, ouderwetse vaseline of uierzalf is goed te verkrijgen in bijvoorbeeld een welkoop of boerenbont. Mischien ook bij een dierenspeciaalzaak. Klinkt gek maar werkt super. Onze dochter heeft ook een heel gevoelige huid. Ik vind weleda een topmerk. Ik zou in jou geval ook de huisarts mee laten denken of laat je adviseren door de apotheek. Het klinkt alsof je iets nodig hebt met weinig hulpstoffen en veel vet. Zoals al eerder genoemd geen sudocreme dat bevat zink wat uitdroogt maar goed beschermd tegen vocht dus op de billetjes. En bethanten bevat vleugje alcohol en kan daardoor ook erg uitdrogen. Succes met de droogte.
Ik denk dat ze vaseline jelly bedoeld dat zit in een potje gewoon bij drogist te koop. Je hebt ook een andere variant wat donkere mensen heel vaak gebruiken (want droge huid) dat is ook een pot met een donkere baby erop. Die ruikt minder chemisch en is bij toko's vaak te koop.
Apotheek.nl - Medische informatie - Medicijnen - Cetomacrogol zalf FNA Zie bovenstaande link vaseline is er een ingrediënt van, zie vooral laatste alinea.