Slecht slapen en verkouden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door fenneke80, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Hallo meiden,

Ik heb jullie advies nodig!
    Mijn zoontje van 5 maanden is al ruim 2 weken flink verkouden. In het begin was hij overdag hangerig en veel moe, maar dat is nu over. 's Nachts heeft ie last van een verstopte neus, maar dat wordt al wel minder.

Door die verkoudheid werd ie opeens 's nachts weer wakker (hij slaapt al vanaf 12 weken door) en is ie alleen te troosten met borstvoeding.
    Maar nu het beter met zijn neusje gaat, zou je verwachten dat hij 's nachts beter slaapt... helaas. Vannacht om 3 uur en om 6 uur borstvoeding gegeven. Om half 8 was ie alweer wakker, gelukkig ging mijn man er toen uit en kon ik nog even doorslapen.

Maar het gekke is, hij lijkt niet echt wakker. Soms ligt ie met zijn ogen dicht zachtjes te huilen. Hij stopt elke keer een paar seconden om druk op zijn speentje te zuigen en dan huilt ie weer een paar seconden. Hij reageert niet op onze troostpogingen, dus dan halen we hem er maar uit. Als ie dan eenmaal wakker is heeft hij ook honger. Na de voeding slaapt hij weer meteen en ook wel weer voor een paar uur.

Pff, lang verhaal geworden! Weten jullie wat dit kan zijn? Gewenning kan toch nog niet, hij is pas 5 maanden oud. En hoe zouden jullie hiermee omgaan?

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    tegen die tijd beginnen ze wel met half wakker worden en moeten ze leren zelf in slaap te vallen ipv wakker worden.
    Als je zegt dat hij niet huilt en er dus eigenlijk niks aan de hand is, dan zou ik hem ook niet uit bed pakken. Dan laat je m daaraan wennen.

Mss even wat langer aankijken wat ie doet. Als ie toch echt wakker word en niet in slaap valt dan wel ff kijken. Aai over de bol en weer weg.
    Mss valt ie wel zelf weer in slaap.
    Ws slaapt hij nog en maakt ie in slaap die geluiden. Door hem op de pakken word hij wel wakker.

Moeilijke leeftijd om echt iets uit te sluiten. Zeker met bv, want dan is een nachtvoeding vaak nog normaal met 5mnd. Jij zegt dat ie al vanaf 12weken doorslaapt dus denk niet dat t honger is.

Kan ook een fase zijn. Gewoon ff wat meer drinken nodig en als ie weer helemaal fit is dat hij niet meer komt,,,,,,

moeilijk!

3. fenneke80

Ja, lastig he?
    Laten liggen is wel moeilijk, omdat ie nog bij ons op de kamer ligt. Het is idd niet echt hard huilen, maar wel zo hard dat wij niet verder kunnen slapen. Misschien komende nacht toch maar eens proberen.

Voor zijn verkoudheid moest ik wel 2 a 3 keer per nacht z'n speentje geven. Dan sliep ie meteen weer verder. Dit is dus echt wel anders...

4. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Tja meid niets aan te doen behalve hopen dat hij snel van die verkoudheid af is.
    Ik zou inderdaad zoals ilove handelen maar ja mijn dochter heeft nooit bij ons in de slaapkamer geslapen dus ik hoor haar wel maar heb er geen last van.
    Pas als ze echt gaat kirren of mopperen ga ik bij haar kijken en anders blijf ik lekker liggen.

5. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik zou ook zo handelen als InLove. Mijn zoon is vorig jaar ook wel eens ziek/verkouden geweest en daardoor wou hij weer een nachtvoeding hebben, maar toen hij weer opknapte was het meteen weer gebeurt met de nachtvoedingen hij sliep weer door daarna. En ik lees dat jullie kindje bij jullie op de kamer ligt, mijn zoon heeft nooit bij mij op de kamer geslapen en als hij verkouden is ben ik altijd met een gesneden ui in de weer ;) dit vind ik echt goed helpen bij verkoudheid en helpt mijn zoon goed de nachten door. Dus wellicht ook een tip voor jullie? alleen liggen jullie dan ook in de stank ;) en luuf helpt ook goed! Sterkte.

6. fenneke80

Bedankt voor de tips!
    Luuf gebruik ik al, die geur vind ik een stuk beter dan een gesneden ui.

Vannacht hebben we gekeken wat er gebeurt als we hem laten liggen: het huilen wordt steeds harder en hij wordt toch echt wakker na een paar minuten. Dus toch maar weer gevoed om 4 uur. En daarna pas weer om iets over 8, dat is een stuk beter te doen dan 3 en 6 uur van de nacht ervoor.

Annetske: het klinkt goed dat het bij jullie meteen over was na de verkoudheid! Dat is misschien bij ons ook wel zo.

Deel Deze Pagina