Slaapzak (welke lengte welke slaapzak)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Boordevol, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Dag dames,

Ik heb voor mijn zoontje een slaapzak newborn van de prenetal. Hij past daar nu bijna niet meer in. Er is denk ik nog een centimeter over om zijn beentjes te strekken. Hij is 60 centimeter (mijn zoontje). Nu heb ik een andere slaapzak van de HEMA: maat 68/80 staat erin. Mijn zoontje draagt nu kwa kleding 62 en soms een 68 die iets kleiner valt. Maar de slaapzak oogt me nog te groot. Is er iemand die die slaapzak van HEMA heeft en me kan vertellen of hij daar niet te klein voor is? Of anders iemand die weet of dit wel of niet te groot is. Bedankt alvast.

2. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    68/80 zal ik doen ... kunnen ze heel lang mee doen hoor !
    een winterslaapzak ??
    de maten van slaapzakken gaan ook op de maat van het kindje... lees dat hij 60 cm is... pas vanaf een dikke jaar zou je die andere maat kunnen doen...de zomerslaapzak....

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Formele antwoord: Het warmst en het veiligst is een goed passende slaapzak die dus niet heel groot is.

Eigen antwoord: ons zoontje slaapt altijd in slaapzakken van de HEMA en slaapt als een prinsje ook als de slaapzak erg groot is. Waar je even op moet letten is of hij zijn hoofdje niet uit het hoofdgat kan wurmen en hetzelfde geldt voor zijn armpjes door de mouwen of mouwopeningen. Als dat niet het geval is, is de slaapzak veilig.

Wij maken trouwens geen onderscheid tussen winter- of zomerslaapzak. Wij gebruiken als bijna 1,5 jaar de badstoffen slaapzak van de HEMA (zonder mouwen)

4. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Zolang de opening voor het hoofdje niet zo groot is dat hij er helemaal in kan zakken, mag hij er gewoon in.
    Mouwen oprollen en hij heeft weer ruimte!

(Ik heb hetzelfde gehad met mijn zoontje en nu weer aangezien hij niet meer in de 70cm slaapzak past).

5. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Dit is de slaapzak waar het om gaat:"

HEMA - baby - nachtkleding - slaapzak

Heb hier alleen een witte van. Dus geen mouwen. Ik zal eens kijken hoe het met de hoofdopening zit. De arm-openingen zijn wel groot. Het is volgens mij een winterslaapzak. En die ik nu heb een zomerslaapzak haha maar hij slaapt onder lekker warme dekentjes. Maar denk dat dit de laatste week word dat ik hem die aandoe. En ga eens kijken of die van HEMA dus redelijk past en anders koop ik er een die tussen die twee in zit. Bedankt voor de snelle reacties.

6. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

wij hebben nu eentje van de wibra. ook een te grote, die kan je nog kleiner maken maar dan is hij nog te groot. maar nu kan ze er lang mee doen. De mouwen zijn afritsbaar en ook te groot natuurlijk, maar die rollen we gewoon om.
    zal met die van de hema wel net zo zijn. we hadden eerst een slaapzak van de hema maat 50/62 die was eerst natuurlijk ook veel te groot. gaat allemaal prima

7. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    ja dan zou ik 68/80 nemen, hier ook gedaan. Als hij maar niet te ruim bij nekje is en bij de armen. Mijn zoon is nu ruim 6 mnd en heeft er nog ietsje ruimte in (is een reusje) Je kan anders ook 70 cm kopen...bij de prenatal.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Die van de Hema zitten altijd goed bij de nek en de armen, van andere winkels vind ik die gaten vaak snel te groot. Mijn zoontje slaapt ook al een aantal maanden in die van de Hema die jij bedoelt.

9. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Ik heb expres nu slaapzakken gekocht, die uiteraard goed passen. Een zomer én winterzak, maarrrrr ik heb ze in lengte extra lang gekocht, want ik bleef kopen. Ineens spurten ze niet normaal meer.
    Met deze kan hij heeeeeeeeeeeeel lang doen :)
    Ik heb ze via internet besteld.

10. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik heb inderdaad eerst die van Prenatal (70cm) gebruikt, maar daar past hij nu niet meer in (ja hij heeft nog een cm) en nu gebruik ik die van Hema.

11. adi

adi Niet meer actief

als de gaten voor hoofd en armpjes te groot zijn, kun je deze tijdelijk kleiner maken door de zijkanten even vast te naaien. Als de kindjes groter worden haal je de naden eruit en heb je weer ruimere slaapzak.
    Wij gebruiken nu de dikke winterslaapzakken van Prenatal, die dunne (zomer) slaapzakken vind ik niks toevoegen in de winter, kan net zo goed in piyama liggen.

12. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Bedankt allemaal voor de tips. Ga deze straks even proberen en als het echt te groot is idd maat 70 kopen.

@Adi, die ik nu gebruik van prenetal is niet heel dik maar voegt denk ik wel iets toe. Mijn zoontje draagt sinds hij geboren is niets anders dan romper en truitje (en dus niet heel dik gekleed) dus dat helpt wel voor de nacht. Maar dat vast naaien is heel slim. Straks even kijken of het nodig is.

Deel Deze Pagina